მთავარი,სიახლეები

ლაშა კომახიძის კიდევ ერთი არშემდგარი პროექტი – რატომ ვერ შეიქმნა ბიზნესცენტრი

29.11.2019 • 1611
ლაშა კომახიძის კიდევ ერთი არშემდგარი პროექტი – რატომ ვერ შეიქმნა ბიზნესცენტრი

ბათუმის მერის, ლაშა კომახიძის ინიციატივა ბათუმის ბიზნესცენტრის შექმნაზე ამ დრომდე ვერ განხორციელდა. ორი წლის წინ დამტკიცებული პროგრამით ბიზნესცენტრისთვის ჯამში 5 მილიონ 250 ათასი ლარი უნდა დახარჯულიყო, აქედან, 2018-2019 წლებში – 3 მილიონ 50 ათასი ლარი.

„ბათუმელების“ გადამოწმებით აღმოჩნდა, რომ ამ კუთხით ქალაქის ბიუჯეტიდან 1 თეთრიც არ არის დახარჯული. ამასთან, ბიზნესცენტრის დაპროექტებისთვის მერიამ კერძო კომპანიასთან ხელშეკრულება გასულ წელს 34 500 ლარზე გააფორმა, თუმცა მერიას დღემდე არც ეს პროექტი ჩაჰბარებია.

2020 წლისთვის დასამტკიცებელი იმავე პროგრამის მიხედვით, ბიზნესცენტრის შექმნისთვის 5 მილიონის ნაცვლად ჯამში მხოლოდ 150 ათასი ლარია გათვალისწინებული. ამ თანხის ათვისება კი 2021 წლიდან უნდა დაიწყოს. სწორედ ამ წელს ეწურება უფლებამოსილების ვადა ლაშა კომახიძეს, როგორც არჩეულ მერს, არადა, ამ პროექტის განხორციელება მან მერად არჩევიდან მალევე დააანონსა.

ბათუმის მერია ბიზნესცენტრის შექმნას ინდუსტრიულ ზონაში, მდინარე ჭოროხის პირას, 5 ჰექტარზე გეგმავდა და პროექტირებაზეც ტენდერი 50 ათასი ლარით გამოაცხადა.

ხელშეკრულება კომპანია „ხობი 2005“-თან 2018 წლის 23 მაისს გაფორმდა. 34 500 ლარზე გაფორმებული ხელშეკრულების ფარგლებში ბათუმის მერიას ინდუსტრიული/საწარმოო ბიზნესცენტრის შექმნის საპროექტო-სახარჯთაღრიცხვო დოკუმენტაცია 2018 წლის ივლისში [ხელშეკრულების დადებიდან 45 დღეში] უნდა მიეღო, თუმცა დღემდე არ მიუღია. ამ ხელშეკრულებაში ცვლილება 4-ჯერ შევიდა.

ცვლილებების მიზეზი, როგორც დოკუმენტებშია აღნიშნული, ტერიტორია გახდა, უფრო სწორად, იმ ტერიტორიის არარსებობა, სადაც უნდა დაპროექტებულიყო ბიზნესცენტრი. მერიამ თავდაპირველად შერჩეულ ადგილზე უარი თქვა. რატომ გადაიფიქრა მერიამ აღნიშნულ ტერიტორიაზე ბიზნესცენტრის აშენება? – ამ კითხვით მერიას 2018 წლის აგვისტოში მივმართეთ.

„ეკონომიკის სამინისტროსთან ერთად გავდიოდით კონსულტაციებს შერჩეულ ტერიტორიასთან დაკავშირებით, რომელსაც ჰქონდა რეკრეაციული ზონის სტატუსი, რაზეც უარი ვთქვით და გადავერთეთ მომიჯნავე ტერიტორიაზე. ამავე დროს იქ გადის შემოვლითი გზა და ამ ფაქტორიდან გამომდინარე მიმდინარეობს ტექნიკურ დეტალებზე მუშაობა“, – მოგვწერეს შარშან მერიის პრესსამსახურიდან.

ამონარიდი ხელშეკრულებაში შეტანილი ცვლილების 2019 წლის 10 ივნისის ოქმიდან:

„იქედან გამომდინარე, რომ N-1 მხარეთა შეთანხმებით გათვალისწინებულ დროში ვერ მოხერხდა ბიზნეს-ცენტრის განთავსების ადგილის შერჩევა, 2018 წლის 13 დეკემბერს გაფორმდა N-2 მხარეთა შეთანხმება და შევიდა ცვლილებები ხელშეკრულებაში, რომლის მიხედვითაც, მომსახურების გაწევის ვადად განისაზღვრა 2019 წლის 30 აპრილის ჩათვლით პერიოდი, თუმცა გათვალისწინებულ დროშიც ვერ მოხერხდა ადგილმდებარეობის შერჩევა.
საბოლოოდ ქ. ბათუმის მუნიციპალიტეტის საკრებულოს მიერ განისაზღვრა ინდუსტრიული/საწარმოო ბიზნეს ცენტრის განთავსების ადგილი და გაფორმდა N-3 მხარეთა შეთანხმება, რომლის მიხედვითაც მომსახურების გაწევის ვადად განისაზღვრა 2019 წლის 2 ივლისის ჩათვლით პერიოდი.
ვინაიდან გამოყოფილი ტერიტორია დაჭაობებულ მდგომარეობაშია და საჭიროებს დეტალურ გეოლოგიურ გამოკვლევებს, რომლის ფინანსური უზრუნველყოფის მიზნით საჭიროა დამატებით სახსრების მოძიება, აუცილებლობიდან გამომდინარე ა(ა)იპ „საქალაქო ინფრასტრუქტურისა და კეთილმოწყობის სამმართველომ“ მიზანშეწონილად მიიჩნია, რომ მომსახურების გაწევის ვადად განისაზღვროს 2019 წლის 15 დეკემბრის ჩათვლით პერიოდი. რაც შეეხება ხელშეკრულების საერთო ღირებულებას [34 500 ლარი] დარჩეს უცვლელი“.

ბათუმის მერიის საქალაქო ინფრასტრუქტურისა და კეთილმოწყობის სამმართველოს დღეს, 29 ნოემბერსაც, ვკითხეთ ტერიტორიის მისამართი, სადაც ბიზნესცენტრი უნდა დაპროექტდეს. უწყებამ მისამართი არ გვითხრა.

„ინფორმაცია, როგორც საჯარო, შეგიძლიათ ბათუმის მერიისგან წერილობით გამოითხოვოთ“, – დაგვარიგეს სამმართველოს პრესსამსახურში. იგივე გვითხრეს უშუალოდ მერიის პრესსამსახურშიც.

ინფორმაცია „ბათუმელებმა“ წერილობით გამოითხოვა იმ პირობით, რომ პასუხს დაუყოვნებლივ მოგვწერდნენ, თუმცა ინფორმაცია სტატიის გამოქვეყნებამდე ვერც წერილობით მივიღეთ და ვერც ზეპირად.

შესყიდვების პორტალის მონაცემებით, მერიის ბიუჯეტიდან კომპანიისთვის თანხა ჯერ გადახდილი არ არის.

დასრულდება თუ არა 15 დეკემბრამდე ბიზნესცენტრის პროექტირება? – ჰკითხა „ბათუმელებმა“ კომპანიას.

„ჯერ არის კონცეფცია შემუშავებული და მიმდინარეობს პროექტირება, ეს არ არის სათამაშო პროექტი, მოგეხსენებათ. ასე, რომ მუშაობის პროცესში ვართ. ჯერ კონკრეტულად ვერაფერს გეტყვით და ვერც დაგიდასტურებთ“, – გვითხრეს „ხობი 2005“-ში.

რაც შეეხება ტერიტორიას, როგორც „ხობი 2005“-ში გვითხრეს, ის ბათუმის მერიის სასაწყობე მეურნეობასთან ახლოს მდებარეობს. საკადასტრო კოდი ამ დროისთვის ვერც კომპანიაში მოგვაწოდეს.

ბათუმის მერიის ინფორმაციით, სასაწყობე მეურნეობა აეროპორტის გზატკეცილის N257-შია განთავსებული, თუმცა საჯარო რეესტრის მიხედვით, ამ მისამართზე არსებული უძრავი ქონება კერძო კომპანიას ეკუთვნის.

ამჯერად, მერიის მუნიციპალური ქონებისა და სერვისების მართვის სამსახურს იმ ქონების საკადასტრო კოდი მოვთხოვეთ, სადაც მერიის საწყობია განთავსებული. მოწოდებული ინფორმაცია გადავამოწმეთ და სასაწყობე მეურნეობა [ამ კოდისა და საჯარო რეესტრის მონაცემების შეჯერებით] მდებარეობს აეროპორტის გზატკეცილის N257 ა-ში, თუმცა ამავე რეესტრის მონაცემებით, ის მერიის საკუთრებად არ არის დარეგისტრირებული.

ამ ტერიტორიის მიმდებარედ ქალაქ ბათუმის მუნიციპალიტეტის საკუთრებაში 4 ნაკვეთია. ვიდრე მერია შესაბამის [უკვე წერილობითაც მოთხოვნილ] ინფორმაციას არ მოგვაწვდის, უცნობია იგეგმება თუ არა რომელიმე მათგანზე ბიზნესცენტრის დაპროექტება.

მიწის ნაკვეთები აეროპორტის გზატკეცილთან ბათუმში: ნაკვეთი N1 – მერიის ინფორმაციით აქ სასაწყობე მეურნეობაა და მიწა ბათუმის საკუთრებაშია, თუმცა რეესტრის მიხედვით ამ ნაკვეთს ამ დროისთვის [29.11.2029] მესაკუთრე არ ჰყავს; ნაკვეთები NN 2,3,4 და 5, რომლებიც ბათუმის მუნიციპალიტეტის საკუთრებაშია.

ბათუმის მერიის პროგრამის ტრანსფორმაცია, რომელიც ბიზნესცენტრის შექმნას ითვალისწინებს

„ქალაქის ეკონომიკური პროფილის გაძლიერება და ბიზნესის განვითარების ხელშეწყობის“ პროგრამა 2018-2021 წლებში უნდა განხორციელებულიყო, პროგრამისთვის სულ 5 920 000 ლარი იყო გათვალისწინებული. პროგრამა მოიცავდა:

  • ინდუსტრიული/საწარმოო ბიზნესცენტრის შექმნას [სულ 5,25 მილიონი ლარი];
  • მეწარმეობისა და ინოვაციების განვითარების სტიმულირებას [300 ათასი ლარი];
  • საერთაშორისო ბიზნესცენტრის შექმნის ხელშეწყობას [40 ათასი ლარი];
  • ფორუმების ორგანიზებას [330 ათასი ლარი].

წყარო: 2018 წლის პროგრამა

ვინაიდან ჩვენი მიზანი ამ შემთხვევაში უშუალოდ ბიზნესცენტრის შექმნის საკითხია, უნდა აღინიშნოს, რომ 2018 წლისთვის დამტკიცებული პროგრამის მიხედვით, ცენტრის შექმნას 50 ათასი ლარი უნდა მოხმარებოდა, რაც არ შესრულდა. ამავე პროგრამით, 3 მილიონი ლარი უნდა მოხმარებოდა ბიზნესცენტრის შექმნას, თუმცა 2019 წელს არც ეს შესრულდა.

2019 წლისთვის ბათუმის მუნიციპალიტეტმა იგივე პროგრამა დაამტკიცა, თუმცა პროგრამის ბიუჯეტი 5,92 მილიონი ლარიდან შემცირდა 330 ათას ლარამდე.

წყარო: 2019 წლის პროგრამა

ამ პროგრამით 2019 წელს ბიზნესცენტრის შექმნისთვის თანხა საერთოდ არ არის გაწერილი.

ბათუმის 2020 წლის ბიუჯეტის პროექტის მიხედვით, აღნიშნული პროგრამა 1 მილიონ 280 ათასი ლარით უნდა დაფინანსდეს. პროექტით 2020 წელს ბიზნესცენტრის შექმნისთვის თანხა საერთოდ არ არის გათვალისწინებული.

ახალი პროგრამით, რომელიც საკრებულომ უნდა დაამტკიცოს, ბათუმის მერიის მიერ ბიზნესცენტრის შექმნისთვის თანხა 2018 წელთან შედარებით 5,1 მილიონი ლარით აქვს შემცირებული – 150 ათასი ლარია, ნაცვლად 5 მილიონ 250 ათასი ლარისა. პროგრამით ინდუსტრიული/საწარმოო ბიზნესცენტრი ბათუმში 2021-2023 წლებში უნდა შეიქმნას:

წყარო: 2020 წლის პროგრამა [ბიუჯეტის პროექტიდან]

2018 წელს დამტკიცებული პროგრამის მიხედვით:

[crosslist]

  • „ინდუსტრიული/საწარმოო ბიზნესცენტრი [ინკუბატორი] იქნება კომუნიკაციებით [გზა, წყალი, კანალიზაცია, ელექტროენერგია, გაზი…] უზრუნველყოფილი საწარმოო სივრცეების [ე.წ. საწარმოო შენობების – „ბოქსების“] ერთობლიობა, სადაც დამწყებ ან მოქმედ მცირე მეწარმეს შესაძლებლობა ექნება, განათავსოს წარმოების ხაზი და შეუდგეს მის ოპერირებას სპეციალური შეღავათიანი იჯარის პირობებში…“
  • „პროექტის ფარგლებში ბათუმის მერიის მხრიდან განხორციელდება ტერიტორიის შერჩევა და პირობიანი აუქციონის წესით გასხვისება საერთაშორისო ბიზნესინკუბატორის მშენებლობისა და ოპერირების უზრუნველსაყოფად. აუქციონის პირობებში გათვალისწინებული იქნება ისეთი სავალდებულო საკითხები, როგორიცაა უცხოელი ინვესტორებისა და საერთაშორისო ორგანიზაციების დაინტერესება და მოზიდვა, ადგილობრივი კადრების დასაქმება. საერთაშორისო ბიზნესინკუბატორით დაინტერესებულ საერთაშორისო კომპანიებს შესაძლებლობა ექნებათ შეღავათიანი პირობებით ისარგებლონ კომუნიკაციებით უზრუნველყოფილი საოფისე სივრცით“.

[/crosslist]

ამდაგვარი რამ საერთოდ არ წერია არც 2019 წლისთვის დამტკიცებულ და არც 2020 წლისთვის დასამტკიცებელ ანალოგიურ პროგრამებში. უშუალოდ პროგრამის განხორციელების პერიოდი კი, რომელიც 2021 წელში უნდა დასრულებულიყო, 2023 წლამდეა გაზრდილი.

ამ თემაზე:

ოთხი იდეა, რომლებიც ლაშა კომახიძემ მერად არჩევის შემდეგ დააანონსა, მაგრამ ვერ განახორციელა:

ბათუმის მერის გაყინული იდეა

ბათუმის ისტორიული ზონის დამტკიცების საკითხი განუსაზღვრელი ვადით გადაიდო

როდის გამოაცხადებს მერია ტენდერს სივრცით-ტერიტორიული სქემის მომზადებაზე

მერიის პროექტი ძველი ბათუმის ეზოების მოწყობაზე ამ დრომდე ვერ შედგა

6-მილიონიანი პროგრამა – ვისთვის ქმნის ბათუმის მერია ბიზნესინკუბატორს

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: