Batumelebi | სამშენებლო ამნისტიაზე ბათუმის მერიაც მუშაობს სამშენებლო ამნისტიაზე ბათუმის მერიაც მუშაობს – Batumelebi
RU | GE  

სამშენებლო ამნისტიაზე ბათუმის მერიაც მუშაობს

„ჩვენც ვმუშაობთ ამ საკითხზე ბათუმისთვის დამახასიათებელი რამდენიმე სპეციფიკური მომენტის გათვალისწინებით“, – განაცხადა ბათუმის მერის მოვალეობის შემსრულებელმა არჩილ ჩიქოვანმა მას შემდეგ, რაც ახალი სამშენებლო ამნისტიის პროექტის დასრულების შესახებ დედაქალაქის მერიაში გაახმოვანეს ინფორმაცია.

არჩილ ჩიქოვანის თქმით, ბათუმის მერია ამ საკითხზე აჭარის უმაღლეს საბჭოსთან ერთად მუშაობს.

კონკრეტულად რა მიმართულებების დარეგულირებაზე აკეთებს მერია აქცენტებს თავის პროექტში და რა სპეციფიკურ მომენტებს გულისხმობდა მერის მოვალეობის შემსრულებელი, როცა ამ საკითხზე ბათუმის საკრებულოს სხდომაზე განაცხადა, მერიაში არ გვიპასუხეს.

„როცა დავასრულებთ პროექტზე მუშაობას, მაშინ ვისაუბრებთ ამ თემაზე“, – თქვეს პრესსამსახურში.

არჩილ ჩიქოვანი ბათუმის საკრებულოს სხდომაზე

ჯერ არ ვიცით იხელმძღვანელებს თუ არა ბათუმის მერია დედაქალაქის მერიის პროექტით, თუმცა პრობლემები, რომლის დარეგულირებასაც თბილისის მერია ახალი პროექტის დამტკიცების შემდეგ გეგმავს, იდენტურია ბათუმისთვისაც. რამდენიმეს მოგვარება თბილისის მერიამ გასულ წლებში ახალი რეგულაციებით, მათ შორის ჯარიმების გაორმაგებით სცადა, თუმცა ეს შედეგზე იმ დოზით არ აისახა, როგორც პროექტის ავტორებს წარმოედგინათ.

დედაქალაქის პროექტის მთავარი სიახლე არის ის, რომ მუნიციპალიტეტის მოთხოვნით, მშენებლობის ხელმეორედ შეუჩერებლობა სისხლის სამართლებრივად გახდება დასჯადი. ეს იმ შემთხვევაში, თუ ახალ პროექტს დაამტკიცებენ. 

ამ მოთხოვნის სიმკაცრის მიუხედავად, თბილისის მერიამ თავის პროექტს სამშენებლო ამნისტიის პროექტი უწოდა – პროექტი ძველი, წლების განმავლობაში დაგროვებული ჯარიმების ჩამოწერასაც ითვალისწინებს.

პროექტის მიხედვით, ამნისტია შეეხება ყველა ტიპის მშენებლობას, პირველიდან მეხუთე კლასის ჩათვლით, რომელიც 2020 წლის 18 აგვისტომდე დასრულდა და მშენებლობის ნებართვის საფუძველზე აწარმოეს.

თუ დარღვეულია K1, K2, K3 პარამეტრები, ექსტერიერი ან ინტერიერი, მიჯნის ზონა, განაშენიანების რეგულირების ხაზები, განაშენიანების სიმაღლის რეგულირების ხაზები, ფუნქციური ზონა, ავტოსადგომების რაოდენობა ან პროექტის კონსტრუქციული ნაწილი, თუმცა მათი უსაფრთხოება დადასტურებულია აკრედიტებული ექსპერტის მიერ – დარღვევები ჩაითვლება საპატიოდ და ჩამოიწერება დაკისრებული ჯარიმები.

თბილისის მერიამ თავის პროექტში ხაზი გაუსვა იმ გარემოებასაც, რომ პრობლემური შენობების უმეტესობაში დღეს მოქალაქეები ცხოვრობენ.

ახალაშენებული მრავალბინიანი სახლების უმეტესობა ჩაუბარებელია ბათუმშიც. ეს იმას ნიშნავს, რომ  ისინი ბათუმის მერიას ექსპლუატაციაში არ მიუღია. შესაბამისად, საბოლოოდ არ გადამოწმებულა მისი პროექტთან შესაბამისობა. ასევე, არ გადამოწმებულა აკმაყოფილებს თუ არა შენობა უსაფრთხოებასთან დაკავშირებულ კანონით გათვალისწინებულ მოთხოვნებს.

მათ შორის ბევრია ისეთი, რომლებშიც კერძო მესაკუთრეებს ბინები ოფიციალურად აქვთ დარეგისტრირებული, შენობებში მიყვანილია კომუნიკაციები და ინფრასტრუქტურაც მეტნაკლებად გამართულია, თუმცა საჯარო რეესტრის ამონაწერში წლობით ფიქსირდება, რომ სახლი მშენებარეა.

ეს იმის გამო, რომ მშენებელმა მერიას არ მიმართა სახლის ჩაბარების მოთხოვნით ან მიმართა და  ხარვეზი დაუფიქსირეს, რომლის გამოსასწორებლადაც კომპანიამ თავი არ შეიწუხა, რადგან ამ დროის უკვე სხვა მშენებლობა ჰქონდა წამოწყებული და უკვე გაყიდული სახლის ხარვეზების გამოსასწორებლად დრო არ დაკარგა.

ხშირად ამ პროცესის გაჭიანურების მიზეზი პროექტის დარღვევით ან საერთოდ უნებართვო მშენებლობაც არის.

ასეთი მაგალითები ბევრია ბათუმში:

  • როცა  მეტი ფართობის აშენების მოტივით მშენებელი მერიასთან შეთანხმებული პროექტის მიხედვით არ აშენებს, ავიწროებს საერთო სივრცეებს, ყოფს დიდ ფართობებს, რომ რამდენიმე ბინად აქციოს ისინი, ავიწროებს აივნებს და კიბის უჯრედს, არ ითვალისწინებს ადგილს პარკინგისთვის
  • როცა მშენებელს შეთანხმებული 8 სართულის ნაცვლად აშენებს 10 და მეტ სართულს
  • როცა კონკრეტულმა მესაკუთრეებმა საცხოვრებელი ფართობის გაზრდის მიზნით აივნები ამოაშენეს…

არის ისეთი შემთხვევები, როცა ახალაშენებულ სახლში ოჯახები ცხოვრობენ, თუმცა ბინების დარეგისტრირებას ვერ ახერხებენ. ასეთ შემთხვევაში, კომპანიის ანგარიშზე ირიცხება მათ მიერ მოხმარებული ელექტროენერგიისა და ბუნებრივი აირის დავალიანებაც, კომპანიის სახელზე იხდიან ასეთ სახლში მცხოვრები ოჯახები სხვა გადასახადებსაც. ეს საკითხი ხშირად ხდება კონფლიქტის საგანი, როგორც კომპანიის მესაკუთრეებსა და კლიენტებს, ასევე მეზობლებს შორის.

გაუმართავი ლიფტები, დაუსრულებელი ფასადი და ჩაუბარებელი კორპუსი ბათუმში

ბათუმში მოქალაქეები აქციებით ითხოვდნენ ხელისუფლების ჩარევას ისეთი პრობლემების მოგვარებას, როცა კომპანიამ მშენებლობა დაიწყო და არ დაასრულა – ბევრი იძულებული გახდა ნახევრადაშენებულ სახლში შესახლებულიყო. ამ პრობლემას ემატება ისიც, რომ არავის აქვს პასუხი კითხვაზე – უსაფრთხოა თუ არა ამ სახლებში ცხოვრება.

კიდევ ერთი საკითხი, რაც ჩაუბარებელ მრავალბინიან სახლებს უკავშირდება, მოუწესრიგებელი ლიფტებია.

დასრულებული შენობის ექსპლუატაციაში ჩაბარებამდე მშენებელი ვალდებულია ლიფტი აჭარის ფინანსთა და ეკონომიკის სამინისტროში დაარეგისტრიროს, ასევე ვალდებულია წარადგინოს მისი გამართულობის დამადასტურებელი სერტიფიკატი.

ლიფტის გამართულობაზე შესაბამის სერტიფიკატს გასცემენ კერძო კომპანიები და ამაში სახელმწიფო სტრუქტურები ამაში არ მონაწილეობენ.

სახლის ჩაბარება კომპანიას დაურეგისტრირებელი ლიფტის გარეშე არ შეუძლია. ხშირად მშენებელი კომპანიები ამ პროცედურის გავლას არ ჩქარობენ, რადგან ეს მათ ბინების გაყიდვაში ხელს არ უშლით. ასეთ სახლებში მცხოვრებთაგან თითქმის არავინ იცის სერტიფიცირებული და დარეგისტრირებულია თუ არა ლიფტი, რომლითაც მოძრაობენ. მოქალაქეების უმეტესობას აქვს განცდა, რომ ეს ყველაფერი კანონიერი და უსაფრთხოა.

გასულ წლებში ბათუმში ახალაშენებულ კორპუსებში ლიფტის ავარიულად დაშვების გამო არაერთი მოქალაქე დაშავდა. მსგავს შემთხვევებს ბათუმში ადგილი ჰქონდა გასულ წლებშიც.

ლიფტების უსაფრთხოება მხოლოდ მშენებელი კომპანიის სინდისზე

ბათუმში გადაულახავი საკითხია ასევე უკანონო მშენებლობა, როცა მშენებლობა ისე იწყება და სრულდება, რომ ბათუმის მერიას მშენებლობაზე ნებართვა გაცემული არ აქვს.  ბათუმის მუნიციპალურმა ინსპექციამ 2020 წელს [4 დეკემბრის მონაცემებით] 134 უნებართვო მშენებლობა გამოავლინა. ეს იმას ნიშნავს, რომ კონკრეტულმა პირმა ან კომპანიამ ისე დაიწყო მშენებლობა, რომ მერიის არქიტექტურისა და ქალაქმშენებლობის პოლიტიკის სამსახურს პროექტი არ შეუსწავლია და არ დაუდგენია მისი კანონით გათვალისწინებულ რეგულაციებთან შესაბამისობა. აქედან 48 კანონდამრღვევი სააგენტომ დააჯარიმა:

ბათუმში 2020 წელს 139 უკანონო მშენებლობა გამოვლინდა

2018 წლის მონაცემებით, ბათუმში 9000 კვადრატულ მეტრზე მეტი უნებართვოდ აშენებული ფართობი ფიქსირდებოდა. ცხადია, დღეისათვის მონაცემი ისევ გაიზარდა, თუმცა დაზუსტებული ციფრი ჯერჯერობით არ გვაქვს.

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი