მთავარი,სიახლეები

საქართველოსა და რუმინეთს შორის წელს საბორნე მიმოსვლა დაიწყება

01.02.2023 • 2143
საქართველოსა და რუმინეთს შორის წელს საბორნე მიმოსვლა დაიწყება

2023 წლის ზაფხულში საქართველო – რუმინეთს შორის საბორნე ხაზი გაიხსნება და ამ საზღვაო გზით საქართველო ევროკავშირის კიდევ ერთ წევრ ქვეყანას დაუკავშირდება.

ინფორმაცია საბორნე გზით ტვირთების გადაზიდვის დაწყების შესახებ „ბათუმელებს“ კომპანია „პონტოს მერითაიმის“ ხელმძღვანელმა, პაატა დაიაურმა დაუდასტურა.

„ჩვენ გვაქვს პირდაპირი მარშრუტი ევროკავშირთან შავი ზღვის დახმარებით. ჩვენი ზღვა, საბორნე მიმოსვლის კუთხით, არის ერთადერთი ზღვა ევროპაში, რომელიც ჯერ კიდევ არაა განვითარებული. ვცდილობთ ხიდივით გავაკეთოთ კონსტანცასთან. არსებობს უკვე ბულგარეთთან ასეთი მარშრუტი: ბათუმი – ბურგასი და ბათუმი – ვარნა.

ჩვენი სურვილია, დამატებით გავხსნათ ფოთის ან ბათუმის საბორნე მარშრუტი“, – უთხრა „ბათუმელებს“ პაატა დაიაურმა.

მისი თქმით, საქართველოსა და რუმინეთს შორის საბორნე მიმოსვლის დაწყების იდეა 2017 წელს გაჩნდა. მოლაპარაკებები 2018 წელს დაიწყო და მიმდინარე წელს უკვე პირველი ბორანი დაიწყებს ტვირთების გადაზიდვას.

„ბორანის დანიშვნის ძირითადი მიზეზი იყო ის, რომ არ გვაქვს საკმარისი და ეფექტური კავშირი ევროკავშირთან. არსებული სახმელეთო მარშრუტები ვერ პასუხობენ გამოწვევებს, ძალიან დიდი ხანი სჭირდება ტვირთს ჩასვლა-ჩამოსვლისთვის, რაც, ცხადია, ერთი მხრივ, ძვირიცაა და მეორე მხრივ – სარისკოც.

ტვირთვის მეპატრონისთვის – იმპორტიორი იქნება ეს თუ ექსპორტიორი, ძალიან დიდი დისკომფორტია, როდესაც ორი კვირა ელოდები ტვირთის სახმელეთო მარშრუტით გადაზიდვას.

თუ სახმელეთო გზით, თურქეთის გავლით, ცენტრალური ევროპიდან ტვირთის ჩამოსატანად ახლა გჭირდებათ 14 დღე, საბორნე მიმოსვლის ამოქმედების შემდეგ დაგჭირდებათ 6-7 დღე,“- უთხრა „ბათუმელებს“ პაატა დაიაურმა, კომპანია „პონტოს მერითაიმის“ ხელმძღვანელმა.

რუმინეთში უკვე შერჩეულია კონსტანცას პორტი, ხოლო საქართველოში არჩევანი ბათუმისა და ფოთის პორტს შორის უნდა გაკეთდეს. პაატა დაიაური ბათუმის პორტიდან საბორნე მიმოსვლას სათუოდ მიიჩნევს, რადგან ამ ტიპის მარშრუტს შესაბამისი ინფრასტრუქტურა სჭირდება, პორტმა კი უნდა შეძლოს შესაბამისი სივრცე გამოუყოს საბორნე გემს.

„საბორნე ხაზს სჭირდება საკმაოდ დიდი სივრცე პარკინგისთვის პორტის ტერიტორიაზე, სატვირთო მანქანებმა ეფექტურად რომ შეძლონ დატვირთვა-გადმოტვირთვა,“- ამბობს პაატა დაიაური.

მისი თქმით, ამ ეტაპზე საუბარია მხოლოდ სატვირთო გადაზიდვებზე და ეს არ ეხება სამგზავრო გადაყვანებს.

„ჩვენ ფართო სპექტრით ვმუშაობთ, მაგრამ პირველი ეტაპი ეხება სატვირთო მანქანების გადაზიდვას. ცხადია, თუ ვინმე მგზავრი იქნება, მასაც შეეძლება გამოიყენოს, მაგრამ ტურისტული დატვირთვა მას არ ექნება, ეს იქნება, ძირითადად, მაინც ტვირთების მომსახურებისთვის.

აქტიურად ვმუშაობთ საზღვაო ტრანსპორტის სააგენტოსთან, ეკონომიკის სამინისტროსთან, საგარეო სამინისტროსთან და რუმინეთში – ჩვენს საელჩოსთან,“- ამბობს პაატა დაიაური.

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: