განათლება,მთავარი

მეცხრეკლასელი გოგონები, რომლებმაც ინგლისურის სახელმძღვანელო შექმნეს

03.11.2020 • 1684
მეცხრეკლასელი გოგონები, რომლებმაც ინგლისურის სახელმძღვანელო შექმნეს

მარიამ სტურუა და სალომე ხიდეშელი მეცხრეკლასელები არიან. პანდემიის დროს მათ გადაწყვიტეს,  შეექმნათ ინგლისურის ახალი სახელმძღვანელო და ზაფხულის განმავლობაში იმუშავეს წიგნზე. 150-გვერდიანი სახელმძღვანელო სულ ახლახან დაბეჭდეს კიდეც და სურვილი აქვთ, ბევრ ადამიანს გააცნონ.

გოგონები ამბობენ, რომ სახელმძღვანელოს შექმნის იდეა მათ პედაგოგს, მაია ღლონტს ეკუთვნის, თუმცა იდეაზე სიამოვნებით იმუშავეს, რადგან ინგლისურის სასკოლო სახელმძღვანელოებს, მათი აზრით, საკმაოდ ბევრი ნაკლი აქვს.

„დიდად პრაქტიკული არ არის ბავშვებისთვის, რადგან არც სიტყვების დიდი მარაგი აქვს და არც გრამატიკა ისწავლება მოქნილად. ჯერ სწავლობ ყველა დროს ერთად, შემდეგ კი მთელი ათი წელი ამას იმეორებ“, – ამბობს მარიამი.

მისი აზრით A2 და B1 დონის მოსწავლეებისთვის სასკოლო სახელმძღვანელო მაინც და მაინც საინტერესოდ არ გამოიყურება. გოგონების თქმით, სასკოლო სახელმძღვანელო არც ტექსტებითაა მდიდარი. „პატარა ტექსტებია შეტანილი და ლექსიკონიც თითქმის ერთი და იგივეა“, – ამბობენ გოგონები.

გოგონებმა მათი ახალი ინგლისური გრამატიკის სახელმძღვანელო ხუთ თავად დაყეს და ტექსტები გრამატიკული დროების მიხედვით დაურთეს.

„პირველი ნაწილი დავუთმეთ მარტივ წარსულ (Past Simple) და წარსულ განგრძობით (Past Continue) დროს, ტექსტები კი სხვადასხვა ფესტივალის შესახებ მოვიძიეთ – ის, რაც ყველა ახალგაზრდას შეიძლება დააინტერესოს. მეორე თავში პროფესიებზე მოვიძიეთ ტექსტები და შემოვიტანეთ საინტერესო ინფორმაცია. სავარჯიშოებიც ჩავსვით ტექსტებიდან გამომდინარე და მომდევნო დროების შესაბამისი.

მესამე თავში ტექსტები შეტანილია ცნობილი მსახიობების შესახებ, მეოთხეში ქვეყნებზეა თემები, მეხუთე კი მთლიანად საქართველოს დავუთმეთ.“ – ამბობს მარიამ სტურუა.

მეცხრეკლასელი გოგონების მიერ შექმნილი ინგლისურის გრამატიკის ყდა.

კითხვაზე – თუ რით განსხვავდება ტრადიციული სასკოლო წიგნისგან მათი სახელმძღვანელო, მარიამი ამბობს, რომ თავიანთ სახელმძღვანელოში უფრო დეტალურად არის ახსნილი გრამატიკა, „უფრო მარტივ და გასაგებად ენაზეა დაწერილი“.

გოგონების თქმით, სახელმძღვანელოსთვის ტესტები სხვადასხვა ონლაინწყაროებიდან მოიძიეს, სავარჯიშოები კი თავად შეადგინეს.

„ჩემი აზრით, ეს წიგნი სკოლის სახელმძღვანელოს იმიტომ სჯობს, რომ მდიდარი ლექსიკა აქვს და ტექსტებიც უფრო შინაარსიანია. სახელმძღვანელოს ლექსიკონი ბოლოში დავურთეთ, ესეც მოსახერხებელია.

გარდა ამისა, ყველა გაკვეთილის ბოლოში გვაქვს მითითებული თემასთან დაკავშირებით რომელი წიგნი შეუძლიათ წაიკითხონ ან ფილმი ნახონ“, – გვითხრა სალომემ.

გოგონებს მომავალი ზაფხულისთვის კიდევ ერთი სახელმძღვანელოს შექმნაზე აქვთ მუშაობა გადაწყვეტილი.

„ვნახოთ, როგორ წარიმართება მოვლენები“, – ამბობს სალომე.

გოგონების აზრით, სწავლების პროცესში ძალიან დიდი მნიშვნელობა აქვს ვიზუალურ რესურსს. დისტანციური სწავლების პერიოდი კი იმით არის მოსახერხებელი, რომ ონლაინში ხელი მიუწვდებათ სხვადასხვა წყაროზე, რისი შესაძლებლობაც კლასში სწავლების დროს არ აქვთ.

„ბუნებრივია, პირისპირ სწავლებას აქვს თავისი დადებითი მხარეები, ასევე მასწავლებლის დამოკიდებულებას, მაგრამ რესურსების მხრივ, ბუნებრივია, ინტერნეტში მეტი შესაძლებლობაა და ეს ძალიან გვეხმარება“, – ამბობს სალომე.

მარიამის აზრით, უცხო ენა კარგად რომ ისწავლო, სიღრმისეული ცოდნაა საჭირო. „თავიდანვე ყველაფერი უნდა იყოს გასაგები, ამიტომ ხშირად უნდა დასვა კითხვები. მე, პირადად, ძალიან მეხმარება ფილმები, ვლოგების ყურება უცხო ენაზე და წიგნები.

კარგი სახელმძღვანელო კი დამატებითი მოტივაციაა, რომ გაკვეთილიც კარგად მოამზადო. მნიშვნელოვანია, რომ წიგნი ეტაპობრივად გაძლევდეს ცოდნას და არა აბნეულად, როგორც ეს ჩვენს სასკოლო სახელმძღვანელოებშია ხშირად“, – გვეუბნება მარიამი.

ინგლისურის მასწავლებელი მაია ღლონტი ამბობს, რომ გოგონებმა სახელმძღვანელო მთლიანად დამოუკიდებლად გააკეთეს. „საკმაოდ კარგად და თანმიმდევრულად დაალაგეს მასალა თემატურად, სავარჯიშოებიც კარგადაა შერჩეული და ვფიქრობ, რომ მათი თანატოლებიც დაინტერესდებიან ამ წიგნით“, – ამბობს პედაგოგი.

მისი თქმით, იმისთვის, რომ სახელმძღვანელო გაიმართოს, სპეციალისტმაც უნდა გადახედოს და დაამუშაოს.

„ბუნებრივია, დამუშავება უნდა, მაგრამ მანამდე, მე პირადად ვაპირებ, მათ კლასში შევიტანო და აპრობაცია გაიაროს წიგნმა. ასე გავიგებთ, რისი შეცვლა იქნება საჭირო ან რა იქნება სხვა ბავშვებისთვის მოსაწონი და მისაღები“, – ამბობს მაია ღლონტი.

სალომე და მარიამი თბილისის 130-ე საჯარო სკოლაში სწავლობენ.

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: