ნეტგაზეთი • RU

რა ღირს ზღვაზე გასეირნება – „რუსეთის მოქალაქეები ეკონომკლასის ტურისტები არიან“

აჭარაში ტურისტული სეზონი ოფიციალურად 15 ივნისს გაიხსნა, თუმცა ბათუმში ტურისტების რაოდენობა გაზაფხულზე გაიზარდა. ბათუმელები, რომლებიც ზაფხულობით დღიურად აქირავებენ ბინებს დამსვენებლებზე, ამბობენ, რომ ზღვასთან ახლომდებარე ბინებზე მოთხოვნა ბათუმში აპრილის შუა რიცხვებიდან დაიწყო.

რაც შეეხება ზღვაზე დასვენებასა და გართობას, აქ საქმე სხვაგვარადაა. ბათუმის შპს „იახტკლუბის“ დამფუძნებელი დავით ფირცხალაიშვილი ამბობს, რომ  ის ტურისტები, რომლებიც ახლა არიან ბათუმში, გადახდისუნარიანობით არ გამოირჩევიან:

„რუსეთისა და ბელარუსის მოქალაქეები ჩვენთვის ეკონომკლასის ტურისტები არიან, გადახდისუნარიანობა ნაკლებია.

ჩვენთვის ძირითადი და სასურველი მომხმარებლები არაბული ქვეყნებიდან ჩამოსული ტურისტები არიან.

მიუხედავად იმისა, რომ შარშან პანდემია იყო და ტურიზმი შეიზღუდა რეგულაციებით, პანდემიაშიც კი ამ დროს უკვე გაცილებით მეტი მომხმარებელი გვყავდა, ვიდრე ახლა,“ – ამბობს იახტკლუბის დირექტორი.

მისივე თქმით, შარშანდელთან შედარებით წელს საწვავის ფასი საგრძნობლად არის გაზრდილი და შესაბამისად გაიზარდა ზღვაზე გართობის, სხვადასხვა საზღვაო  ტრანსპორტით სარგებლობისა და პარაშუტით ფრენის საფასური.

პარაშუტით ფრენა, მაგალითად, 5-7 წუთს გრძელდება და ერთი ადამიანისთვის 150 ლარი ღირს.

დიდი, სამგზავრო გემით გასეირნება თუ გსურთ, 20 ლარი უნდა გადაიხადოთ. გემი ერთდროულად 85 მგზავრს იტევს და ამ ფასად ნახევარი საათით გადის ზღვაში: იახტკლუბიდან „შერატონამდე“ და უკან.

პატარა, 4, 5-ადგილიანი კატარღით გასეირნება ნახევარი საათით 150 ლარი ღირს, 5-6-ადგილიანი იახტით გასეირნება კი – ერთი საათით 450 ლარი.

15-20-ადგილიანი დიდი იახტით გასეირნების საფასური ერთი საათით 250 ლარია.

ჰიდროციკლზე ერთდროულად ორი ადამიანი თავსდება. ერთი წუთით წყლის ამ ტრანსპორტით 10 ლარად გაისეირნებთ.

250 ლარის გადახდა მოგიწევთ სარფში, ზღვის ქვეშ ჩასაყვინთად. მართალია, შავ ზღვაში დაივინგი დიდად პოპულარული არ არის, მაგრამ როგორც დაივერები გვეუბნებიან, სარფსა და ციხისძირში ჩაყვინთვა ნამდვილად ღირს – აქ წყალქვეშა რიფებს, რაპანებს, მიდიებსა და თევზებს ნახავთ ახლოდან, რომელთა გამოკვებაც ხელით შეიძლება. საფასურში ჩაყვინთვის ადგილამდე მანქანით გადაადგილება და აღჭურვილობაც შედის.

„მაქსიმუმ ორი ადამიანი ჩაგვყავს ერთად. ჩაყვინთვის დრო არ არის განსაზღვრული. გააჩნია, ვის რამდენ ხანს ეყოფა  ჟანგბადის ბალონი. ზოგს ერთ საათს, ზოგსაც მხოლოდ 40-30 წუთს ჰყოფნის ჟანგბადი წყალქვეშ,“ – გვითხრა დაივერმა.

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი
თამარ ნერგაძე არის "ბათუმელების" რეპორტიორი 2017 წლის ოქტომბრიდან. ტელ.: 568 81 41 75 / E-mail.: tamarnergadze123@gmail.com