ბათუმის მერია: სამარშრუტო მიკროავტობუსების რაოდენობის გაზრდის აუცილებლობა არ არის


პირველი სექტემბრიდან ბათუმში სამარშრუტო ხაზებზე ყოველდღიურად მოძრავი მიკროავტობუსების რაოდენობა 460-დან 250-მდე შემცირდა. მგზავრებისთვის ეს განსაკუთრებით საგრძნობი სკოლის დაწყების შემდეგ გახდა. ზოგიერთი მოქალაქის თქმით, სამარშრუტო მიკროავტობუსს დიდხანს უნდა ელოდო და ხშირად ისეა მგზავრებით გადაჭედილი, რომ ასვლა შეუძლებელია. მერიამ მიკროავტობუსების რაოდენობა ისე შეამცირა, რომ მუნიციპალური ავტობუსების რაოდენობა ფაქტობრივად არ გაზრდილა.

იქნებოდა თუ არა მიკროავტობუსების რაოდენობა საკმარისი მგზავრების გადასაყვანად? – რეფორმის მიმდინარეობისას „ბათუმელებს“ მერიის საქალაქო ტრანსპორტის განყოფილების უფროსმა, ემზარ ქავჟარაძემ უთხრა, რომ „როცა დაიწყება მუშაობა, ყველაფერი გამოჩნდება – მიკროავტობუსის დამატება იქნება საჭირო ამა თუ იმ ხაზზე, ან პირიქით შემცირება, მაგის დარეგულირების უფლებაც გვაქვს და თუ საჭიროება მოითხოვს, დავარეგულირებთ“.

„სამარშრუტო მიკროავტობუსების მოძრაობაზე მონიტორინგი არ შეგვიწყვეტია. ყველა სამარშრუტო ხაზზე, რომლებიც ქალაქის ადმინისტრაციულ საზღვრებში ემსახურება მგზავრთა გადაყვანას, ვაგრძელებთ მონიტორინგს. 22 სამარშრუტო ხაზია და ყოველდღიურად მოძრაობს 250 მიკროავტობუსი. ამ ეტაპისთვის არ გამოკვეთილა ისეთი სიტუაცია, რომ მიკროავტობუსების რაოდენობა ამა თუ იმ ხაზზე არასაკმარისი იყოს. ინტერვალებს რაც შეეხება, დიფერენცირებულია ამა თუ იმ ხაზის კილომეტრაჟიდან გამომდინარე. ხაზზე მოძრავ მიკროავტობუსებს შორის ინტერვალი ზოგ ხაზზე 5 წუთია, ზოგზე 7-8-10 და 15 წუთი,“ – გვითხრეს  მერიის საქალაქო ტრანსპორტის განყოფილებაში.

მიკროავტობუსების ნაკლებობაზე საუბრობს ბათუმის შემოგარენში მცხოვრები მოსახლეობაც, სადაც საქალაქო მიკროავტობუსები მოძრაობენ. ქალაქს შემოერთებულ ტერიტორიებთან ახლოს, სატეხიასა და ზანაქიძეების დასახლებაში მცხოვრებლები ამბობენ, რომ ადრე N51 და N49 სამარშრუტო მიკროავტობუსები გაცილებით ინტენსიურად მოძრაობდნენ, დღეს კი, N51 საერთოდ არ მოძრაობს.

„სატეხიისა და ზანაქიძეების დასახლებები ბათუმის ადმინისტრაციულ საზღვრებში არ შედის. კომპანია, რომელიც ემსახურება ამ სამარშრუტო ხაზებს, თავისი ინიციატივით არის შესული იმ სოფლებში. საათში ერთხელ, ნახევარ საათში ერთხელ, შედის და ემსახურება ამ დასახლებებიდან მგზავრების გადაყვანას ქალაქის მიმართულებით. ეს არ შეუწყვეტიათ,“ – აცხადებენ ბათუმის მერიაში.

აღსანიშნავია, რომ პირველი სექტემბრიდან N51 სამარშრუტო ხაზი საერთოდ გაუქმდა. N49 სამარშრუტო ხაზს კი კომპანია „აჭარტრანსრეგულირება“ ემსახურება. კომპანიის ცხელ ხაზზე „ბათუმელებს“ უთხრეს, რომ N51 ხაზი ქალაქის რეგულაციებს აღარ ექვემდებარება, თუმცა დატოვეს, როგორც სოფლის ხაზი [სატეხია-ბათუმი], მაგრამ ორი თვის შიგნით ამ ხაზის მარშრუტი ქალაქის ტერიტორიაზე შეიცვლება და ჭავჭავაძის ქუჩის ნაცვლად პუშკინის ან ბაგრატიონის ქუჩით იმოძრავებს. რაც შეეხება N49-ს, ის სოფელ ვარშალომიძეებშიც შედის, რომელიც მერიის მიერ დამტკიცებული მარშრუტიდან 400-500 მეტრითაა დაშორებული.

_____________________________

ამ თემაზე: ბათუმში სამარშრუტო ხაზები 6 კომპანიაზე გადანაწილდა – საკითხს საკრებულო დაამტკიცებს

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი
თედო ჯორბენაძე, ჟურნალისტი მობ.: 599 139 412 ელ/ფოსტა: tedobatumi@gmail.com