განათლება,მთავარი,სიახლეები

რას ელოდნენ და რა მიიღეს სკოლებმა – პედაგოგები ახალი სახელმძღვანელოების შესახებ

07.09.2018 • 6620
რას ელოდნენ  და რა მიიღეს სკოლებმა – პედაგოგები ახალი სახელმძღვანელოების შესახებ

საჯარო სკოლებში ახალი სასწავლო წელი 17 სექტემბერს იწყება. სკოლებში უკვე დაწყებულია ახალი სახელმძღვანელოების დარიგების პროცესი, ზოგიერთი სკოლა კი ჯერ კიდევ ელოდება ახალ სახელმძღვანელოებს.

„ბათუმელები“ ბათუმის საჯარო სკოლის რამდენიმე პედაგოგს ესაუბრა და იმ სახელმძღვანელოების შეფასება სთხოვა, რომელსაც განათლების სამინისტრომ გრიფი მიანიჭა.

ნანა სიხარულიძე  ბათუმის პირველი საჯარო სკოლის მათემატიკის მასწავლებელია. ის ამბობს, რომ  მათემატიკის ახალი სახელმძღვანელო ჯერ არა უნახავს,  თუმცა  „ფაქტობრივად იგივეა, რაც შარშან იყო“, რადგან  სკოლას ავტორი და გამომცემლობა არც წელს შეუცვლია.

„ჩვენ  საბაზო საფეხურზე უპირატესობა მივანიჭეთ გოგიშვილის სახელმძღვანელოს, მაგრამ მაინც რუხაძე გამოგვიგზავნეს, რომელსაც  გამომცემლობა „პედაგოგიკა“ ბეჭდავს. გოგიშვილი იმიტომ გვინდოდა, რომ მაღალ საფეხურზე ამ ავტორის სახელმძღვანელოს გავდივართ და როცა ავტორი იცვლება, ცდომილებას იძლევა წიგნი“ – გვეუბნება პედაგოგი.

ლეილა  გიგინეიშვილიც ამავე სკოლაში ასწავლის. ის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელია.  როგორც მისი კოლეგა, ახალ სახელმძღვანელოს ისიც ელექტრონულად გაეცნო.

„მე-5-6 კლასში, ჩვენ ავირჩიეთ როდონაია და ალბათ ეს სახელმძღვანელო მოვა. 1-4 კლასებში კი უპირატესობა მაღლაკელიძის სახელმძღვანელოს მივანიჭეთ“ – გვეუბნება ის.

ლეილა გიგინეიშვილის თქმით, ახალი წიგნები არსებითად არ განსხვავდება  ძველი სახელმძღვანელოსგან.

„ნაწარმოებები ერთი და იგივეა, უბრალოდ, კარგია ის, რომ ცალ-ცალკეა დახარისხებული  ენა და ლიტერატურა. ეს აქამდე პრობლემა იყო, რადგან ენა ლიტერატურის საკითხებში იყო ინტეგრირებული, ახლა კი  თანმიმდევრულად არის დალაგებული თემები და ამან განაპირობა ჩვენი არჩევანი. მასწავლებლის და მოსწავლის სამუშაო რვეულიც მოგვეწონა“.

ქართულის მასწავლებელი ამბობს, რომ იყო სხვა კარგი ავტორებიც,  თუმცა  უპირატესობა ეროვნულ კონტექტს მიანიჭეს.

„ძალიან ბევრი იყო უცხოური ლიტერატურიდან თარგმნილი მოთხრობები, ზღაპრები,  რატომღაც პატრიოტიზმიც უფრო მეტი დავინახე როდონაიას წიგნში და ვფიქრობ, ეს უფრო გვჭირდება.“

ბათუმის #16 საჯარო სკოლის დირექტორი თამთა კვარაცხელია ამბობს, რომ მისმა სკოლამ ქართულ ენასა და ლიტერატურაში ბაკურ სულაკაურის  გამომცემლობა აირჩია. „კარგად ვიცნობთ ავტორებს, გამოცდილი სახელმძღვანელოა, არც მაშინ ვუჩიოდით და არც ახლა. განახლებულია, მაგრამ მნიშვნელოვანწილად არა. გადავხედე და არის მეთოდური სიახლეები შეტანილი“-გვეუბნება ის. დირექტორი, რომელიც სკოლაში ქართულ ენასა და ლიტერატურასაც ასწავლის, გვეუბნება, რომ მოსწონს ამ გამომცემლობის მოსწავლის და მასწავლებლის სამუშაო წიგნიც.

„მათემატიკაზე  სწყდებათ გული პედაგოგებს, რადგან გამომცემლობა „ელფის“ სახელმძღვანელო ჰქონდათ შერჩეული და მან გრიფირება ვერ გაიარა. გაუმართლაც იმაში, რომ 5-6 კლასში ძალიან მოსწონდათ „ტრიას“ სახელმძღვანელობი და გაუხარდათ, რომ ამ სახელმძღვანელოებს გრიფი მიენიჭა“ – გვეუბნება თამთა კვარაცხელია.

მისი თქმით, რადგან განათლების სისტემა თემატურ სწავლებაზე გადადის, მასწავლებელს აკადემიური თავისუფლების მეტი შესაძლებლობა  ექნება: „ამიტომ, მთავარია, სახელმძღვანელოში თემა იყოს მოცემული, კარგად იყოს თემები დაჯგუფებული და დანარჩენი უკვე პედაგოგის შემოქმედებითობაზეა დამოკიდებული“.

თამთა მიიჩნევს, რომ გრიფირების პროცესი უფრო დასახვეწია, რომ პედაგოგებს შეეძლოთ იმ სახელმძღვანელოების შერჩევა, რომლებიც გრიფს მიიღებენ.

ბათუმის #14  საჯარო სკოლის დირექტორი ნატო გოგუაძე  გვეუბნება, რომ  სკოლამ ქართულში გამომცემლობა „მერიდიანის“ სახელმძღვანელო აარჩია, მაგრამ მიიღეს „დიოგენე“, რომელიც სკოლის მესამე არჩევანი იყოს, მათემატიკაში „ელფის“ სახელმძღვანელო აირჩიეს, თუმცა სახელმძღვანელოს გრიფი არ მიენიჭა.

 

 

ამავე თემაზე:

გამომცემლობა „ტრიასი“: ყველაზე მოთხოვნად სახელმძღვანელოს გრიფი მოულოდნელად მოუხსნეს

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: