კვირის ამბები,მთავარი

ბათუმის ტურისტული რუკა მოსწავლეებისგან

16.06.2016 • 4083
ბათუმის ტურისტული რუკა მოსწავლეებისგან

ბათუმის მე-15 საჯარო სკოლის ოცი მოსწავლე ერთი თვის განმავლობაში მუშაობდა ბათუმის ,,კულტურული მრავალფეროვნებისა და თანაცხოვრების რუკის“ შედგენაზე. მოსწავლეებმა სამი მარშრუტი შეადგინეს: არქიტექტურული, რელიგიური და ბათუმი კინოში. მათ მსგავსად, მრავალფეროვნების ამსახველი ტურები დაგეგმეს თბილისელმა, ქუთაისელმა და ახალციხელმა მოსწავლეებმა, შემდეგ კი თავიანთი ტურები გააცნეს ერთმანეთს. პროექტის ფარგლებში თითოეულ სკოლას 760 ლარი ჰქონდა გამოყოფილი.

მეგი დიასამიძე ბათუმის მე-15 საჯარო სკოლის მეათე კლასის მოსწავლეა. ის მეგობრებთან ერთად მუშაობდა ტურზე – ბათუმი კინოში. როგორც მეგი ამბობს, დირექტორმა და მასწავლებელმა პროექტის შესახებ რომ უთხრეს, პირველი, რაც მოუნდა, ბათუმის ახალი რაკურსით აღმოჩენა და ჩვენება იყო. მისი თქმით, როგორც კი სამუშაო ჯგუფი შეიქმნა, მაშინვე დაგეგმეს სამი მიმართულება აეღოთ და ქვეჯგუფებად დაყოფილიყვნენ. „ყველამ ის მიმართულება ავიღეთ, რაც გვაინტერესებდა, მაგრამ ერთმანეთის ტურებსაც ვეცნობოდით, სამუშაო პროცესშიც ვეხმარებოდით ერთმანეთს. ჩემი მიმართულება იყო იმ ადგილების შესწავლა, სადაც კინოგადაღებები მიმდინარეობდა, ბევრი საინტერესო ფაქტი აღმოვაჩინე“, – იხსენებს მეგი.

მისი თქმით, ძებნის პროცესში იყენებდნენ როგორც დოკუმენტურ ლიტერატურას, ასევე თანაქალაქელების მოყოლილ ისტორიებს. ცდილობდნენ პროექტი ფოტო და ვიდეომასალებითაც გაემდიდრებინათ. „ძალიან დაგვეხმარა ოლიკო ჟღენტის წიგნი – „ბათუმი კინოში“. თითქმის ყველა ადგილი ვიცოდი და ყოველდღიურადაც დავდიოდი, მაგრამ ისტორიები, რაც ამ ადგილებს უკავშირდებოდა, სწორედ პროექტზე მუშაობისას აღმოვაჩინე“, – ამბობს მეგი.

ამ პროექტის ხელმძღვანელი ბათუმის მე-15 საჯარო სკოლის პედაგოგი, ნატალია აფაქიძეა. მისი თქმით, მოსწავლეები ბოლომდე ჩართულები იყვნენ პროექტში, შესაბამისად, ყველა რაიმე ახლის მოძიებას ცდილობდა. „ეძებდნენ საინტერესო ადამიანებს, რომლებსაც ისეთი ამბების მოყოლა შეეძლოთ, რაც დღეს ყველამ არ იცის. ინტერვიუებს იწერდნენ იტალიურ ეზოებში, სამლოცველოებში, ქუჩაში… ჩაწერეს მხატვრებიც, რომლებიც იხსენებდნენ, მაგალითად, შენობებს, არქიტექტურულ ძეგლებს, რაც დღეს აღარ არის“, – ამბობს ნატალია აფაქიძე და დასძენს, რომ საბოლოოდ, როდესაც პროექტის ქუთაისელ მონაწილეებს გაუზიარეს თავიანთი გამოცდილება, ორივე ჯგუფმა ახალი ქალაქი აღმოაჩინა.

ნიკოლოზ ტარიელაძე მეგის კლასელია, ის ბათუმის რელიგიური ტურის შედგენაზე მუშაობდა. ამბობს, რომ სამუშაო ჯგუფიც ბათუმივით მრავალფეროვანი იყო: „სხვადასხვა რელიგიის წარმომადგენლები ვიყავით ჯგუფში, ერთმანეთს ვუზიარებდით ჩვენი რელიგიების შესახებ“, – ყვება ნიკოლოზიც.
ნიკოლოზის თქმით, პროექტზე მუშაობის პროცესში ძალიან გამოადგათ გაზეთ „ბათუმელების“ გამოცემული წიგნები – „ბათომი“ და „მოგზაურობა ძველ ბათუმში“: „ისეთი ისტორიები და ფოტომასალა იყო, ინტერნეტშიც ვერ იპოვიდი. ბევრი საინტერესო და ახალი ამბავი გავიგეთ“.

ნიკოლოზი ამბობს, რომ აქამდე სხვადასხვა რელიგიურ დაწესებულებასთან შეხება არასდროს ჰქონია. ნიდერლანდების სამეფოს საელჩოს მიერ დაფინანსებულმა პროექტმა კი მისცა შესაძლებლობა, უკეთ გაცნობოდა იმ ისტორიულ-რელიგიურ შენობებს, რომლებიც ბათუმშია. მიუხედავად იმისა, რომ ნიკოლოზის სამეგობრო წრე პროექტამდეც რელიგიურად მრავალფეროვანი იყო, მისი თქმით, პროექტის დასრულების შემდეგ შეუძლია თქვას, რომ „ეს არის მრავალფეროვნება… ის არქიტექტურა და თავისებურებები, რაც, ვთქვათ, ისლამს არ აქვს, მართლმადიდებლობას აქვს… კიდევ სხვა, რაც მართლმადიდებლურ კულტურაში არ გვხვდება, სხვა რელიგიაშია და ერთად, ურთიერთგაცვლით ძალიან მნიშვნელოვან და კარგ შედეგს ვიღებთ, რაც ქალაქს ამდიდრებს“.

ნიკოლოზი და მეგი ერთხმად აღნიშნავენ, რომ პროექტი მათთვის აღმოჩენების შესაძლებლობა იყო. ამ მოსწავლეების აღმოჩენილი ბათუმის ნახვა კი მალე ნებისმიერ მსურველს შეეძლება. მარშრუტები ტოლერანტობისა და მრავალფეროვნების ინსტიტუტის [TDI] ვებგვერდზე გამოქვეყნდება. პროექტიც [„ტოლერანტობის, რელიგიის თავისუფლებისა და ადამიანის უფლებების დაცვის ხელშეწყობა საქართველოში“], რომლის ფარგლებშიც ტურები დაიგეგმა, სწორედ TDI-მ განახორციელა ნიდერლანდების სამეფოს საელჩოს ფინანსური მხარდაჭერით.

როგორც ბათუმში „კულტურული მრავალფეროვნებისა და თანაცხოვრების რუკის“ საორგანიზაციო ჯგუფის ხელმძღვანელი, ნატალია აფაქიძე ამბობს, აღნიშნული პროექტის მიზანი – სკოლის მოსწავლეებში ტოლერანტობის კულტურის ხელშეწყობა და საკუთარი ქალაქის მრავალფეროვნების გაცნობა – დიდწილად მიღწეულია.

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: