დღეის მდგომარეობით ქალაქის დამაბინძურებელი მაინც ძირითადად მტვერია, და ასეა საქართველოს ყველა ქალაქში“, – ამბობს მაღლაკელიძე.
რა ხდება ჰაერში მტვრის შემცველობის გაზრდის მიზეზი და როგორ შეიძლება ამ მდგომარეობის გამოსწორება? „მშენებლობებზე არ იყენებენ მტვრისაგან დამცავ ბადეებს, არ ირწყვება ქალაქი“ ასახელებს მიზეზებს თამარ მაღლაკელიძე და დასძენს: „დიდი მნიშვნელობა აქვს ავტოტრანსპორტს, რომლითაც გამოიყოფა ნახშირჟანგი. გამართული ავტოტრანსპორტი და დაცული მშენებლობები – ეს მაინც იქნება უპირობოდ ხარისხის გაუმჯობესების ფაქტორი“.
ჯიხურს სპეციალური მრგვალი ფანჯარა აქვს, რომელსაც იყენებენ ჰაერში მტვერის ხარისხის გასაზომად. დალუქულ ფანჯარას ხსნიან ამ მილის საშუალებით სპეციალურ მოწყობილობაში შედის ჰაერი, რითაც ჰაერში მტვერის შემცველობას ზომავენ
ბათუმში ჰაერის ხარისხზე მონიტორინგს აჭარის გარემოს დაცვის სამმართველოს გარემოს ინტეგრირებული მართვის განყოფილება ახორციელებს. ამ განყოფილების უფროსი ნუგზარ პაპუნიძე ამბობს, რომ ჰაერი არ არის დაბინძურებული. „ატმოსფერული ჰაერის დაბინძურების კერები მინიმალურად შემცირებულია, რადგან საწარმოები ბუნებრივი აირის მოხმარებაზე გადავიდნენ“. ჰაერის ხარისხზე მას „ბათუმელები“ ივლისშიც ესაუბრა. მაშინ განყოფილებას არ ჰქონდა ახალი მონაცემები. ამჯერად კი ბოლო ჩატარებულ მონიტორინგზე გვესაუბრა:
განსაკუთრებულ კონტროლზე გვყავს აყვანილი ბარცხანა, თამარის დასახლება და ხელვაჩაურის სამრეწველო ზონა, სადაც თავმოყრილია ატმოსფერული ჰაერის დამაბინძურებელი ზონა.
ივლისში 18 ადგილას 18 სინჯი გავაკეთეთ. აღმოჩნდა სამი გადაცდომა. დაფიქსირდა გოგირდწყალბადის მცირე მომატება. ერთადერთი პრობლემა ჩვენთან არის ტრანსპორტის გამონაბოლქვი, მაგრამ ეს მთლიანად ქვეყნის პრობლემაა“, – აღნიშნავს ის და გამოსავალს ასე ხედავს: „ჰაერის ხარისხის დასაცავად სახელმწიფომ უნდა იზრუნოს საწვავის ხარისხზე. გარდა ამისა ქალაქში არ უნდა მოძრაობდეს დიზელზე მომუშავე ამდენი მძიმეწონიანი ავტომანქანა. კარგი ღონისძიება იქნება ჰაერის ხარისხის კონტროლისთვის ავტომობილების ტექნიკური დათვალიერების შემოღება, რომელიც წელს უნდა დაწყებულიყო, მაგრამ 2017 წლისთვის გადაიდო“.
საქართველოს სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის ვებგვერდზე არ არის განთავსებული 2014-2015 წლის მონაცემები. 2013 წლის მონაცემით კი ატმოსფერული ჰაერის დაბინძურების ყველაზე დიდი წილი – 34% იმერეთზე მოდის, მას მოჰყვება, ქვემო ქართლი – 28%, შიდა ქართლი – 11% და დანარჩენი რეგიონები – 6%. ატმოსფერული ჰაერის დაბინძურებაში აჭარას, ქვეყნის მასშტაბით, 5% აქვს, ამავე სტატისტიკით ჰაერში აღმოჩენილი მავნე ნივთიერებების წილი ასე ნაწილდება: ნახშირჟანგი 52%, აზოტის ჟანგი 16%, ნახშირწყალბადი 13%, გოგირდოვანი ანჰიდრიდი – 5% ხოლო დანარჩენი 14%.