Batumelebi | კოვიდპაციენტის ზარი 112-ში შევიდა და არა ჩვენთან – სასწრაფოს განმარტება მოქალაქის პრეტენზიაზე კოვიდპაციენტის ზარი 112-ში შევიდა და არა ჩვენთან – სასწრაფოს განმარტება მოქალაქის პრეტენზიაზე – Batumelebi
RU | GE  

კოვიდპაციენტის ზარი 112-ში შევიდა და არა ჩვენთან – სასწრაფოს განმარტება მოქალაქის პრეტენზიაზე

დღეს, 27 სექტემბერს, „ბათუმელებმა“ გამოაქვეყნა სტატია სათაურით „ინფიცირებული ღამეს ქუჩაში ათევდა, სასწრაფოში კი ეუბნებოდნენ, სადაც ხარ, იქ იყავიო“ – კოვიდდადებითი“.

სტატიის გამოქვეყნების შემდეგ „ბათუმელებს“ დაუკავშირდა სასწრაფო სამედიცინო დახმარების პრესსამსახური და  კატეგორიულად უარყო ინფორმაცია, რომ სასწრაფო დახმარების მანქანები კოვიდპაციენტებთან მისვლას აგვიანებენ.

პრესსამსახურის ცნობით, მსგავსი შემთხვევა, როდესაც კოვიდპაციენტი სასწრაფო დახმარებამ რეაგირების გარეშე დატოვა, არ დაფიქსირებულა.

„ბათუმელებმა“ სასწრაფო სამედიცინო დახმარების სამსახურს მიაწოდა სტატიაში მოყვანილ პირთა მონაცემები, ამ პირებისვე თანხმობით. ინფორმაციის გადამოწმების შემდეგ, სასწრაფო სამედიცინო სამსახურის პრესსამსახურმა მომხდარი ფაქტი შემდეგნაირად განმარტა:

„სამივე პირი ჩვენთვის უკვე ცნობილია. არც ერთი მათგანის შესახებ, სასწრაფო დახმარების სამსახურს არ მიუღია შეტყობინება. შესაბამისად, შეტყობინებას თუ ვერ მიიღებდნენ, რეაგირებაც ვერ მოხდებოდა.

პროცედურა არის შემდეგი, 112-ში ზარი რომ ფიქსირდება, ზარი გადის ფილტრაციას 112-შივე, მისამართდება ან ოჯახის ექიმთან, ან მისამართდება სასწრაფოსთან. ჩვენ ასეთი შეტყობინება არც ერთ მათგანზე არ მიგვიღია. მოქალაქემ თუ ჩათვალა, 112-ში რომ დარეკა, ამით უკვე სასწრაფო გამოიძახა, რა თქმა უნდა, არ არის სწორი. თუმცა გასაგებია, რომ ვიღაცას შეიძლება ასე ეგონოს. სასწრაფოს მსგავსი გამოძახება არ მიუღია არც ერთი მათგანისგან. დამატებით დავაზუსტე, რომ ერთ-ერთმა პაციენტმა ოჯახის ექიმის კონსულტაცია მიიღო,“ – განაცხადეს სასწრაფო სამედიცინო დახმარების სამსახურის პრესსამსახურში.

„ბათუმელების“ კითხვაზე, მაშინ როცა კოვიდინფიცირებულები 112-ში რეკავდნენ, სად მისამართდებოდა ზარი და რატომ ვერ ხვდებოდა ის სასწრაფო სამედიცინო სამსახურში, პრესსამსახურში განმარტავენ:

„პროტოკოლი არის შემდეგი:  ზარი ფიქსირდება საერთო ცენტრში, რომელიც ეკუთვნის შინაგან საქმეთა სამინისტროს 112-ის საინფორმაციო ცენტრს. ზარის დაფიქსირების შემდეგ კოვიდ-19-თან დაკავშირებული მოქალაქის ზარი გადადის ოჯახის ექიმთან. მოქალაქეს უკავშირდება ოჯახის ექიმი, რომელიც დისტანციურად აფასებს პირის ჯანმრთელობის მდგომარეობას. ოჯახის ექიმი სხვადასხვა კრიტერიუმებითა და გაიდლაინებით ასევე აფასებს – რამდენად ესაჭიროება პირს გადაუდებელი დახმარება/სასწრაფო. ხდება პაციენტთა ჯანმრთელობის მდგომარეობის ხანრგძლივი, დისტანციური მონიტორინგი. საჭიროების შემთხვევაში, პირის მონაცემები მიეწოდება სასწრაფო სამედიცინო დახმარებას, რომელიც ახდენს რეაგირებას თითოეულ შემთხვევაზე”.

პრესსამსახურისვე თქმით, ოჯახის ექიმთან კონსულტაცია არ ნიშნავს, რომ სასწრაფო დახმარება ესაუბრება პაციენტს.

„ბათუმელების“ კითხვაზე, თუ სასწრაფოში არ ხვდებოდა, მაშინ სად მისამართდებოდა 112-ში შესული მოქალაქის ზარები, სასწრაფო სამედიცინო დახმარების პრესსამსახურში გვითხრეს, რომ ეს ინფორმაცია  უშუალოდ 112-ში უნდა გავარკვიოთ.

„შემიძლიათ გითხრათ, რომ 112-ში შესული ზარი არ იკარგება. 112 ინფორმაციას გადასცემს ოჯახის ექიმებს. ოჯახის ექიმები შემდეგ ესაუბრებიან პაციენტს. თუ ეს არ მომხდარა მათთან, უკვე შეგიძლიათ დააზუსტოთ 112-თან. თუმცა მე როგორც მოგახსენეთ, სასწრაფო დახმარებაში მსგავსი ინფორმაცია არ არის გადმოცემული,” – გვითხრა სასწრაფო სამედიცინო დახმარების სამსახურის პრესსამსახურმა.

„ინფიცირებული ღამეს ქუჩაში ათევდა, სასწრაფოში კი ეუბნებოდნენ, სადაც ხარ იქ იყავიო“ – კოვიდდადებითი

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი