ხულო-ზარზმის გზის გოდერძი-ზარზმის მონაკვეთზე, როგორც „ბათუმელებს“ გზების დეპარტამენტიდან მოგვწერეს, სამშენებლო სამუშაოები დასრულებულია და ამ ეტაპზე „მიმდინარეობს სამუშაოების მიღების პროცედურები“.
რაც შეეხება ხულო-გოდერძის მონაკვეთს, დეპარტამენტის ინფორმაციით, „სამშენებლო სამუშაოები განახლდება და გაგრძელდება კანონმდებლობით გათვალისწინებული წესით გაფორმებული ხელშეკრულების ფარგლებში“.
საქართველოს საავტომობილო გზების დეპარტამენტში ირწმუნებიან, რომ ხულო-გოდერძის გზის მშენებლობის „დასრულება დაგეგმილია ეტაპობრივად, 2024 წელს“.
ხულო-ზარზმის გზის მშენებელ კომპანია „სინოჰიდროსთან“ ხელშეკრულება 2024 წლის თებერვლიდან შეწყდა. გზების დეპარტამენტის მიერ „ბათუმელებისთვის“ მოწოდებული ინფორმაციით, ხელშეკრულება შეწყდა პირველი ლოტის სამუშაოებზე, ანუ ხულო-გოდერძის მონაკვეთზე.
„ბათუმელები“ დეპარტამენტს ერთი კვირის წინ დაუკავშირდა ხულო-გოდერძის გზის საკითხზე, თუმცა დეპარტამენტში გვითხრეს, რომ ოფიციალურად წერილობით მიგვემართა.
„დეპარტამენტმა კომპეტენციის ფარგლებში განიხილა თქვენი წერილი და გაცნობებთ, რომ დეპარტამენტსა და კომპანია Sinohydro Corporation Limited-ს შორის 2020 წლის 9 ოქტომბერს გაფორმდა [LOT 1] ხელშეკრულება შიდასახელმწიფოებრივი მნიშვნელობის ბათუმი (ანგისა)-ახალციხის საავტომობილო გზის კმ 85 – კმ 110 ხულო-გოდერძის უღელტეხილის მონაკვეთის (საპროექტო მონაკვეთი კმ 5+195 – კმ29+732) სარეაბილიტაციო-სარეკონსტრუქციო სამუშაოებზე.
კომპანიის მიერ ხელშეკრულებით ნაკისრი ვალდებულებების არაჯეროვნად შესრულების გამო, ხელშეკრულების ცალმხრივად შეწყვეტის თაობაზე შეტყობინება გაიცა 2024 წლის 16 იანვარს, ხოლო, შეწყვეტა ეფექტური გახდა 2024 წლის 1-ელ თებერვალს“, – მოგვწერეს 15 თებერვალს გზების დეპარტამენტიდან.
დეპარტამენტს ვწერდით ასევე, თუ რა ღონისძიება [პირგასამტეხლოს დაკისრება და სხვ.] გაატარა დეპარტამენტმა [ან გაატარებს] კონტრაქტორის მისამართით, მასთან ხელშეკრულების შეწყვეტის შემდეგ და რა ღირებულების სამუშაოებია დარჩენილი ხულო-ზარზმის გზის დასასრულებლად?
„სინოჰიდროსთან“ ხელშეკრულების შეწყვეტის შემდეგ „ამოქმედებული იქნა ხელშეკრულების უზრუნველყოფის საბანკო გარანტია 5 717 782 ლარის ოდენობით, რის საფუძველზეც თანხა ჩაირიცხება სახელმწიფო ბიუჯეტში.
კომპანიის მხრიდან დაბრუნებულ იქნა და სახელმწიფო ბიუჯეტში ჩაირიცხა ავანსის ნაშთი. ხელშეკრულების შეწყვეტის შემდეგ კომპანიის მიმართ ხორციელდება/განხორციელდება ხელშეკრულებითა და მოქმედი კანონმდებლობით გათვალისწინებული ყველა საჭირო პროცედურა“, – მოგვწერეს დეპარტამენტიდან.
დეპარტამენტმა არ მოგვაწოდა ინფორმაცია, რა თანხა დაბრუნდა ბიუჯეტში და რა თანხაა საჭირო სამუშაოების დასასრულებლად.
რა ფორმით გაგრძელდება სამუშაოები [გამოცხადდება ტენდერი, თუ გამარტივებული წესით გაფორმდება ხელშეკრულება ახალ მიმწოდებელთან]? – ამ კითხვაზეც დეპარტამენტმა ზოგადი პასუხი გაგვცა: „გაცნობებთ, რომ დარჩენილი სამშენებლო სამუშაოები განახლდება და გაგრძელდება კანონმდებლობით გათვალისწინებული წესით გაფორმებული ხელშეკრულების ფარგლებში, რომლის დასრულებაც დაგეგმილია ეტაპობრივად 2024 წელს.“
„რაც შეეხება შიდასახელმწიფოებრივი მნიშვნელობის ბათუმი-ახალციხის საავტომობილო გზის კმ 110 – კმ 127 გოდერძის უღელტეხილი-ზარზმას მონაკვეთს [LOT 2], აღნიშნულ მონაკვეთზე სამშენებლო სამუშაოები დასრულებულია და მიმდინარეობს სამუშაოების მიღების პროცედურები“, – გვწერს გზების დეპარტამენტი.
ხულო-ზარზმის გზაზე სამუშაოები 2 ლოტად მიმდინარეობდა: პირველი [LOT 1]: ხულო-გოდერძის უღელტეხილი – სახელშეკრულებო ღირებულება იყო 57 177 829 ლარი. დაფინანსებული არაბთა ეკონომიკური განვითარების ქუვეითის ფონდის (KFAED) მიერ; მეორე [LOT 2]: გოდერძის უღელტეხილი-ზარზმა – პროექტის ღირებულებაა 38 511 473 ლარი. აღნიშნული სამუშაოები სახელმწიფო ბიუჯეტიდან დაფინანსდა.
ხულო-ზარზმის გზის რეაბილიტაციაზე 2018 წელს ტენდერში გამარჯვებულად გზების დეპარტამენტმა კომპანია „ტოდინი“ გამოაცხადა, თუმცა მოგვიანებით მასთან ხელშეკრულება შეწყვიტა და ტენდერები ხელახლა გამოაცხადა.
ხულო-ზარზმის გზის 5-კილომეტრიანი მონაკვეთის [დაბა ხულოდან დიდაჭარის კაშხალთან მისვლამდე მონაკვეთში] რეაბილიტაციაზე ხელშეკრულება კომპანია „მამისონთან“ 14,6 მილიონ ლარზე იყო გაფორმებული.
„სინოჰიდრო“ კი, გამარჯვებულად ხულო-ზარზმის გზის რეაბილიტაციაზე გამოცხადებულ ხელახალ ტენდერებში გამოავლინეს ორივე ლოტზე – დიდაჭარის კაშხლიდან ზარზმამდე მონაკვეთი.
ხულო-ზარზმის გზის მშენებელ კომპანია „სინოჰიდროსთან“ კონტრაქტის შეწყვეტას საქართველოს მთავრობამ მხარი 2024 წლის 15 იანვარს დაუჭირა.
2023 წლის ნოემბერში გამოქვეყნებულ დასკვნაში კი სახელმწიფო აუდიტი წერდა, რომ „ხულო-ზარზმის მონაკვეთის რეაბილიტაცია-რეკონსტრუქციის სამუშაოების შესრულების დაბალი ტემპისა და სამუშაოების არაჯეროვნად შესრულების გამო, იგეგმებოდა კონტრაქტის შეწყვეტა და სამუშაოების ბიუჯეტიდან დაფინანსება.“
ამ თემაზე ვრცლად:
ხულო-ზარზმის გზის მშენებელ კომპანიასთან ხელშეკრულება შეწყდა
მთავარი ფოტო: მეწყერი ბათუმი-ახალციხის ავტომაგისტრალზე ხულოს მუნიციპალიტეტის სოფელ დიოკნისში / ფოტო „ბათუმელების“ არქივიდან / 14.03.2023.