აჭარის მთავრობის გათვლებით, რესპუბლიკური ბიუჯეტის შემოსულობები 2021 წელს მიწების გაყიდვის ხარჯზე 62 მილიონი ლარით გაიზრდება. თუმცა კონკრეტულად რომელი მიწის ნაკვეთების გაყიდვა/პრივატიზება არის დაგეგმილი, მთავრობა არ ასაჯაროებს.
აჭარის მთავრობა 2021 წელს მიწების გაყიდვიდან ბიუჯეტში 89 მილიონ ლარს ელოდება, იანვრიდან 5 ივლისამდე პერიოდში კი, აჭარის ფინანსთა და ეკონომიკის სამინისტროსგან მოწოდებული ოფიციალური მონაცემებით, სამინისტრომ მხოლოდ მიწის 8 ნაკვეთი [შენობით თუ მის გარეშე] გაყიდა, ჯამში, 3 706 100 ლარად.
თუმცა, სამინისტროსგან მიღებულ პრივატიზებული ქონებების ნუსხა [„პრივატიზებული ქონებების ობიექტთა ნუსხა 2021წ.“] არასრულია. სამინისტრომ წელს ელექტრონულ აუქციონზე 30 063 000 ლარად გაყიდა მიწის ნაკვეთი ბათუმში, იუსტიციის სახლის მიმდებარედ, თუმცა ეს ნაკვეთი, რომელიც „მეტრო ჰოლდინგთან“ დაკავშირებულმა კომპანიამ იყიდა, სამინისტროდან მიღებულ ნუსხაში არ არის.
6 ივლისის მდგომარეობით სამინისტრო აჭარაში მდებარე 18 ნაკვეთს ყიდის ელექტრონულ აუქციონზე. მათგან რამდენიმეს განმეორებით.
სამინისტროს ყველა იმ ქონების პრივატიზების უფლება აქვს, რომელიც აჭარის საკუთრებაშია და რომლის პრივატიზებაც კანონით არ იკრძალება – მოგვწერეს აჭარის ფინანსთა და ეკონომიკის სამინისტროდან.
აჭარაში საპრივატიზაციო ობიექტების ნუსხა [გაყიდვის პირობების, საკადასტრო კოდების, საწყისი საპრივატიზებო თანხისა და პრივატიზების ფორმის მითითებით] „ბათუმელებმა“ სამინისტროსგან ოფიციალურად, წერილობით გამოითხოვა. რომელი ქონების პრივატიზებას გეგმავს წელს მთავრობა, სამინისტრომ ჩამონათვალი არ მოგვაწოდა.
„მოქმედი კანონმდებლობის შესაბამისად საპრივატიზებო ობიექტთა ნუსხა არ საჭიროებს ცალკე სამართლებრივი აქტით დამტკიცებას და სამინისტრო უფლებამოსილია განახორციელოს ყველა იმ ქონების პრივატიზება, რომელიც წარმოადგენს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის საკუთრებას და „აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ქონების მართვისა და განკარგვის შესახებ“ აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კანონით არ იკრძალება მისი პრივატიზება“, – მოგვწერეს აჭარის ეკონომიკის სამინისტროდან.
აჭარის ქონების მართვისა და განკარგვის შესახებ კანონით პრივატიზებას არ ექვემდებარება „სახელმწიფო ქონების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-4 მუხლით განსაზღვრული ქონება.
სახელმწიფო ქონება, რომელიც პრივატიზებას არ ექვემდებარება, ნახეთ აქ:
მუხლი 4. სახელმწიფო ქონება, რომელიც პრივატიზებას არ ექვემდებარება
- პრივატიზებას არ ექვემდებარება შემდეგი სახელმწიფო ქონება :
ა) წიაღი;
ბ) წყლის რესურსები;
გ) ტერიტორიული წყლები;
დ) კონტინენტური შელფი;
ე) სახელმწიფო ტყე, გარდა ამ კანონის მე-3 მუხლის მე-6 პუნქტით გათვალისწინებული შემთხვევისა;
ვ) საჰაერო სივრცე;
ზ) სახელმწიფო ნაკრძალი;
თ) ეროვნული პარკი;
ი) ბუნების ძეგლი;
კ) აღკვეთილი;
კ1) (ამოღებულია);
ლ) კულტურული ფასეულობა, კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლი, არქეოლოგიური დაცვის ზონაში არსებული მიწის ნაკვეთი, აგრეთვე კულტურული და სახელოვნებო დანიშნულების შენობა-ნაგებობები და მიწის ნაკვეთი, რომელზედაც განთავსებულია აღნიშნული შენობა-ნაგებობები, შესაბამისი პირობებისა და საქართველოს კულტურის, სპორტისა და ახალგაზრდობის სამინისტროსთან შეთანხმების გარეშე;
მ) რელიგიური და საკულტო ნაგებობები (მოქმედი და უმოქმედო), მათი ნანგრევები, აგრეთვე მიწის ნაკვეთები, რომლებზედაც ისინია განთავსებული;
ნ) ისტორიული და კულტურული მნიშვნელობის სახელმწიფო არქივები;
ო) კინო-, ფოტო- და ფონომასალების სახელმწიფო ფონდები;
პ) საქართველოს სამინისტროების/უწყებების და სამეცნიერო-კვლევითი დაწესებულებების არქივები და ფონდები, ეროვნული საარქივო ფონდის დოკუმენტი (მოძრავი ძეგლი);
ჟ) სამუზეუმო კოლექციები და ფონდები;
რ) მსოფლიო მემკვიდრეობის ნუსხაში შეტანილი ძეგლები და ეროვნული მნიშვნელობის სახლ-მუზეუმები;
ს) ელექტროენერგეტიკული სექტორის დისპეტჩერიზაციის განმახორციელებელი ქონება;
ტ) საჯარო სამართლის იურიდიული პირების სარგებლობაში არსებული ქონება, რომელშიც ფუნქციონირებს საჯარო სკოლები, საქართველოს უმაღლესი საგანმანათლებლო და სამეცნიერო დაწესებულებები;
უ) განსაკუთრებული მნიშვნელობის ნავსადგურების ნავმისადგომები, ჰიდროტექნიკური ნაგებობები, შუქურები, შუქნიშნები და აკვატორია;
ფ) საავტომობილო გზები (ალტერნატიული მნიშვნელობის გზის არარსებობისას);
ქ) საჰაერო მოძრაობის, მართვისა და კონტროლის საშუალებები;
ღ) განსაკუთრებული მნიშვნელობის ასაფრენ – დასაფრენი ზოლები;
ყ) სიხშირეთა სპექტრი;
შ) საქართველოს პოზიცია გეოსტაციონარულ ორბიტაზე;
ჩ) სახელმწიფო პანთეონები;
ც) საქართველოს პროკურატურის, საქართველოს თავდაცვისა და შინაგან საქმეთა სამინისტროების, საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურისა და სახელმწიფო დაცვის სპეციალური სამსახურის საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით განთავსებისათვის გადაცემული ქონება;
ძ) სახელმწიფო საკუთრებაში არსებული შემდეგი სახის სასოფლო – სამეურნეო დანიშნულების მიწა:
ძ.ა) საძოვარი, გარდა 2005 წლის 30 ივლისამდე იჯარით გაცემული საძოვრებისა და საძოვრებისა, რომლებიც დადგენილი წესით შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ან მუნიციპალიტეტის მიერ გაცემული აქტით დამაგრებულია მათზე მდებარე, ფიზიკური ან/და იურიდიული პირების კერძო საკუთრებაში არსებულ ან/და სახელმწიფო საკუთრებაში არსებულ შენობა-ნაგებობებზე;
ძ.ბ) პირუტყვის გადასარეკი ტრასები;
ძ.გ) წყალმომარაგების წყლის ობიექტების სანიტარიული დაცვის ზონის პირველი სარტყელი (მკაცრი რეჟიმის ზონა);
ძ.დ) ისტორიის, კულტურის, ბუნებისა და საკულტო-რელიგიური ძეგლებისათვის განკუთვნილი მიწა;
ძ.ე) დაცული ტერიტორიების მიწა, გარდა დაცული ლანდშაფტისა და მრავალმხრივი გამოყენების ტერიტორიისა;
ძ.ვ) საბიუჯეტო დაფინანსებაზე მყოფი დაწესებულებებისა და საჯარო სამართლის იურიდიული პირების უზუფრუქტის ფორმით სარგებლობაში არსებული სასოფლო – სამეურნეო დანიშნულების მიწები;
ძ.ზ) საქართველოს მდინარეების – ენგურის, რიონის, ყვირილის, მტკვრის, ხრამის, თერგის, ქსნის, არაგვის, სუფსის, ბახვისწყლის, ხობის (ხობისწყლის), ტეხურის, ცხენისწყლის, ძირულის, ნენსკრის, კინტრიშის, ჯეჯორის, ხანისწყლის, გუბაზეულის, ფარავნის, სტორის, ნაკრის, ხელედულის, ჯონოულის, საკაურის, ჩაქვისწყლის, წაბლარასწყლის, სამყურისწყლის, მაგანის, პირიქითის ალაზნის, ავანისხევის, დუმალის, ჩელთის, ჩვეშურის (ჩაშურის), დურუჯის, ჩხოროწყუს, ივრის, ლებარდეს, წაჩხურის, ბჟოლისხევის, ჭანისწყლის, მერისის (აკავრეთის), შავი წყლის, ურაველის, ხუმფრერის, ყვირილისწყლის, ჯუთისწყლის (ჯუთის), სნოსწყლის, ხდის (ხდისწყლის), ამალის, ჩხერის, ქესიის, მნაისისწყლის, ჭოროხის და აჭარის – წყლის – მიმდებარე მიწის ნაკვეთები, რომლებზედაც გათვალისწინებულია განახლებადი ენერგიის ახალი წყაროების მშენებლობა და რომელთა X და Y კოორდინატები დამტკიცებულია საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის ბრძანებით.
- ამ მუხლის პირველი პუნქტის „ძ.ბ“−„ძ.დ“ და „ძ.ზ“ ქვეპუნქტებით განსაზღვრული სასოფლო-სამეურნეო დანიშნულების მიწების პრივატიზება შესაძლებელია მხოლოდ საქართველოს მთავრობის გადაწყვეტილებით. ამასთანავე, ამ მუხლის პირველი პუნქტის „ძ.გ“ ქვეპუნქტით განსაზღვრული სასოფლო-სამეურნეო დანიშნულების მიწის პრივატიზება დასაშვებია მხოლოდ სანიტარიული დაცვითი პირობების გათვალისწინებით.
- ამ მუხლის პირველი პუნქტის „ძ.ბ“ და „ძ.დ“ ქვეპუნქტებით გათვალისწინებული სასოფლო – სამეურნეო დანიშნულების მიწების პრივატიზება დაიშვება აგრეთვე უსახლკაროდ დარჩენილ საქართველოს იმ მოქალაქეებზე, რომლებიც ცხოვრობდნენ ან ცხოვრობენ ოკუპირებულ ტერიტორიებზე.
- (ამოღებულია);
- (ამოღებულია).
- განსაკუთრებული მნიშვნელობის სახელმწიფო ქონების ნუსხას ამტკიცებს საქართველოს მთავრობა.
ამავე თემაზე:
როგორ იხარჯება მილიონები აჭარის ბიუჯეტიდან – აუდიტის კრიტიკული დასკვნა