„სანდასუფთავება“ მოსახლეობიდან სამშენებლო ნარჩენების იაფად გატანას გეგმავს – ახალი სერვისი


ბათუმის მერიის შპს „სანდასუფთავებაში“ ახალ პროგრამაზე მუშაობენ, რაც სამშენებლო ნარჩენების გატანის ღირებულების გადახედვას და ახალი ფასების შემოღებას ითვალისწინებს.

„თუ ვთქვათ, 5 ტომარა სამშენებლო ნარჩენი აქვს მოქალაქეს, ის 120 ლარს, ბუნებრივია, არ გადაგიხდის და ურნა უნდა დაგვიზიანოს. ვმუშაობთ ფასების დადგენაზე არა იმიტომ, რომ მომგებიანი იყოს მომსახურება, არამედ მივაჩვიოთ ხალხი პასუხისმგებლობას. მაგალითად, 1 ტომარა ნარჩენი რომ გავიტანოთ 30-40 თეთრად. ოღონდ დაფასოებული უნდა იყოს. თუ აქვს 5 ტომარა ნარჩენი, გამოგვიძახებენ, თანამშრომელს მანქანაში ექნება სალარო აპარატი და იქვე გადაიხდის მოქალაქე 1,5 თუ 2 ლარს და გავიტანთ ნარჩენებს ნაგავსაყრელზე. ამაზე ვმსჯელობთ, ვმუშაობთ და გვინდა ეს, პროგრამა ზაფხულამდე ავამუშაოთ“, – აცხადებს ონისე ცნობილაძე, „სანდასუფთავების“ დირექტორის მოადგილე ტექნიკურ დარგში.

„გადავსებული და დაზიანებული სანაგვე ურნები ხშირად იმის შედეგია, რომ მოსახლეობა თუ სავაჭრო ობიექტები შიგ სამშენებლო ნარჩენებსა და მუყაოს ყუთებს ყრიან“, – აცხადებენ „სანდასუფთავებაში“.

„ჩვენ მოსახლეობა ვერ მივაჩვიეთ იმას, რომ ტახტი არ ეტევა ურნაში, კარდონი არ უნდა ჩააგდონ შიგ, არ უნდა ჩაყარონ სამშენებლო ნარჩენები. თუ გაქვს სამშენებლო ნარჩენი, გვყავს მცირე და საშუალო მანქანა, რომლებითაც ვემსახურებით ერთდროულად მაქსიმუმ 7 ტონამდე ტვირთის გატანას. მომსახურების  ღირებულება 120 ლარიდან იწყება და 170 ლარზე ადის. გავიტანთ ნაგავსაყრელზე. თუმცა, მოსახლეობა ქირაობს კერძო მძღოლებს, აძლევენ 200 ლარს და ისინი შემდეგ ამ ნარჩენებს ქალაქში ყრიან – ან ჭოროხის ნაპირზე, ბულვართან, ან პუშკინის თუ ლერმონტოვის ბოლოში და შემდეგ ჩვენი დასასუფთავებელი ხდება“, – ამბობს ონისე ცნობილაძე.

რაც შეეხება გადავსებულ მიწისქვეშა ურნებს, დირექტორის მოადგილის თქმით, „ასეთი ფაქტები სულ უფრო ნაკლებად ხდება, თუმცა 99% გამოძახების, როცა იყო შემთხვევა, რომ უცებ გაივსო ურნა – ან კარდონია შიგ, ან სამშენებლო ნარჩენები, ამიტომ საყოფაცხოვრებო ნარჩენი ვეღარ ეტევა ურნაში, ავხდით თავს და ურნა ნახევრად ცარიელია. 3 სპეციალური ამწეკრანიანი მანქანა გვყავს და ვცლით მიწისქვეშა ურნებს. თუ ქალაქში განთავსებულ მწვანე ურნებთან ზოგჯერ 4-5 ჯერ გვიწევს მისვლა, აქ საკმარისია ერთხელ მისვლა, ძირითადად ღამის ან ადრე დილის საათებში ვცლით. სამტონიანია მიწისქვეშა ურნა, მაგრამ მისი ამწეობა გათვლილია 2 ტონაზე. შიგ რომ სამშენებლო ნარჩენებს, სილას და გაჯს ჩაყრი, ზიანდება ყუთები და შემდეგ გვიწევს მათი გარემონტება“.

ბოლო სამ წელში ქალაქში 71 მიწისქვეშა ურნა დამონტაჟდა. სანდასუფთავების ინფორმაციით, რამდენიმე მათგანი დაიწვა და ზაფხულამდე შეცვლიან განადგურებულ ურნებს, დაზიანებულებს კი შეაკეთებენ. ხშირად იწვება მწვანე ურნებიც „დღეში ერთი-ორი მაინც, იმიტომ, რომ შიგ მუყაოს აგდებენ“.

„მოსახლეობა რომ არ შევაწუხოთ, ღამით 5-ის ნახევრისთვის გავდივართ, რომ დილის 8 საათამდე ქალაქი დასუფთავდეს. მაგრამ დღის განმავლობაშიც გადის მანქანები და ყველა მაღაზიამ უნდა იცოდეს შუადღის გრაფიკი, ამიტომ მაღაზიებმა გაატანონ ამ შუადღის ცვლის მანქანებს მუყაოს ყუთები რამდენიც უნდათ, ფულსაც არ მოვთხოვთ. ან დაგვირეკონ, სპეციალური ორი მანქანა გვყავს კონკრეტულად მუყაოს გასატანად“, – ამბობს ონისე ცნობილაძე.

მისივე თქმით, „ნელ-ნელა დაიწყო გამოძახებებიც“ და დაინტერესებულ პირებს საჭიროების შემთხვევაში შეუძლიათ შეეხმიანონ „სანდასუფთავებას“ ცხელ ხაზზე – მობ.: 577 49 59 59

მიწისქვეშა სანაგვე ურნა კობალაძის ქუჩაზე, ბათუმი / 24.04.2018 , 13:00 სთ / როინ გუნდაძის ფოტო

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი
თედო ჯორბენაძე, ჟურნალისტი მობ.: 599 139 412 ელ/ფოსტა: tedobatumi@gmail.com