მთავარი,სიახლეები

სამინისტრომ ფოთის ღრმაწყლოვანი პორტის პროექტის განხილვა შეაჩერა

26.05.2020 • 3030
სამინისტრომ ფოთის ღრმაწყლოვანი პორტის პროექტის განხილვა შეაჩერა

გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტრომ ფოთში ახალი ღრმაწყლოვანი ნავსადგურის მშენებლობის პროექტზე სკოპინგის დასკვნის გასაცემად დაწყებული ადმინისტრაციული წარმოება შეაჩერა.

კორპორაცია ,,ფოთის საზღვაო ნავსადგურმა“, ახალი ღრმაწყლოვანი მრავალფუნქციური ნავსადგურის მშენებლობის და ექსპლუატაციის პროექტის სკოპინგის ანგარიში სამინისტროს 2020 წლის 14 მაისს წარუდგინა. ამ ანგარიშიდან ირკვევა, რომ დაგეგმილია ფოთის პორტის ჩრდილოეთისკენ გაფართოება [იმ ტერიტორიაზე, სადაც კორპორაცია ფლობს 100 ჰა მიწის ფართობს].

ანგარიშთან დაკავშირებით წერილობითი შენიშვნები და მოსაზრებები სამინისტროს 2020 წლის 11 ივნისამდე უნდა მიეღო. ადმინისტრაციული წარმოების შეჩერების მიზეზად კი სამინისტრო ასახელებს იმას, რომ კორპორაციის საქმიანობაზე 2009 წელს გაცემულია ეკოლოგიური ექსპერტიზის დასკვნა, რომელიც მოიცავს ფოთის საზღვაო ნავსადგურის მიმდინარე საქმიანობას, ხოლო 2019 წლის 14 თებერვალს, აღნიშნულ პროექტზე – გარემოსდაცვითი გადაწყვეტილება, შესაბამისად:

„ვინაიდან სკოპინგის დასკვნის მიღების მიზნით წარმოდგენილია ფოთის საზღვაო ნავსადგურის არსებული საქმიანობის გაფართოების პროექტი, ხოლო კორპორაცია ფოთის საზღვაო ნავსადგურის მიმდინარე საქმიანობაზე ფლობს გარემოსდაცვით გადაწყვეტილებას, საქმიანობის განმახორციელებელი ვალდებულია არსებული საქმიანობის გაფართოების შესახებ ახალი პროექტი სამინისტროში წარმოადგინოს, როგორც გარემოსდაცვითი გადაწყვეტილებით გათვალისწინებული საქმიანობის საწარმოო ტექნოლოგიის განსხვავებული ტექნოლოგიით შეცვლა ან/და ექსპლუატაციის პირობების შეცვლა, მათ შორის, წარმადობის გაზრდა“ – აღნიშნულია სამინისტროდან კორპორაციაში 25 მაისს გაგზავნილ წერილში, რომელსაც გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრის მოადგილე, ნინო თანდილაშვილი აწერს ხელს.

წერილის მიხედვით, „სამინისტრო სკოპინგის დასკვნის გაცემის მიზნით ადმინისტრაციულ წარმოებას დაიწყებს აღნიშნული შენიშვნის შესაბამისად კორექტირებული დოკუმენტაციის წარმოდგენის შემდგომ“.

ამასთან, განახლებული განცხადება დაგეგმილი საქმიანობის გარდა, უნდა მოიცავდეს ინფორმაციას ფოთის საზღვაო ნავსადგურის არსებული საქმიანობის და შესაბამისი ინფრასტრუქტურის შესახებ.

სკოპინგის ანგარიშში აღნიშნულია, რომ კორპორაცია [APM Terminals Poti] საზღვაო ნავსადგურს ფლობს 2011 წლიდან, თუმცა, ტვირთბრუნვის ეფექტურობის გაზრდის მიზნით ამ დრომდე გატარებული ღონისძიებები მაინც ვერ უზრუნველყოფს საკონტეინერო ტვირთების მზარდი ნაკადების შეუფერხებელ მომსახურებას, რის გამოც APM Terminals Poti-ის ხელმძღვანელობამ მიიღო გადაწყვეტილება ნავსადგურის გაფართოების თაობაზე.

„ახალი ნავსადგურის მოწყობის აუცილებლობა გამოწვეულია იმითაც, რომ არსებული ნავსადგურის ტექნიკური პარამეტრების გათვალისწინებით დიდი საკონტეინერო გემების მიღება ვერ ხერხდება და ფოთის ნავსადგურისათვის განკუთვნილი ტვირთების მცირე გემებზე გადატვირთვა ხდება ხმელთაშუა ზღვის ღრმაწყლიან პორტებში. აღნიშნული მნიშვნელოვნად ზრდის ტრანსპორტირების ხარჯებს და დროს. ახალი ინფრასტრუქტურის მოწყობის შემთხვევაში, ტვირთების გამტარიანობის ზრდასთან ერთად, გაიზრდება ფოთის ნავსადგურის კონკურენტუნარიანობა შავი ზღვის სხვა პორტებთან შედარებით“, – კორპორაციის ანგარიშიდან.

ფოტო სკოპინგის ანგარიშიდან

პარალელურად, ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო სახელმწიფო შესყიდვების სააგენტოსგან ითხოვდა ნებართვას, რათა 1,2 მლნ ლარად საერთაშორისო იურიდიული კომპანია დაიქირაოს, რომელიც ფოთის პორტის ახალ ტერმინალთან დაკავშირებით მოლაპარაკებებში ჩაერთვება.

ეკონომიკის სამინისტროს იურიდიული კომპანიის დაქირავებაზე თანხმობა, შესყიდვების სააგენტომ 21 მაისს მისცა.

ამ თემაზე ვრცლად:

https://netgazeti.ge/news/453846/

მთავარი ფოტო: ფოთის პორტი / მანანა ქველიაშვილის ფოტო „ბათუმელების“ არქივიდან

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: