საავტომობილო გზების დეპარტამენტის აჭარის დირექციის უფროსის თანამდებობა ვაკანტურია. ეს თანამდებობა ზურაბ სიხარულიძემ დატოვა და სამუშაოდ იმ კომპანიაში გადავიდა, რომელიც „ბათუმის შემოვლითი გზის“ პროექტს ზედამხედველობს.
„ჩემი სურვილით დავტოვე თანამდებობა, ბევრი ვიშრომე და ასე გადავწყვიტე… ისევ ბათუმის შემოვლითი გზის პროექტზე განვაგრძობ მუშაობას. დავსაქმდი კომპანია „სნეკში“, რომელიც ტენდერში გამარჯვებული კომპანიაა და საზედამხედველო საქმიანობას ახორციელებს შემოვლითი გზის პროექტზე, ახლა ზედამხედველობის ინჟინერი ვარ,“ – გვითხრა ზურაბ სიხარულიძემ.
„ბათუმის შემოვლითი გზის“ პროექტით გათალისწინებულ სამუშაოებზე ზედამხედველობას კომპანია „სნეკი“ 2017 წლის 16 სექტმებრიდან ახორციელებს. ტენდერი საზედამხედველო სამუშაოს შესყიდვაზე საავტომობილო გზების დეპარტამენტს ჰქონდა გამოცხადებული. დეპარტამენტის პრესსამსახურში ასევე გვითხრეს, რომ გადაწყვეტილება დეპარტამენტის აჭარის დირექციის ახალი უფროსის დანიშვნის შესახებ ინფრატრუქტურის მინისტრმა უნდა მიიღოს. ამ ეტაპზე კი კანდიდატურა არ განიხილება.
არის თუ არა პრობლემა, როცა თანამდებობის პირი გადადის იმ კომპანიაში სამუშაოდ, რომელმაც ზედამხედველობა უნდა გაუწიოს თანამდებობის ყოფილი პირის მიერ ჩატარებულ საქმესაც? – „საერთაშორისო გამჭვირვალობა საქართველოში“ მიიჩნევენ, რომ ეს პრობლემაა.
ერეკლე ურუშაძე, „საერთაშორისო გამჭვირვალობა საქართველოს“ პროგრამის მენეჯერი: „ნებისმიერი ასეთი გადასვლა, როცა მიდის სახელმწიფო მოხელე იმავე სფეროში მოღვაწე კომპანიაში, არის პრობლემური. კანონი დაირღვა თუ არა კონკრეტულად, ეს მეორე საკითხია და ამას სჭირდება დეტალების შესწავლა. რადგან ტენდერი ჰქონდა გამოცხადებული გზების დეპარტამენტს და არა ბათუმის დირექციას, აქ შესაძლოა არ იყოს პირდაპირი დარღვევა. აღსანიშნავია, რომ კანონი ინტერესთა შეუთავსებლობის შესახებ დასახვეწია ამ კუთხით, რადგან იგი ბევრნაირი ინტერპრეტაციის საშუალებას იძლევა“.
საქართველოს საავტომობილო გზების დეპარტამენტი ახორციელებს ბათუმის შემოვლითი გზის პროექტს. პროექტის ფარგლებში აშენდება 2-ზოლიანი ასფალტის გზა, 19 სახიდე გადასასვლელი, 4 სატრანსპორტო კვანძი, 5 გვირაბი და 57 წყალგამტარი მილი. საქართველოს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროს ინფორმაციით, პროექტი ფინანსდება აზიის განვითარების ბანკისა (ADB) და აზიის ინფრასტრუქტურის საინვესტიციო ბანკთან (AIIB) გაფორმებული სასესხო ხელშეკრულებების ფარგლებში. ხელშეკრულების ღირებულება 329 მილიონი ლარია.