ნეტგაზეთი • RU

რა ჯანდაბა უნდა – დეკანოზი კაცზე, რომელიც ამბობს, რომ „ნაციონალობის“ გამო ტაძარში არ უშვებენ

„რა უნდა მაგას, რა ჯანდაბა უნდა?“ – კითხვა შემოგვიბრუნა დეკანოზმა ლუკა მიქაბერიძემ, რომელიც ორთაბათუმის თემში, ყოროლისწყლის ტაძრის მღვდელია და სოფელ ყოროლისთავში მცხოვრებ ირაკლი დიასამიძეს და მისი ოჯახის წევრებს დაუპირისპირდა. მიზეზი მოქალაქეების პოლიტიკური გემოვნებაა – ოპოზიციას, კონკრეტულად კი, „ნაციონალურ მოძრაობას“ უჭერენ მხარს.

სასულიერო პირი კი, ამის გამო უხერხულობას არ გრძნობს, პირიქით – მოქალაქეს ჩვენთან საუბრის დროს ლანძღავს, შეურაცხყოფს და მიიჩნევს, რომ რადგან თავისი მრევლის წევრმა მედიასთან ეს საკითხი გაასაჯაროვა, „ვერაა კარგად“, რადგან „საჩივრების წერაზეა გადასული“.

„თავდაპირველად ამბიონიდან აცხადებდა, ვინც ნაციონალია, აქ არ შემოდგას ფეხიო. შემდეგ კი, კონკრეტულად აგვიკრძალა „ნაციონალური მოძრაობის“ მხარდამჭერებს ტაძარში შესვლა და ზიარება,“ – გვიყვება ირაკლი დიასამიძე. მისი თქმით, ამ ფაქტზე სათანადო რეაგირება არც ბათუმისა და ლაზეთის ეპარქიას ჰქონია. მოქალაქე ამბობს, რომ მას მღვდლის მსგავსად მიტროპოლიტი დიმიტრიც [ბათუმისა და ლაზეთის ეპარქიის მთავარეპისკოპოსი] ქურდული მენტალობის განწყობით დაელაპარაკა.

„ლუკა მიქაბერიძემ ქურდულად გამირჩია საქმე, ვერ გაზიარებ, აქ აღარ მოხვიდე, თქვენ სექტა ხართ, ნაციონალებიო… მეუფე დიმიტრიმ კი მისაყვედურა, ჟურნალისტებს რატომ უთხარი ეს ამბავი, არაკაცურია ეგო… საბოლოოდ, მღვდელს მკაცრი გაფრთხილება მისცეს, მაგრამ ყველაფერი ხომ ფორმალურია? ვიფიქრე, რომ ამ საყვედურის შემდეგ მომეცემოდა ტაძარში შესვლის და ზიარების უფლება – სპეციალურად მიტევების დღე შევარჩიე და ჩემი 7 წლის სტიქაროსან ბიჭთან ერთად მივედი ტაძარში. უარესი მოხდა – ამ შემთხვევაში უკვე მხოლოდ ზიარებაზე კი არ მითხრა უარი, არამედ „ზონდერები“ გამომაყოლა, გაუსწორდით, გაუსწორდითო და ისინიც მომდევდნენ დასაშინებლად, დაგველოდე, მოიცადე, საქმე გვაქვს შენთანო.

არ ვიცი, ვინ არიან ეს „ზონდერები“, სახეზე ვერ ვცნობ, მაგრამ ვიცი, რომ „ოცნებას“ ჰყავს და პოლიტიკურად სჭირდებათ… მე ვერ გავიგე, სახარება რა არის? გულზე ფეხი რატომ დაადგეს ქრისტეს? მიტევება რა არის?

ჩემი შვილები მეკითხებიან, რატომ არ მივდივართ ჩვენს, ანუ სოფლის ტაძარში, რამე დანაშაული ჩავიდინეთო? რა ვუპასუხო შვილებს?“ – კითხულობს ირაკლი დიასამიძე,

მოქალაქის თქმით, პოლიტიკური საკითხის გარდა, მას სხვა სახის უთანხმოება მღვდელთან არ ჰქონია და პოლიტიკურ საკითხზეც მას დეკანოზისთვის შეურაცხყოფა არასდროს მიუყენებია.

დეკანოზი ლუკა მიქაბერიძე კი, პასუხის გაცემის ნაცვლად, შეურაცხმყოფელი სიტყვებით დაკავდა მოქალაქის მიმართ:

„სულელია მაგი, დებილი… კრეტინიზმი ჰქვია მაგას… ავადმყოფი კაცია, პათოლოგია… ვის უსმენთ, ვის უჯერებთ? საჩივრების წერაზეა გადასული, პროფესიონალი მომჩივანია…  ამოდით და სოფლის ცენტრში, ფანჩატურში მოიკითხეთ.

დებოში მოაწყო მაგან და მისმა მეუღლემ ეკლესიაში, წევიდნენ მერე და ტელევიზიაში მიჩივლეს,“ – ამას დეკანოზი ამბობს, თუმცა არ აკონკრეტებს, რა იყო „დებოში“ და უკავშირდებოდა თუ არა იგი პოლიტიკურ შეხედულებებს. სასულიერო პირი არც „ნაციონალური მოძრაობის“ ლანძღვას მორიდებია ჩვენთან და არც არმენოფობიას:

„მე ვარ სააკიანის და მისი შანტრაპის მტერი, ესენი არიან ნაძირლები… ზიარების უფლება არ აქვს, არც ერთი ეკლესია არ აზიარებს, თუ მოვა ჭეშმარიტი შენდობით, მერე კიდევ დაველაპარაკები მე ან სხვა მღვდელი,“ – აღნიშნა დეკანოზმა ლუკა მიქაბერიძემ „ბათუმელებთან“.

შენდობა უნდა ითხოვოს იმიტომ, რომ „ნაციონალური მოძრაობის“ მხარდამჭერია? – დაკონკრეტება ვთხოვეთ სასულიერო პირს. დეკანოზის განმარტებით, მას მოქალაქისთვის ტაძარში შესვლაზე უარი არ უთქვამს, თუმცა მას ვერ აზიარებს.

დეკანოზი ჩვენთან სატელეფონო საუბრის დროს ტაძარში დაშვებაზე სხვა პოზიციასაც გამოხატავს.

„მაგას სინდისი თუ აქვს, არც უნდა შემხედოს თვალებში… მაგან უფლება თავის თავს წაართვა უზნეობით და უნამუსობით… გეუბნებით, ამოდით სოფლის ცენტრში, ფანჩატურში იქნება ხალხი და იკითხეთ, მე მაგი ტაძრიდან წიხლით არ გამიგდია,“ – მორიგი პასუხი მოვისმინეთ დეკანოზ ლუკა მიქაბერიძისგან.

რომელი ქრისტიანული მოძღვრებით სარგებლობს დეკანოზი, როცა ის შეურაცხმყოფელი ლექსიკით საუბრობს ადამიანზე? – ესეც ვკითხეთ დეკანოზს.

„თქვენ მოძღვარი გყავთ?“ – ისევ დაგვიბრუნა კითხვა მოძღვარმა და დამშვიდობებამდე ესეც დასძინა: „გეტყობათ, რომ არ ხართ ეკლესიური, რა კითხვებს მისვამთ“.

დეკანოზმა ლუკა მიქაბერიძემ ტელეფონის გამორთვიდან რამდენიმე წუთში გადმოგვირეკა და გაგვაფრთხილა, რომ  მრევლში 3 – 4 ადვოკატი ჰყავს და გვიჩივლებს, თუ საკითხი ცალმხრივად გაშუქდება, თუ, მაგალითად, არ ვიკითხავთ, რას ჰყვებიან ამ ამბავზე სოფლის ცენტრში, ფანჩატურში შეკრებილი ადამიანები.

რა რეაგირება აქვს ეპარქიას, როცა ადამიანს ტაძარში არ უშვებენ და ზიარების უფლებას არ აძლევენ? – კითხვით ბათუმისა და ლაზეთის ეპარქიას მივმართეთ. აქ განმარტეს, რომ ირაკლი დიასამიძე „მომხდარის შემდეგ ტაძარში არ მისულა“ და მას არავინ უზღუდავს ტაძარში მისვლას და ზიარებას.

რა იგულისხმება ფრაზაში „მომხდარის შემდეგ“? – ბათუმის და ლაზეთის ეპარქიის პრესცენტრში გვითხრეს, „მრევლის დაყოფა პოლიტიკური ნიშნით არ ყოფილა“, მაგრამ მოქალაქემ შესაძლოა „კონკრეტული ქადაგება არასწორად გაიგო“.

მოგვიანებით ეპარქიაში დაგვიდასტურეს, რომ დეკანოზი ლუკა მიქაბერიძე 2022 წლის 23 იანვარს მღვდელმთავარმა მკაცრად გააფრხილა, რადგან “ეკლესიაში ყოვლად დაუშვებელია პოლიტიკური ნიშნით დაყოფა და საღმრთო ზიარებაზე არდაშვება”.

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი