Batumelebi | რას ითვალისწინებს ბათუმის ველოგადაადგილების გენერალური გეგმა რას ითვალისწინებს ბათუმის ველოგადაადგილების გენერალური გეგმა – Batumelebi
RU | GE  

რას ითვალისწინებს ბათუმის ველოგადაადგილების გენერალური გეგმა

მიუხედავად ველოქალაქის სტატუსისა, ბათუმის ველობილიკებზე მუდმივად პარკირებული ავტომანქანების გამო, ხშირად შეუძლებელია ქალაქში ველოსიპედით კომფორტულად გადაადგილება.

საპარკინგე ადგილების სიმცირის გარდა ქალაქში მწვავედ დგას ავტომანქანების გამონაბოლქვით დაბინძურებული ჰაერის პრობლემაც, თუმცა ბათუმში პრიორიტეტულ ტრანსპორტად კვლავ მსუბუქი ავტომობილი რჩება.

ბათუმის ველოგადაადგილების გენერალურ გეგმაში, რომელზე მუშაობაც დასასრულს უახლოვდება, ასახულია ბათუმში ველოინფრასტრუქტურისა და დიზაინის შემუშავებასთან დაკავშირებული რეკომენდაციებიც.

გეგმა ითვალისწინებს მთელი ქალაქისთვის ველოგადაადგილების ქსელის შედგენას, ველოგადაადგილებასთან დაკავშირებული ისეთი ინფრასტრუქტურის დიზაინის განსაზღვრასა და მოწყობას, როგორიცაა: ველოსადგურები, შესაკეთებელი პუნქტები და ა.შ.

გეგმა იქმნება გერმანიის ეკონომიკური თანამშრომლობისა და განვითარების ფედერალური სამინისტროს (BMZ) რეგიონული პროგრამის ფარგლებში – მდგრადი ურბანული მობილობა სამხრეთ კავკასიაში.

„ასევე, იქნება პოლიტიკური ჩარჩო, ვინ უნდა იყოს ხელმძღვანელი, ვის რა როლი ექნება, საიდან უნდა მოვიძიოთ ფინანსური რესურსები და ა.შ.” – ამბობს ნინო ჯანელიძე, პროგრამის წარმომადგენელი, ბათუმის მერიის მრჩეველი პროგრამის ფარგლებში.

სამუშაო პროცესში ჩართული არიან ბათუმის მერიის, ბათუმის ავტოტრანსპორტის, არასამთავრობო ორგანიზაციებისა და ველომოყვარულთა კლუბის წარმომადგენლები.

გეგმა გულისხმობს როგორც ქალაქის საკუთრებაში არსებული, ისე კერძო ველოსიპედით გადაადგილებისთვის აუცილებელი სერვისების გამართვას. მაგალითად, ველოპარკირების სადგურების მოწყობას ავტობუსების გაჩერებებთან, ველოშეკეთების პუნქტების გახსნას, სადაც შესაძლებელია მუშაობდეს თვითმომსახურების პრინციპი ან მომსახურებას სწევდეს ცალკე სპეციალისტი.

„ახლა ერთი ველოსადგურიდან რომ გაიყვან ველოსიპედს, მეორეში უნდა დატოვო. განვიხილავთ, რომ იყოს კომბინირებულად მეორე ვარიანტიც free floating-ი, ანუ ნებისმიერ ადგილას რომ შეგეძლოს დატოვება ველოსიპედის, როგორც ახლა სკუტერებზეა. საჭიროა ინფრასტრუქტურის შესაბამისად დაგეგმვა – რამდენად ახლოს უნდა იყოს სადგურები ერთმანეთთან, რომ შორს არ მოგიწიოს წასვლა გაზიარებული ველოსიპედის ასაღებად და ა.შ.” – ამბობს ნინო ჯანელიძე.

მისი განმარტებით, ველოგადაადგილების ქსელი, რომელიც მთელ ქალაქ დაფარავს, ახლანდლისგან განსხვავებით იქნება არა ძირითადად სასეირნოდ, არამედ ყველანაირი დანიშნულების გადაადგილებისთვის:

„გვინდა, რომ ველოგადაადგილება ბათუმში მოიცავდეს ყველა ასპექტს და იყოს ყველასთვის უსაფრთხო და ხელმისაწვდომი – როგორც პატარებისთვის, ისე უფროსებისთვის – სკოლაში, უნივერსიტეტში, სამსახურსა თუ მაღაზიაში წამსვლელებისთვის.

გარდა ამისა, ჩვენ განვიხილავთ ისეთ ვარიანტს, როგორიცაა „კარგო ბაიკი“ იგივე გადამზიდი ველოსიპედი, რომელსაც ექნება საბარგულივით განყოფილება და ადამიანი შეძლებს თუნდაც ბარგის გადატანას“.

რას მექანიზმს გვთავაზობს ბათუმის ველოგადაადგილების გენერალური გეგმა ველობილიკებზე პარკირებული ავტომობილებისა და კაფე-ბარებისგან დასაცავად? – ნინო ჯანელიძე ამბობს, რომ ველობილიკი დაცული უნდა იყოს.

„ველობილიკები ბათუმში მუდმივად ოკუპირებულია. ჩვენ ვისაუბრეთ ისეთ გამოსავალზე, როგორიცაა გამოყოფილი და დაცული ველობილიკი, ანუ ორივე მხრიდან იყოს ხეების, ბეტონის, ან პლასტმასის ბარიერებით ისე გამოყოფილი, რომ ვერ შეძლოს მძღოლმა მანქანით შესვლა ველობილიკზე, ან თუნდაც ფეხით მოსიარულემ“ – ამბობს ის.

ველოგადაადგილების გეგმაზე მუშაობა წლის ბოლომდე დასრულდება და მომავალი წლის დასაწყისში გადაეცემა ბათუმის მერიას.

ველოგადაადგილების გენერალურ გეგმას ახლავს სამოქმედო გეგმა, რომელშიც გაწერილია სხვადასხვა აქტივობა პრიორიტეტების მიხედვით.

უშუალოდ ველოგადაადგილების ქსელისა და ახალი ინფრასტრუქტურის გამართვა 2022 წლიდან ეტაპობრივად დაიწყება და 2030 წლისთვის უნდა დასრულდეს. დაფინანსებისა და განხორციელების საკითხებზე ბათუმის მერიამ უნდა იმუშაოს.

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი
ია ფრანგიშვილი არის გაზეთ "ბათუმელების" რეპორტიორი 2014 წლიდან