ქართველ მუსლიმთა კავშირი აჭარაში რელიგიის სააგენტოს წარმომადგენელს უნდობლობას უცხადებს


ქართველ მუსლიმთა კავშირის განცხადებაში ნათქვამია, რომ რელიგიის საქმეთა სახელმწიფო სააგენტოს წარმომადგენლად აჭარაში დაინიშნა ადამიანი, რომელიც გამოირჩევა მუსლიმი თემის მიმართ კრიტიკით და ნეგატიური განწყობებით.

„ჩვენთვის განსაკუთრებით მიუღებელია ის გარემოება, რომ აჭარაში სააგენტოს წარმომადგენლად დაინიშნა ადამიანი, რომელიც, ზოგადად, გამოირჩევა მუსლიმი თემის მიმართ კრიტიკით და ნეგატიური განწყობებით. აბესალომ ასლანიძის დანიშვნა სააგენტოს წარმომადგენლად აჭარაში მუსლიმი თემის ინტერესების უგულებელყოფის აშკარა ნიშნებს შეიცავს და ის გაართულებს სახელმწიფო უწყებებთან ჩვენი თემის დემოკრატიულ ურთიერთობას. ჩვენ მას ვუცხადებთ უნდობლობას“, – ნათქვამია განცხადებაში.

„ბათუმელების“ კითხვაზე, თუ რა იგულისხმება „ნეგატიურ განწყობებში“, მუსლიმთა კავშირის თავმჯდომარე ტარიელ ნაკაიძე ამბობს, რომ ის ბათუმში ახალი მეჩეთის მშენებლობაზე თავის ნეგატიურ პოზიციას ხშირად გამოხატავდა სოციალურ ქსელებში.

„მისი განწყობები ასახულია ფეისბუქში, განსაკუთრებით მეჩეთთან დაკავშირებით, რომ ბათუმს და მუსლიმებს არ სჭირდებათ მეჩეთი. რომ ჩვენ რაღაცებს ვიგონებთ და თურქეთის ინტერესებს ვატარებთ ამ მიმართულებით. რომ მეჩეთის მშენებლობის მოთხოვნა არის მტრის წისქვილზე წყლის დასხმა და ა.შ. და ამას არა მარტო ფეისბუქში წერდა, სატელევიზიო კომენტარებიც ჰქონდა და, ზოგადად, სხვა დამოკიდებულებებიც არ არის პოტიზიური“, – ამბობს ტარიელ ნაკაიძე.

ის ასევე საუბრობს აბესალომ ასლანიძის მიერ 2018 წელს გამოქვეყნებულ ერთ-ერთ პოსტზე, სადაც ასლანიძე წერს, რომ ახალი მეჩეთის მშენებლობაზე გადაწყვეტილება „არ შეიძლება მიღებული იქნას ნაჩქარევად“, ბათუმთან ახლოს კი ბევრი მეჩეთია და მუსლიმებს იქ შეუძლიათ ილოცონ: „დასავლეთ საქართველოს მუფთმა ორგანიზება გაუკეთოს მორწმუნეთა გადაყვანას ბათუმის მიმდებარედ არსებულ მეჩეთებში. რამდენადაც მე ვიცი, მომლოცველთა შორის ძალიან ბევრია ისეთი მუსლიმები, რომლებსაც ჰყავთ მიკროავტობუსები და შესაბამისი მოწოდების შემთხვევაში ისინი უფასოდ მოემსახურებიან მუსლიმებს.

სქრინი ფეისბუქის გვერდიდან, სადაც აბესალომ ასლანიძე წერს, რომ მუსლიმების არგუმენტები ახალი მეჩეთის მშენებლობაზე არადამაჯერებელია.

აბესალომ ასლანიძე ერთ-ერთ პოსტში, რომელიც ასევე ახალი მეჩეთის მშენებლობას უკავშირდება, ამბობს: „ბათუმში ახალი მეჩეთის აშენების საკითხი ერთობ ფაქიზი და გარკვეული რისკების შემცველიცაა, ამიტომ გთავაზობ, საკითხის განსაკუთრებული პოლიტიზებულობის გამო დროებით შევაჩეროთ ახალი მეჩეთის აშენების საკითხი და მისი გადაწყვეტა მივანდოთ დასავლეთ საქართველოს სამუფთოს, ხოლო თქვენ მიერ შეძენილ მიწის ნაკვეთზე იმ თანხებით, რაც თქვენ მოიძიეთ, ააშენეთ ისლამური კულტურის კვლევის ცენტრი, სადაც საშუალება ექნებათ არამარტო სხვადასხვა მუსლიმურ ორგანიზაციებს შეხვედრისთვის, არამედ ფართოდ გაიშლება ისლამური კულტურის პრობლემატიკის კვლევა“.

„ბათუმელების“ კითხვაზე, როგორ აპირებს ის მუსლიმი თემის ნაწილთან დიალოგს, ზემოთ აღნიშნული პრობლემების ფონზე, აბესალომ ასლანიძე ამბობს, რომ მუსლიმთა კავშირის გამოქვეყნებული წერილი ჯერ არ უნახავს.

„ბათუმში 20-მდე კონფესია მოქმედებს და აქედან ჩემ მიმართ პრეტენზიას გამოთქვამს მხოლოდ მუსლიმური თემის ერთი ნაწილი. თუნდაც მრავალრიცხოვან არასამთავრობო ორგანიზაციას, რამდენად აქვს უნდობლობის გამოცხადების ლეგიტიმაცია, ანუ რამდენად ვალდებული ვართ, რომ მოვუსმინოთ. რამდენად არის ხელისუფლება ვალდებული, რომ თითოეულ ასეთ არასამთავრობო ორგანიზაციას (იგულისხმება მუსლიმთა კავშირი) ჩამოუაროს და ჰკითხოს მისი აზრი, ეს დავნიშნო თუ ის.

ეს არის მნიშვნელოვანი ჯგუფი, რომელმაც შექმნა ახალი მეჩეთის მშენებლობის საინიციატივო ფონდი, მაგრამ გაცილებით დიდი ჯგუფი და დიდი კონფესიაა მართლმადიდებლობა. ვის მოვუსმინოთ ახლა უფრო მეტად?“ – გვეუბნება აბესალომ ასლანიძე.

მიუხედავად ამ პოზიციისა, აბესალომ ასლანიძე დასძენს, რომ ის სამსახურებრივად ვალდებულია, ნებისმიერ რელიგიურ ჯგუფთან მივიდეს და მოუსმინოს.

„თუ არ უნდათ საუბარი, ეს მათი ნებაა. სად ვნახოთ ისეთი ადამიანი, რომელიც ყველა კონფესიისთვის მისაღები იქნება? ამაში ტრაგედიას ვერ ვხედავ, ვიღაცას მოვწონვარ თუ არა“, – ამბობს ასლანიძე.

აბესალომ ასლანიძე ამბობს, რომ ის არ არის ახალი მეჩეთის მშენებლობის წინააღმდეგი. „შეგიძლიათ ნახოთ ჩემი კომენტარები, სტატუსები ფეისბუქში, თუ ერთ სიტყვას მაინც აღმოაჩენთ, რომ მე ვარ მეჩეთის მშენებლობის წინააღმდეგი, მე პირველი ბოდიშს მოვუხდი როგორც მუსლიმთა კავშირს, ასევე მთლიანად მუსლიმ თემს.

ჩემი პოზიცია ყოველთვის იყო შემდეგი: საქართველოს გეოპოლიტიკური მდგომარეობიდან გამომდინარე, ჩვენი ქვეყანა ფაქტობრივად, არის მუსლიმურ გარემოცვაში, ამ ქვეყნებში გარკვეული პროცესები მიმდინარეობს და ჩემი დაკვირვებით, აქედან გამომდინარე ვამბობ, რომ ბათუმში ახალი მეჩეთის მშენებლობა საფრთხილო საქმეა. მოკლედ, ყველა დაინტერესებული მხარე უნდა დასხდეს და განიხილოს, რომ ყველა ეს რისკი იქნას გამორიცხული“.

აბესალომ ასლანიძე

შეგიძლიათ დაასახელოთ ის რისკები, რასაც მეჩეთის მშენებლობაში ხედავთ? – ვკითხეთ აბესალომ ასლანიძეს. ის ამბობს, რომ „საფრთხეები“ სიტყვის მასალად არ გამოუყენებია. „მე ვაკვირდები მიმდინარე პროცესებს როგორც ქვეყნის შიგნით, ასევე, ზოგადად, მუსლიმურ სამყაროში მიმდინარე პროცესებს და გამომდინარე აქედან ვხედავ ამ საფრთხეებს. არ გსმენიათ თურქეთში გიულენის ძალებზე, რომელიც მთელ მსოფლიოს ობობას ქსელივით არის მოდებული?  სულ არ ვმეზობლობთ ჩვენ სირიასთან, საიდან აღმოჩნდნენ ჩვენი ახალგაზრდები სირიაში ისლამური სახელმწიფოს რიგებში? ამიტომ არის საფრთხეების შემცველი“, – ამბობს ასლანიძე.

მუსლიმთა კავშირის ამავე განცხადებაში ჩამოთვლილია ის მიზეზები, რის გამოც მუსლიმთა კავშირი რელიგიის სახელმწიფო სააგენტოს მიმართ უნდობლობით განაწყობს.

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი
ლელა დუმბაძე, ჟურნალისტი. ტელ: [0042] 27 45 12. lelabatumelebi@gmail.com