ბათუმის სანაპიროზე, აეროპორტის ასაფრენი ზოლისა და ახალი ბულვარის მიმდებარედ, ხრეშის შეტანის პროცესი დასრულდა.
მოაწესრიგებენ თუ არა სანაპირო ზოლს წელს საბანაო სეზონისთვის და მოაწყობენ თუ არა საპლაჟე ინფრასტრუქტურას? – ბათუმის ბულვარის ადმინისტრაციაში გვითხრეს, რომ შესაბამისი სამუშაოების ჩატარებას არ გეგმავენ და ქალაქის მერიას მივმართოთ.
მერიის ინფრასტრუქტურისა და კეთილმოწყობის სამმართველოში კი, „ბათუმელებს“ უთხრეს, რომ ზღვის მიერ დანგრეული/დაზიანებული ინფრასტრუქტურის [პრომინადი, განათება და სხვა] აღსადგენად პროექტს ამუშავებენ და უახლოეს პერიოდში გამოაცხადებენ ტენდერს.
„სხვა დეტალები პროექტირების დასრულების შემდეგ გახდება ცნობილი“, – გვითხრეს სამმართველოში.
ახალი ბულვარის ბოლოდან [ამფითეატრიდან] ბათუმის აეროპორტის ასაფრენ ზოლამდე, დაახლოებით 1 კილომეტრი სიგრძის სასეირნო ბილიკია, სადაც ნაგვის ურნები არ არის განთავსებული.
დღეს, 5 მაისს, ბათუმის მერიის შპს „სანდასუფთავებაში“ გვითხრეს, რომ ნაგვის ურნების შეცვლა-ახლის განთავსების პროცესი ქალაქში დაწყებულია და ურნებს აღნიშნულ სასეირნო ბილიკზეც დადგამენ.
ბათუმში ზღვის სანაპირო ზოლის ხელოვნური კვება 2022 წლის ნოემბერში დაიწყო და 2023 წლის 3 მაისს დასრულდა.
კომპანია „ბონდი-2009“-ში, რომელმაც სამუშაოები შეასრულა, „ბათუმელებს“ უთხრეს, რომ ხელშეკრულებით განსაზღვრული რაოდენობის [413 ათასი კუბური მეტრი] ხრეში სანაპიროზე შეტანილია.
ამ კომპანიასთან აჭარის გარემოს დაცვისა და ბუნებრივი რესურსების სამმართველოს ხელშეკრულება 5 568 487 ლარზე აქვს გაფორმებული. შესყიდვების პორტალის მიხედვით, ამ ეტაპზე კომპანიას აჭარის ბიუჯეტიდან 2 512 302 ლარია გადაუხადეს.
„შესრულებული სამუშაოების სრულად ანაზღაურებისთვის დამკვეთს უნდა წარვუდგინოთ შესაბამისი ტექნიკური დოკუმენტაცია, მათ შორის, სამხარაულის ექსპერტიზის [რომელიც აკვირდებოდა სამუშაო პროცესს] დასკვნა, რის შემდეგაც ღირებულებას სრულად აგვინაზღაურებენ“, – გვითხრეს „ბონდი-2009“-ში.
ბათუმის სანაპირო ზოლი ერთ-ერთი პრობლემური მონაკვეთია საქართველოს შავი ზღვის აკვატორიაში. ჭოროხის შესართავიდან ახალი ბულვარის მიმართულებით აქ ნაპირი ირეცხება, რის გამოც ხელოვნური კვება ყოველწლიურად არის აუცილებელი.
ნაპირის რეცხვის პარალელურად, ბათუმის კონცხზე გროვდება დიდი რაოდენობით ნატანი, რომელიც დროთა განმავლობაში ზღვის სიღრმეში [ბათუმის კანიონში] იკარგება.
ხრეშს, რომელიც ამჯერად შეიტანეს სანაპიროზე, რითაც რეცხვადი ბერმა მოაწყვეს, ზღვა შტორმის დროს გადაანაწილებს ბათუმის პლაჟზე ძველი ბულვარის მიმართულებით, საბოლოოდ კი, გარკვეულ ნაწილს თავს ბათუმის კონცხთან მოუყრის. რა რაოდენობით და რა პერიოდში – ეს დამოკიდებულია იმაზე, თუ როგორი შტორმული პროცესები განვითარდება სანაპიროზე მომავალში.
„ახლო მომავალში აუცილებლად უნდა შემუშავდეს [ბათუმის] სანაპიროს ექსპლოატაციის და ზღვისგან დაცვის ახალი სტრატეგია. წინააღმდეგ შემთხვევაში კატასტროფული მოვლენები გარდაუვალია, ვინაიდან ამოწურულია ზღვის სანაპიროს ბუნებრივი დინამიკის აღდგენის ყველა შესაძლებლობა“, – აღნიშნულია დოკუმენტში, რომელიც აჭარის მთავრობის დაკვეთით მომზადდა. თუმცა რას აპირებს მთავრობა, ამ დრომდე უცნობია.
კვლევის შედეგად თუ აღმოჩნდა, რომ კონცხის წყალქვეშა ფერდზე ჭარბი რაოდენობით ნატანია დაგროვილი, შემუშავდება პროექტი, რომლის მიხედვითაც ამ ჭარბ ნატანს ამოიღებენ და ავარიულ სანაპირო უბნებზე გადაიტანენ.
რა ეტაპზეა აღნიშნული სამუშაოები, ამის შესახებ ინფორმაცია „ბათუმელებმა“ აჭარის სოფლის მეურნეობის სამინისტროდან ამ დრომდე ვერ მიიღო.
ამავე თემაზე: