მეოთხეკლასელების მხოლოდ 2 პროცენტი ახერხებს წაკითხულის სრულად გააზრებას – კვლევა

შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულმა ცენტრმა გამოაქვეყნა კვლევა – „სახელმწიფო და საერთაშორისო შეფასება: სასკოლო განათლების ძირითადი გამოწვევები“.

კვლევა მოიცავს რამდენიმე კომპონენტს. მათ შორისაა, წიგნიერების კვლევა, ინტერნეტში მოძიებული ინფორმაციის წაკითხვა და გააზრება, ასევე ეთნიკურ უმცირესობებში აკადემიური მიღწევების საერთაშორისო შეფასებები.

PIRLS -ი წიგნიერების საერთაშორისო კვლევა აჩვენებს, რომ ქართველ მოსწავლეებში ისევ დაბალია წაკითხულის გააზრების მაჩვენებელი. კვლევის მონაწილეები მეოთხეკლასელი მოსწავლეები იყვნენ.

კვლევის კოორდინატორი ნათია ანდღულაძე „ბათუმელებთან“ ამბობს, რომ წაკითხულის გააზრების კომპონენტში გაუმჯობესება არ გვაქვს.

„სამწუხაროდ, წინსვლა არ არის ამ მიმართულებით. მსგავსი კვლევა ხუთი წლის წინ ჩატარდა. დროის ამ მონაკვეთში წაკითხულის გააზრების მხრივ, ქართულ სკოლებში მდგომარეობა უკეთესობისკენ არ შეცვლილა“, – გვეუბნება ის.

შეფასების დონეების მიხედვით, ქართველ მოსწავლეთა მხოლოდ 2 პროცენტი ახერხებს წაკითხულის სრულყოფილად გააზრებას. ეს იმას ნიშნავს, რომ  მოსწავლეს კარგად შეუძლია კითხვა, გააზრება და ანალიზი.

მიღწევების მაღალ საფეხურზეა მოსწავლეების 22 პროცენტი, საშუალო საფეხურზე – 60, ხოლო დაბალ საფეხურზე 86 პროცენტი.

წაკითხულის გააზრებას კი 14 პროცენტი ვერ ახერხებს.

კვლევის შემდეგი კომპონენტი ეხება ინტერნეტში მოძიებული ინფორმაციის წაკითხვას და გააზრებას. ნათია ანდღულაძის თქმით, კვლევამ დადებითი შედეგები ვერც ამ მიმართულებით აჩვენა.

კვლევის კომპონენტი მოიცავდა საქართველოში მცხოვრები ეთნიკური უმცირესობების აკადემიურ მიღწევებსაც. კვლევაში 4142  მეშვიდეკლასელი მონაწილეობდა. შედეგებმა აჩვენა, რომ მოსწავლეების 60 პროცენტი მინიმალურ ზღვარს ვერ ლახავს.

კვლევა მოიცავდა დონის შემოწმებას კითხვაში, წერასა და ლაპარაკში. წიგნიერების საერთაშორისო კვლევა 2016 წელს ჩატარდა.

წიგნიერების საერთაშორისო კვლევის (PIRLS, 2016) უახლესი მონაცემები

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი


ავტორი
ლელა დუმბაძე, ჟურნალისტი. ტელ: [0042] 27 45 12. lelabatumelebi@gmail.com