კვირის ამბები

ხარვეზები ეროვნულ სასწავლო გეგმაში

19.12.2013 • 2438
ხარვეზები ეროვნულ სასწავლო გეგმაში

 

 

ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან დაკავშირებით შენიშვნები ბევრ პედაგოგს აქვს. მათ შორისაა #10 საჯარო სკოლის პედაგოგი მარინა გაბაიძეც. მისი განცხადებით, ეროვნულ სასწავლო გეგმასა და სკოლის სახელმძღვანელოებს შორის შესაბამისობა არ არის.  

 

„ეროვნული სასწავლო გეგმა მოითხოვს მასალის ცოდნას, მაგრამ არსებული მასალა სახელმძღვანელოში ძალიან მცირე დოზითაა წარმოდგენილი. სასწავლო გეგმა მოსწავლეს  ეუბნება – „გაიხსენე“, ეს მასალა კი მოსწავლეს არ უსწავლია.   შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ეროვნულ სასწავლო გეგმას პრობლემები აქვს და ის არ არის შესაბამისობაში სახელმძღვანელოებთან. ეს სერიოზული ხარვეზია“. 

 

 

მარინა გაბაიძე მიიჩნევს, რომ რეპეტიტორების ინსტიტუტის გაძლიერებას სწორედ ეს პრობლემები უწყობს ხელს: „იქნება ეს ეროვნული გამოცდები, ოლიმპიადები თუ სხვა რამ, მოსწავლეებს სკოლასთან შედარებით უფრო მაღალი სტანდარტის მოთხოვნებს უყენებენ, შესაბამისად, ამან გააჩინა რეპეტიტორზე მოთხოვნაც. მასწავლებელს 45-წუთიან გაკვეთილზე არ შეუძლია იმაზე მეტი ინფორმაციის მიცემა, რასაც დღეს ვაკეთებთ, ამიტომ,  ეროვნული სასწავლო გეგმა დასახვეწია, ოღონდ ამაზე უნდა იმუშაონ იმ სპეციალისტებმა, რომლებმაც კარგად იციან სკოლა და ბავშვის ფსიქოლოგია“. 

 

 

ბიოლოგიის მასწავლებლის, ქეთინო რუსიას შეფასებითაც ეროვნული სასწავლო გეგმა და სახელმძღვანელოები მოსწავლეებს გაურკვევლობაში აყენებს: „ჩემს საგანში არის სამი სხვადასხვა ავტორის სახელმძღვანელო და სამივე სახელმძღვანელოში ერთსა და იმავე საკითხზე გარკვევით წერია სამი სრულიად განსხვავებული აზრი. ეს პრობლემაა მოსწავლეებისთვის, რომელ ინფორმაციას დაუჯეროს? ეროვნულ გამოცდებზე კი მოსწავლე მხოლოდ მე-11 ან მე-12 კლასის სახელმძღვანელოთი ვერ გავა, მე-8, მე-9 და მე-10 კლასებში ნასწავლი ბიოლოგიის საკითხებიც  სჭირდება, ინფორმაციები კი განსხვავებულია და იძულებულია ამ პრობლემის დასაძლევად რეპეტიტორს მიმართოს“.

 

 

ქეთინო რუსიას თქმით, დღემდე არ არსებობს ისეთი სახელმძღვანელო, რომელიც ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ ყველა კითხვაზე სრულყოფილ პასუხს გასცემდა.

 

 

#8 საჯარო სკოლის ინგლისურის მასწავლებელი ლალი ქორიძე კი პრობლემას უფრო მშობლებსა და მოსწავლეებში ხედავს: „ეროვნულ სასწავლო გეგმაში ალბათ არის     რაღაც დასახვეწი, მაგრამ ის, რომ მშობელს აქვს პრეტენზია სწავლების ხარისხთან დაკავშირებით, ეს მშობლების პრობლემაა. ბავშვს უნდა მიაქციოს ყურადღება მშობელმა, მნიშვნელოვანია, რამდენად მუშაობს მოსწავლე საკუთარ თავთან“. 

 

 

ლალი ქორიძის ყველაზე დიდი პრობლემა, რაც დღეს მისთვის სკოლაში არსებობს, გადატვირთული კლასებია: „ერთადერთი, რაზეც შენივშვნა მაქვს, არის მოსწავლეთა რაოდენობა კლასში, რადგან თუ კლასში არ დაგხვდა სათანადო გარემო, გეგმით გათვალისწინებულ გაკვეთილს ვერ ატარებ.“

 

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს საზოგადოებასთან ურთიერთობის დეპარტამენტის უფროსის, ნატა ასათიანის განმარტებით, ეროვნული სასწავლო გეგმა შეიცვლება: „ეროვნული სასწავლო გეგმა ცოცხალი დოკუმენტია, რომელიც მუდმივად ექვემდებარება გადამუშავებასა და განვითარებას. სასწავლო დღეების რაოდენობით საქართველო ჩამორჩება მრავალ განვითარებულ ქვეყანას. შესაბამისად, ეს იწვევს ეროვნული სასწავლო გეგმის გადატვირთულობას. სწორედ ამიტომ ზოგადი განათლების განვითარების ახალი სტრატეგიის ფარგლებში გადაიხედება ეროვნული სასწავლო გეგმა და შინაარსიც“.

 

 

ნატა ასათიანის განცხადებით, მოსამზადებელი სამუშაოები უკვე დაწყებულია. „ამ მიზნით ეროვნულმა სასწავლო გეგმების დეპარტამენტმა დაასრულა საქართველოს ეროვნული სასწავლო გეგმისა და სხვა ქვეყნების (ფინეთი, ესტონეთი, ბრიტანეთი, ჩეხეთი, ამერიკა, სინგაპური) კურიკულუმების შედარებითი ანალიზი. ანალიზის შედეგად შემუშავდება რეკომენდაციები. პარალელურ რეჟიმში მიმდინარეობს ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვის მონიტორინგი და მუშაობა საგნობრივ კათედრებთან, რათა გამოვლენილ იქნას ყველა ის პრობლემა, რაც აქვს ეროვნულ სასწავლო გეგმას და განვითარების პერსპექტივები.“

 

 

 

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: