Batumelebi | ფოთის ღრმაწყლოვან პორტში ტერმინალის აშენება სურთ, სამინისტრო გზშ-ს ითხოვს ფოთის ღრმაწყლოვან პორტში ტერმინალის აშენება სურთ, სამინისტრო გზშ-ს ითხოვს – Batumelebi
RU | GE  

ფოთის ღრმაწყლოვან პორტში ტერმინალის აშენება სურთ, სამინისტრო გზშ-ს ითხოვს

კორპორაცია „ფოთის საზღვაო ნავსადგურს“ ფოთში, ღრმაწყლოვანი პორტის მშენებლობის პარალელურად, დაგეგმილი აქვს ახალი პორტის ტერიტორიაზე ნაყარი ტვირთების ტერმინალის მშენებლობაც. ახალი  ტერმინალი განთავსდება ახალი პორტიდან ჩრდილოეთით, 24 ჰექტარ ფართობზე. ტერმინალიდან სხვადასხვა სახის სასუქსაც გადაიტანენ. უახლოესი საცხოვრებელი სახლი კი, უშუალოდ ტერმინალის ტერიტორიიდან დაშორებული იქნება 400 მეტრით.

აქ ნახეთ, ბათუმის პორტში ტერმინალის მშენებლობაზე სამინისტრომ გზშ რატომ არ მოითხოვა

გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრის ბრძანებით, ნაყარი ტვირთების ტერმინალის მშენებლობისა და ექსპლუატაციის პროექტი საჭიროებს გზშ-ს მომზადებას [ბათუმის პორტში ახალი ტერმინალის პროექტზე, რომელიც სასუქების გადასაზიდად შენდება, სამინისტროს გზშ არ მოუთხოვია. ამ ტერმინალსა და საცხოვრებელ კორპუსს შორის მანძილი კი, დაახლოებით, 60 მეტრია].

დოკუმენტების მიხედვით, ფოთის „ნაყარი ტვირთების ტერმინალი განკუთვნილი იქნება შემდეგი სახის ტვირთების გემებიდან გადმოტვირთვის, შენახვისა და გემებზე დატვირთვისთვის: ნაყარი ტიპის ტვირთები (ნახშირი, მანგანუმის მადანი, ბოქსიტი, სპილენძის კონცენტრატი), მცირე პარტიებად დაყოფილი ტვირთები (ფოლადი, ჯართი), სასუქის ტიპის ტვირთები (სხვადასხვა სახის სასუქები – სასუქების შესანახად გათვალისწინებულია 4 საწყობის მოწყობა) და ხორბლის ტიპის ტვირთები (მარცვლეული კულტურები)“.

„წარმოდგენილ სკოპინგის ანგარიშში მოცემულია ნაყარი ტვირთების ტერმინალის ადგილმდებარეობის ორი ალტერნატიული ვარიანტი.

პირველ ალტერნატივაში განხილულია ტერმინალის განთავსება ფოთის არსებული პორტის ტერიტორიაზე, რომლის პარამეტრები დიდი ზომის გემების მიღების საშუალებას არ იძლევა და საჭიროებს ნავმისადგომის დაღრმავებას, რაც გამოიწვევს არსებული პორტის ოპერაციების შეზღუდვას რამდენიმე წლით; გარდა ამისა დიდი გემების მიღებისათვის საჭიროა დამატებითი სასაწყობო ფართების გამოყოფა, რისთვისაც არსებული პორტის ტერიტორია არ არის საკმარისი.

მეორე (შერჩეული) ალტერნატივის მიხედვით, ტერმინალის მშენებლობა გათვალისწინებულია საპროექტო „ახალი ღრმაწყლოვანი მრავალფუნქციური ნავსადგურის“ მშენებლობისთვის შერჩეულ მიწის ნაკვეთზე. ტერმინალი გამოიყენებს ახალი ღრმაწყლოვანი ნავსადგურის ინფრასტრუქტურას. სხვადასხვა კრიტერიუმების შეფასების შედეგად, ტექნიკური და გარემოსდაცვითი უპირატესობის თვალსაზრისით შერჩეული იქნა აღნიშნული (მეორე) ალტერნატივა“, – წერია სკოპინგის დასკვნაში.

ახალი ნაყარი ტვირთების ტერმინალის მშენებლობისა და ექსპლუატაციის პროექტზე გზშ-ის ანგარიში უნდა მომზადდეს სკოპინგის დასკვნით გათვალისწინებული კვლევების, მოსაპოვებელი და შესასწავლი ინფორმაციის და სხვადასხვა წარმოსადგენი დოკუმენტაციის მიხედვით.

სამინისტრომ კორპორაცია „ფოთის საზღვაო ნავსადგურს“ გზშ-ის მომზადება ღრმაწყლოვანი პორტის პროექტზეც დაავალა. სამინისტროს ჰქონდა გარკვეული შენიშვნები კორპორაციის მიმართ, თუმცა, დოკუმენტში აღნიშნულია, რომ ფოთის პორტმა ეს შენიშვნები გზშ-ს მომზადებისას უნდა გაითვალისწინოს.

ამ თემაზე:

რა შენიშვნები აქვს ფოთის ღრმაწყლოვანი პორტის პროექტზე სახელმწიფოს

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი
თედო ჯორბენაძე, ჟურნალისტი მობ.: 599 139 412 ელ/ფოსტა: tedobatumi@gmail.com