ნეტგაზეთი • RU

ავტობანის 12-კილომეტრიანი მონაკვეთის მშენებლობა ლანჩხუთში განახლდება – დეპარტამენტი

ლანჩხუთის ტერიტორიაზე სამტრედია-გრიგოლეთის გზის 12 კილომეტრიანი მონაკვეთის მშენებლობა იწყება. გზას, რომელიც ლანჩხუთიდან სოფელ ხაჯალიამდე მონაკვეთს მოიცავს, ჩინური კომპანია ააშენებს. გზების დეპარტამენტის ინფორმაციით, მშენებლობის ვადა 2 წელია. ამ მონაკვეთის მშენებლობა შეჩერებული იყო, ვინაიდან წინა კონტრაქტორებთან დეპარტამენტმა ხელშეკრულებები შეწყვიტა.

საქართველოს საავტომობილო გზების დეპარტამენტის ინფორმაციით, ამჯერად მშენებლობაზე ხელშეკრულება საერთაშორისო ტენდერში გამარჯვებულ კომპანია Hunan Road & Bridge Construction Group Co Ltd-სთან გაფორმდა. სახელშეკრულებო ღირებულება 324.6 მილიონი ლარია.

„სამტრედია-გრიგოლეთის გზის 12-კილომეტრიანი მონაკვეთის [ლოტი 3] მშენებლობას ევროპის საინვესტიციო ბანკი აფინანსებს. პროექტი 4 ზოლიანი ასფალტ-ბეტონის გზის, 6 სახიდე გადასასვლელის, 2 სატრანსპორტო კვანძის, საქონლისა და საველე გასასვლელების მშენებლობას ითვალისწინებს. გზის აღნიშნული მონაკვეთი გურიის რეგიონში ქ. ლანჩხუთსა და ლანჩხუთის მუნიციპალიტეტის სოფლებს გაივლის“, – აღნიშნულია დეპარტამენტის მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაში.

ამავე ინფორმაციის მიხედვით, „სამტრედია-გრიგოლეთის გზა, რომელიც, საერთო ჯამში, 52 კმ-იანი მონაკვეთისაგან შედგება, ზესტაფონი-ქუთაისის შემოვლითი-სამტრედიის გზის 42-ე კმ-ზე, მდინარე ოჩოფასთან იწყება და გრიგოლეთის ტერიტორიაზე, მდინარე სუფსასთან მთავრდება. აღნიშნული გზის ჩქაროსნულ მაგისტრალად მოდერნიზების პროექტი 4 მონაკვეთად [ლოტად] ხორციელდება. სამტრედია-გრიგოლეთის გზის მეორე – ჯაპანა-ლანჩხუთის მონაკვეთი უკვე ექსპლუატაციაშია შესული, ხოლო პირველი და მეოთხე მონაკვეთების დასრულება მიმდინარე, 2022 წლის ბოლოს იგეგმება.“

კონკრეტულად როდის დაიწყება სამშენებლო სამუშაოები, ამის შესახებ დეპარტამენტს ინფორმაცია არ გაუვრცელებია.

სამტრედია-გრიგოლეთის ავტომაგისტრალი ლანჩხუთის მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე მე-4 მონაკვეთი [ყვითელი ხაზი], რომლის მშენებლობაც 2023 წლამდე უნდა დასრულდეს; მე-3 მონაკვეთი [წითელი წყვეტილი ხაზი], რომელიც ორ წელში, ანუ 2025 წლამდე უნდა აშენდეს და მე-2 მონაკვეთი [მწვანე ხაზი], რომელიც უკვე გახსნილია

გზის მე-4 მონაკვეთი [ლოტი] გადის ლანჩხუთის მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე, სოფლების – ხაჯალიას და ახალსოფლის ჩრდილოეთით, კვეთს სოფელ სუფსის გარკვეულ ნაწილს და უერთდება სამტრედია-ლანჩხუთი-გრიგოლეთის არსებულ გზას გრიგოლეთთან [შემდგომში, მაგისტრალის ეს მონაკვეთი, გრიგოლეთი-ქობულეთის მშენებარე ჩქაროსნულ გზას უნდა მიუერთდეს].

სამტრედია-გრიგოლეთის ჩქაროსნული მაგისტრალის მშენებლობასთან დაკავშირებით საქართველოს საავტომობილო გზების დეპარტამენტს დავა ჰქონდა კომპანიებთან, რომლებსაც კონტრაქტი შეუწყვიტა.

Road Building ALTCOM LLC-ს გზის პირველი მონაკვეთი უნდა აეშენებინა, ხოლო Todini Costruzioni Generali S.p.A-ს მესამე მონაკვეთი, თუმცა, დეპარტამენტის ინფორმაციით ამ კომპანიებმა ვალდებულებები არ შეასრულეს.

დეპარტამენტში ასევე განაცხადეს, რომ ყველა დავა მოიგეს:

„რაც შეეხება საერთაშორისო არბიტრაჟში (პარიზი, საფრანგეთი) მოგებულ დავებს, საერთაშორისო არბიტრაჟმა Road Building ALTCOM LLC-ს მიაკუთვნა დაახლოებით 64 მილიონი ლარი, Todini Costruzioni Generali S.p.A-ს მიაკუთვნა დაახლოებით 56 მლნ ლარი და Astaldi S.p.A-ს მიაკუთვნა დაახლოებით 68 მლნ ლარი. გარდა აღნიშნულისა, გაცნობებთ, რომ მთლიანად საერთაშორისო კონტრაქტორების მიმართ ამოქმედებული გარანტიების ფარგლებში ამოღებულ იქნა 123,7 მლნ ლარი. არბიტრაჟის მიერ მიღებული გადაწყვეტილება საბოლოოა და მიმდინარეობს სააღსრულებო პროცედურები“, – მოგვწერეს გზების დეპარტამენტიდან დაახლოებით ერთი თვის წინ.

ამ თემაზე: 

როდის დასრულდება ავტობანი სარფიდან-რიკოთამდე, რაშიც 4,5 მილიარდი იხარჯება

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი
თედო ჯორბენაძე, ჟურნალისტი მობ.: 599 139 412 ელ/ფოსტა: tedobatumi@gmail.com