მთავარი,სიახლეები

მგზავრის ფეხზედგომით გადაყვანისთვის ჯარიმა 100 ლარია – განახლებული რეგულაციები

25.01.2021 •
მგზავრის ფეხზედგომით გადაყვანისთვის ჯარიმა 100 ლარია – განახლებული რეგულაციები

საკოორდინაციო საბჭოს გადაწყვეტილებით, ბათუმში, ზუგდიდში, გორში, ფოთსა და თელავში 2021 წლის 1-ლი თებერვლიდან განახლდება მუნიციპალური ტრანსპორტის მოძრაობა. თბილისში, ქუთაისსა და რუსთავში კი მუნიციპალური ტრანსპორტის მუშაობის განახლება დაგეგმილია 1-ლი მარტიდან.

ამ ეტაპზე ქვეყანაში შეზღუდული იქნება საქალაქთაშორისო ტრანსპორტის მუშაობა. 1-ელ მარტამდე ქვეყნის მასშტაბით ძალაში რჩება ასევე გადაადგილებაზე არსებული შეზღუდვა საღამოს 9 საათიდან დილის 5 საათამდე.

მუნიციპალური ტრანსპორტის მუშაობისას კი დაცული უნდა იყოს ჯანდაცვის სამინისტროს შესაბამისი რეკომენდაციები – ავტობუსებისა და მიკროავტობუსებისთვის.

მთავარი რეკომენდაციებია:

  • ტრანსპორტში პირბადის ტარება;
  • ავტობუსებში მგზავრთა ნაკადის კონტროლი;
  • აკრძალულია მიკროავტობუსებში მგზავრთა ფეხზე დგომა;
  • ავტობუსებში მძღოლის კაბინასთან, მგზავრებისგან დისტანცირების უზრუნველსაყოფად უნდა მოეწყოს ბარიერი;
  • ხშირად შეხებადი ზედაპირების დამუშავება შესაბამისი კონცენტრაციის სადეზინფექციო ხსნარით და სხვა.

პანდემიის პირობებში მთავარი პრობლემა მაინც მგზავრებით გადაჭედილი მიკროავტობუსებია, განსაკუთრებით პიკის საათებში. მით უმეტეს, ბათუმში თებერვლიდან სკოლებიც იწყებენ მუშაობას და მგზავრებს მოსწავლეები და პედაგოგებიც დაემატება. მუნიციპალურ ტრანსპორტში კი, ფეხზე დგომით მაშინაც მგზავრობდნენ, როცა სკოლებში სწავლა არ მიმდინარეობდა.

პანდემიის დასაწყისში მგზავრთა გადაჭარბებული ნაკადის გადაყვანის გამო მიკროავტობუსებს მხოლოდ აფრთხილებდნენ. ბათუმის მერიის მუნიციპალურმა ინსპექციამ კი, როგორც ამ სამსახურში გვითხრეს, აღნიშნული დარღვევისთვის დაჯარიმება მას შემდეგ დაიწყო, რაც პროცედურისთვის საჭირო ოქმები დამტკიცდა.

სამარშრუტო მიკროავტობუსის მიერ ფეხზემდგომი მგზავრის გადაყვანა სანებართვო პირობების დარღვევაა და 100 ლარით დაჯარიმებას ითვალისწინებს. ინსპექციის ინფორმაციით, სხვადასხვა იურიდიული პირი 2020 წელს, ჯამში, 21-ჯერ დააჯარიმეს. „ასეთ დროს ჯარიმდება არა მძღოლი, არამედ კომპანია, რომლის ლიცენზიის საფუძველზეც მოძრაობს კონკრეტული მიკროავტობუსი სამარშრუტო ხაზზე“, – გვითხრეს მუნიციპალურ ინსპექციაში.

ამავე სამსახურმა ბათუმში 189 ფიზიკური და იურიდიული პირი პირბადის ტარების წესის დარღვევასთან დაკავშირებით დააჯარიმა. ამ შემთხვევაში ჯარიმა 20 ლარია.

ბათუმის მერიამ ქალაქში სამარშრუტო ხაზებზე ყოველდღიურად მოძრავი მიკროავტობუსების რაოდენობა 460-დან 250-მდე დაახლოებით ორი წლის წინ შეამცირა.

რაც შეეხება სკოლის ტრანსპორტს [ასეთის არსებობის შემთხვევაში], აქაც აუცილებელია ამ რეკომენდაციების დაცვა. ამასთან, სკოლის ტრანსპორტით მგზავრობისას, მოსწავლეებს თერმოსკრინინგი უნდა ჩაუტარდეთ ტრანსპორტში ასვლამდე; მგზავრობის დროს კი, ნებისმიერი პირისთვის [მოსწავლე, მასწავლებელი, მძღოლი და ა.შ.], სავალდებულოა პირბადის გამოყენება.

სამუშაო ადგილებზე ახალი კორონავირუსის გავრცელების თავიდან აცილების მიზნით, რეკომენდაციები საქართველოს ჯანდაცვის მინისტრმა 2020 წლის 29 მაისს დაამტკიცა და მასში დღემდე რამდენიმე ცვლილება შევიდა.

 

ბათუმში 2020 წლის 15 დეკემბრიდან რამდენიმე ქუჩაზე მოძრაობის წესები შეიცვალა. მუნიციპალური ავტობუსებისთვის გარკვეულ ქუჩებზე სპეციალური სავალი ნაწილი [ე.წ. Bus lane] მოინიშნა – ამ ზოლში ავტობუსების გარდა დაშვებულია ველოსიპედების მოძრაობაც.

მუნიციპალური ტრანსპორტის მუშაობა 2020 წლის 24 დეკემბერს უნდა აღდგენილიყო, თუმცა ავტობუსები და მიკროავტობუსები ბათუმში მიმდინარე წლის პირველი თებერვლიდან დაიწყებს მოძრაობას.

ამ თემაზე:

https://batumelebi.netgazeti.ge/news/324306/

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: