მთავარი,სიახლეები

როცა სოფლის სკოლაში ინგლისურს არ გასწავლიან – ილიას გამოცდილება

15.02.2023 • 8397
როცა სოფლის სკოლაში ინგლისურს არ გასწავლიან – ილიას გამოცდილება

24 წლის ილია სურმანიძემ ხულოს სოფელ რაქვთის საჯარო სკოლა დაამთავრა. როცა მოსწავლე იყო, ილიას ინგლისური ენის სერტიფიცირებული მასწავლებელი არცერთ კლასში არ ჰყოლია.

სკოლაში, სადაც ილია სწავლობდა, დღემდე არ ჰყავთ ინგლისური ენის სერტიფიცირებული მასწავლებელი.

ილია გვიყვება, რას ნიშნავს, სხვა საგნის სპეციალისტი გასწავლიდეს უცხო ენას, რა გზებით ჩააბარა მან და მისმა რამდენიმე კლასელმა საატესტატო და ერთიანი ეროვნული გამოცდები ინგლისურ ენაში და რა გამოწვევების წინაშე აყენებს დღემდე ის ფაქტი, რომ სკოლაში ინგლისური ენა ვერ ისწავლა.

„სკოლაში არასდროს არ გვყოლია ინგლისურის ენის სერტიფიცირებული მასწავლებელი.

ინგლისურის სწავლა, თუ სწორად მახსოვს, მეხუთე კლასში დავიწყეთ და სკოლის დამთავრებამდე ისეთი მასწავლებელი გვყავდა, მხოლოდ წერა-კითხვას რომ გვასწავლიდა და იმასაც ვერ ახერხებდა სწორად. სამწუხაროდ, მინიმალურ დონეზე იცოდა. მე მგონი, ჩვენი ინგლისური ენის მასწავლებელი გერმანულის სპეციალისტი იყო.

2017 წელს დავამთავრე სკოლა. როცა საატესტატო გამოცდები დაიწყო, ინგლისურის გამოცდის ჩასაბარებლად ბათუმში მომიწია წამოსვლა, როგორც ჩემს სხვა კლასელებს. საერთოდ არაფერი არ გამომიყენებია, რაც სკოლაში ვისწავლე. სხვა საგნებში არ გვქონდა პრობლემა, სხვა საგნებს კვალიფიკაციური, გამოცდილი მასწავლებლები გვასწავლიდნენ.

ინგლისურ ენაში 3-თვიანი, მინიმალური მომზადებით ჩავაბარე საატესტატო და ერთიანი ეროვნული გამოცდებიც. უფრო მალე ვერ წამოვედი სკოლიდან, რადგან იქაც ითხოვდნენ დასწრებას, ბევრი გაცდენა რომ არ დაგვგროვებოდა და არ გავრიცხულიყავით, ამიტომ, ეტაპობრივად, სოფელში გვიწევდა ასვლა, რაც ჩვენს ამ სამთვიან მომზადებაზეც უარყოფითად ისახებოდა. 110 კილომეტრია ჩემს სოფელსა და ბათუმს შორის.

კლასში 7 მოსწავლე ვიყავით. მხოლოდ სამმა ჩავაბარეთ უნივერსიტეტში და ჩვენგანაც ერთი ინგლისურის გამოცდაში ჩაიჭრა და ერთი წელი დასჭირდა მოსამზადებლად“, – გვიყვება ილია.

ილია იხსენებს, რომ სკოლაში ვინც არ უნდა მისულიყო რესურსცენტრიდან, ყოველთვის ეუბნებოდნენ მოსწავლეები, თუ როგორ ძალიან სჭირდებოდათ ინგლისურ ენაში სერტიფიცირებული პედაგოგი.

„ბევრ ახლომდებარე სოფლის სკოლებს ჰყავდა სერტიფიცირებული ინგლისური ენის მასწავლებლები. გვინდოდა ჩვენც გვყოლოდა, მაგრამ დირექტორის და ჩვენი მოთხოვნის მიუხედავად ყურადღებას არავინ არ გვაქცევდა.

ყოველთვის ვეკითხებოდი დირექტორს, თუ რატომ არ გვყავდა სერტიფიცირებული მასწავლებელი – „მე მაქვს გამოცხადებული [ვაკანსიები], მაგრამ არ ხერხდება, არ მოდიან მასწავლებლებიო“ –  ასე მპასუხობდა.

7-8 წელი და შეიძლება მეტიც იყოს, რაც ჩვენს სკოლას ინგლისურის სერტიფიცირებული მასწავლებელი არ ჰყავს.

განათლების სამინისტროს გადასაჭრელია ეს პრობლემა“, – ამბობს ილია სურმანიძე.

ილია იხსენებს იმასაც, რომ რაქვთის საჯარო სკოლაში ინგლისური ენის სერტიფიცირებული მასწავლებლის მოსვლის იდეას მხარს ის მასწავლებელიც უჭერდა, რომელიც უცხო ენას ასწავლიდა სკოლაში.

„ინგლისურის არცოდნის გამო დიდ პრობლემებს წავაწყდი. როგორც სკოლაში ვერ ვიღებდი მონაწილეობას სხვადასხვა აქტივობასა თუ ღონისძიებაში, ასევე, უნივერსიტეტის გაცვლით პროგრამებში ვერ მივიღე მონაწილეობა ერთი მიზეზით – ინგლისური საჭირო დონეზე არ ვიცოდი.

ილიამ ბაკალავრიატი სამართლის მიმართულებით ბათუმში, გრიგოლ რობაქიძის უნივერსიტეტში დაამთავრა და ახლა საჯარო მმართველობას სწავლობს მაგისტრატურაში.

გვიყვება, რომ ინგლისურს ბაკალავრიატში მხოლოდ 2 სემესტრი სწავლობდა: „ეს დრო არ არის საკმარისი, მით უფრო, როდესაც 10 საგანს სწავლობ ერთდროულად და უნივერსიტეტის პარალელურად ენის სწავლას დაუთმო დრო, რთულია.

ამ ორი სემესტრის შემდეგ ინგლისურის სწავლას ვეღარ ვახერხებდი, რადგანაც სწავლის საფასურის დაფინანსება აჭარის განათლების სამინისტროსგან ავიღე და იმისთვის, რომ დაფინანსება შემენარჩუნებინა, საუნივერსიტეტო საგნებზე უფრო მეტი დროის დათმობა მიწევდა, ვეღარ ვემზადებოდი ინგლისურში.

მსაყვედურობდნენ უნივერსიტეტში, როგორმე მოახერხე, ისწავლე ინგლისური და დაგეხმარებით, გაცვლით პროგრამაში რომ მიიღო მონაწილეობაო, მაგრამ სამწუხაროდ, ვერ მოვახერხე და ჩემი გაცვლითი პროგრამაში მონაწილეობაც ამიტომ შეფერხდა“, – ამბობს ილია.

ილია ამბობს იმასაც, რომ ინგლისურის არ ცოდნა დიდ ბარიერს უქმნის დასაქმებაშიც – „როცა ინგლისური არ იცი, ვერც საჯარო და ვერც კერძო სექტორში ვერ საქმდები. საკუთარი თავის რეალიზებას ვერ ახერხებ, სამწუხაროდ“.

მას გული სწყდება, რომ მის მშობლიურ სოფელში ამ დრომდე არ ჰყავთ ინგლისურის მასწავლებელი, რაც არაერთი მოსწავლისთვის ხდება ხელშემშლელი.

„სოფლიდან მოდის ყველა, ვინც ახალგაზრდაა, რაც სკოლაში მოსწავლეების დეფიციტსაც ქმნის“ – ამბობს ილია.

ამავე თემაზე:

რას აკეთებენ აჭარის მთის სკოლები, სადაც ინგლისურის მასწავლებლები არ ჰყავთ 

 

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: