მთავრობის მოთხოვნა ბათუმის საკრებულოს და საკრებულოს თავმჯდომარის უარი


ბათუმის საკრებულოს თავმჯდომარე, სულიკო თებიძე, აპირებს უარი უთხრას საქართველოს მთავრობის იურიდიულ დეპარტამენტს მოთხოვნაზე – ბათილად ცნოს ბათუმის საკრებულოს 2017 წლის 28 ივლისის 25-ე დადგენილება. ამ დადგენილებით ბათუმის მერია მენაშენეებისგან უკანონოდ აშენებული სართულების კანონიერ ჩარჩოში მოქცევას ითხოვს.

მთავრობის ადმინისტრაციის იურიდიულ დეპარტამენტში მიიჩნევენ, რომ ასეთი დადგენილების მიღება სცილდება საკრებულოს კომპეტენციას, ამიტომაც საკრებულომ მისი ბათილად ცნობის საკითხზე უნდა იმსჯელოს. მოთხოვნის გაზიარებას საკრებულო არ აპირებს.

საკრებულომ უკვე მოამზადა განკარგულების პროექტი, რომლის მიხედვითაც გეგმავს საკრებულოს თავმჯდომარე, სულიკო თებიძე უარის თქმას.

ბათუმის საკრებულოს თავმჯდომარეს, სულიკო თებიძეს, რჩევები ამ საკითხზე მერიის იურიდიული სამსახურის თანამშრომლებისგან მიუღია – მათ დაუსაბუთებიათ, რომ დადგენილება, რომელსაც მთავრობის ადმინისტრაცია იწუნებს, მიღებულია საქართველოს მოქმედი კანონმდებლობის  შესაბამისად  და არ არსებობს მისი ბათილად ცნობის საფუძველი.

რას გულისხმობს დადგენილება

უკანონოდ აშენებულ ერთ კვადრატულ მეტრზე კანონდამრღვევმა 400 ლარი უნდა გადაიხადოს. გარდა ამისა, მენაშენემ მერიას უნდა წარუდგინოს აჭარის მთავრობის თავმჯდომარის შუამდგომლობა მიწის ნაკვეთისთვის დადგენილი განაშენიანების ინტენსივობის კოეფიციენტის [k-2] გაზრდის თაობაზე.

ბოლო ცვლილება გავრცელდა მხოლოდ იმ დარღვევებზე, რომლებზეცც ბათუმის მერიის ზედამხედველობის სამსახურმა 2017 წლის პირველ ივნისამდე გამოსცა დადგენილება სანებართვო პირობების დარღვევის გამო.

მთავრობის ადმინისტრაციის პოზიცია

საქართველოს მთავრობის ადმინისტრაციის იურიდიულ დეპარტამენტში მიიჩნევენ, რომ სანებართვო პირობების დარღვევით განხორციელებული მშენებლობები ექცევა „პროდუქტის უსაფრთხოებისა და თავისუფალი ქცევის შესახებ“ საქართველოს კანონით რეგულირებად სფეროში. ამ კოდექსით შესაბამისი პასუხისმგებლობის ზომები დადგენილია და მათი უგულებელყოფა დაუშვებელია.

საკრებულოს არგუმენტი

ბათუმის საკრებულოში მიიჩნევენ, რომ უნებართვო მშენებლობები ექცევა არამხოლოდ „პროდუქტის უსაფრთხოებისა და თავისუფალი მიმოქცევის შესახებ“ კოდექსის რეგულირების, არამედ „მშენებლობის ნებართვის გაცემის წესისა და სანებართვო პირობების შესახებ საქართველოს  მთავრობის 57-ე დადგენილების რეგულირების სფეროში.

ამის გარდა, საკრებულოში მიიჩნევენ, რომ 25-ე დადგენილება არ უგულებელყოფს „პროდუქტის უსაფრთხოებისა და თავისუფალი მიმოქცევის შესახებ“ კოდექსს, რადგან სანებართვო პირობების დარღვევის შემთხვევაში კანონმდებლობა ითვალისწინებს დამრღვევის დაჯარიმებას. მერიაში მიიჩნევენ, რომ მოცემულ შემთხვევაში მნიშვნელოვანია დარღვევის საფუძვლის აღმოფხვრა.

დარღვევის აღმოსაფხვრელად მერიამ მოიფიქრა და საკრებულომ დაადგინა ის, რაც 25-ე დადგენილებაში წერია – ყოველი უკანონოდ აშენებული კვადრატული მეტრის დაკანონება 400 ლარად და მთავრობის თავმჯდომარის თანხმობა  k-2-ის გაზრდაზე.

მერიის არგუმენტით, მთავრობის 57-ე დადგენილების 63-ე მუხლის მიხედვით, სამშენებლო სამართალდამრღვევს უფლება აქვს ჯარიმის გადახდის შემდეგ შეიტანოს ცვლილება სამშენებლო დოკუმენტის პროექტში და მიიღოს ახალი მშენებლობის ნებართვა. მათ შორის, მიიღოს ნებართვა უკანონოდ ან პროექტის დარღვევით განხორციელებულ მშენებლობაზე.

გამომდინარე იქედან, რომ ზონალური შეთანხმების გაცემა გათვალისწინებულია ჯარიმის გადახდის შემდგომ და არა მის გარეშე, მერიაში მიიჩნევენ, რომ არ ირღვევა „პროდუქტის უსაფრთხოებისა და თავისუფალი მიმოქცევის შესახებ“ კოდექსი.

მერიის იურისტების არგუმენტებით, მართებულად არ შეიძლება ჩაითვალოს მთავრობის ადმინისტრაციის იურიდიულ დასკვნაში მითითებული შენიშვნა – თითქოს ბათუმის საკრებულოს 2017 წლის 28 ივლისის 25-ე დადგენილებით დაწესებულია თვისობრივად ახალი მოსაკრებელი. უწყებაში მიაჩნიათ, რომ ამ შემთხვევაში დადგენილია სპეციალური ზონალური შეთანხმების ოდენობა განსაზღვრული კატეგორიის ობიექტებისა და სუბიექტების მიმართ.

ხომ არ გახდებოდა ბათუმის საკრებულოს დადგენილება კანონდარღვევის წამახალისებელი? – ეს კითხვა „ბათუმელებმა“ მაშინ დასვა, როდესაც ბათუმის საკრებულო საკითხს ამტკიცებდა. მერიის არგუმენტი იყო: წამახალისებელი ვერ გახდებოდა დადგენილება, რომელიც 2017 წლის ივლისში დამტკიცდა ჩანაწერით, რომ 2018 წლის იანვარში ის ძალას დაკარგავდა. მერიაში მიიჩნევდნენ, რომ 400 ლარი უკანონოდ აშენებულ ერთი კვადრატული მეტრისთვის არ არის მცირე თანხა. კითხვაზე, რატომ არ არის ეს თანხა მცირე მაშინ, როცა ამ ერთ კვადრატს ინვესტორი 400-1000 აშშ დოლარის ფარგლებში ყიდის, მერიაში პასუხი არ აქვთ.

საინტერესოა ისიც, რატომ ითხოვს მთავრობა იმ დადგენილების ბათილად ცნობას ახლა, როცა დაახლოებით ათ დღეში, 2018 წლის იანვრიდან, ეს დადგენილება ძალაში აღარ იქნება? ან რატომ ამბობს ბათილობაზე უარს საკრებულო? – ამ კითხვებზე პასუხები ვერ მივიღეთ.

ბათუმში იშვიათად იხსენებენ პრაქტიკას, როცა მთავრობის ადმინისტრაციის მოთხოვნას საკრებულომ უარით უპასუხა.

საკითხის განხილვას საკრებულოს მომავალ სხდომაზე, 26 დეკემბერს გეგმავენ.

 

 

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი