მთავარი,სიახლეები

ბათუმის მერიის ა(ა)იპ-ები სამით შემცირდა, თანამშრომელთა რაოდენობა კი 393-ით გაიზარდა

05.07.2019 • 1212
ბათუმის მერიის ა(ა)იპ-ები სამით შემცირდა, თანამშრომელთა რაოდენობა კი 393-ით გაიზარდა

ბათუმის მუნიციპალიტეტში ა(ა)იპ-ების რაოდენობა 2018-2019 წლებში, 2014-2015 წლებთან შედარებით, 3-ით შემცირდა, თანამშრომელთა რაოდენობამ კი 393-ით მოიმატა, რამაც ა(ა)იპ-ების შრომითი სარგოს 612 000 ლარით გაზრდა განაპირობა – ინფორმაციას ამის შესახებ „საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართველო“ ავრცელებს. არასამთავრობო ორგანიზაციის ცნობით, ბათუმს მუნიციპალური იურიდიული პირების შენახვაზე წელიწადში 33  242 996 ლარი იხარჯება, რაც ბათუმის 2019 წლის ბიუჯეტის 21.5%-ია.

ყველაზე მეტი – 1 324 ადამიანი მუშაობს საბავშვო ბაღების გაერთიანებაში; 294 ადამიანი მუშაობს ბათუმის კულტურის ცენტრში; 220 თანამშრომელი ჰყავს ბათუმის ბოტანიკურ ბაღს; 186 თანამშრომელი – ბათუმის გამწვანებისა და ლანდშაფტური დაგეგმარების სამსახურს.

ფოტო: საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართველო

„საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართველოს“ ცნობით, მუნიციპალიტეტის ა(ა)იპ-ებიდან 2018-2019 წლებში მივლინებებზე ყველაზე მეტი ხარჯი – 200 000 ლარი „ბათუმის სპორტულ ცენტრს” აქვს გაწეული, გაცემული პრემიების რაოდენობით კი „ბათუმის საბავშვო ბაღების გაერთიანება” გამოირჩევა.

ა(ა)იპ-ებს შორის ყველაზე მეტი რაოდენობის საწვავი „საქალაქო ინფრასტრუქტურისა და კეთილმოწყობის სამმართველომ“ (9 643.37 ლიტრი) დახარჯა.

ბათუმის 2019 წლის ბიუჯეტში 8 მუნიციპალური შპს-ს სუბსიდირებისთვის 13 720 200 ლარია გათვალისწინებული. ამათგან 5 იურიდიული პირი მუნიციპალიტეტის მიერ დაფუძნებული სხვადასხვა სპორტული კლუბია. მუნიციპალიტეტის შპს-ებიდან ყველაზე მეტი – 626 თანამშრომელი „ბათუმის ავტოტრანსპორტს“  ჰყავს, მათგან 99 პირი შტატგარეშედაა დასაქმებული.

ორგანიზაციას გამოთხოვილი ინფორმაცია არ მიაწოდა შპს „ბათუმის წყალმა” და შპს „სანდასუფთავებამ”. „მათი განმარტებით, ისინი არ წარმოადგენენ ადგილობრივი ბიუჯეტიდან დაფინანსებულ კერძო სამართლის იურიდიულ პირებს, რის გამოც, მათზე არ ვრცელდება ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსით გათვალისწინებული საჯარო ინფორმაციის გაცემის ვალდებულება. აღნიშნულ პოზიციას არ დაეთანხმა „საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართველო” და კომპანიების უარი ინფორმაციის მოწოდებაზე გასაჩივრდა ბათუმის საქალაქო სასამართლოში. საქმეზე სასამართლო სხდომა ამ დრომდე არ გამართულა“ – ვკითხულობთ „საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართველოს“ ვებგვერდზე.
საჯარო მოხელეთა დანიშვნის წესისგან განსხვავებით, ა(ა)იპ-ებში დასაქმება არ ითვალისწინებს კონკურსის გამოცხადებას. შესაბამისად, როგორც მუნიციპალიტეტის მერი – ა(ა)იპ-ის ხელმძღვანელის დანიშვნის, ასევე ა(ა)იპ-ის ხელმძღვანელი – საკადრო გადაწყვეტილებას ერთპიროვნულად იღებს, რაც არ იძლევა შესაძლებლობას, ვაკანტურ პოზიციაზე თავისუფალი კონკურენციის პირობებში შერჩეულ იქნას უფრო მაღალი კვალიფიკაციის სპეციალისტი.

კვლევის დასკვნასა და რეკომენდაციებში „საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართველო“ აღნიშნავს, რომ დასაქმებულთა დიდი რაოდენობა ერთ-ერთი მიზეზია იმისა, რომ ბათუმის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ხარჯვითი ნაწილის დაახლოებით 21.5% შრომის ანაზღაურებაზეა გათვალისწინებული და 33 მილიონი ლარის ხარჯვა მუნიციპალური იურიდიული პირების შენახვაზე გაუმართლებელია იმ პირობებში, როდესაც საზოგადოებრივი ტრანსპორტის, სოციალური და სხვა მუნიციპალური პრობლემების მოგვარება ვერ ხერხდება.

„საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართველოს” მოსაზრებით, თვითმმართველი ქალაქ ბათუმის მუნიციპალიტეტმა უახლოეს პერიოდში უნდა გადადგას შემდეგი ნაბიჯები:

2020 წლის ბიუჯეტის პროექტის მუშაობის პარალელურად, შეისწავლოს საქმიანობის ის მიმართულებები, რომელთა ჯეროვნად შესასრულებლად შპს-ს ან ა(ა)იპ-ის არსებობა გადაუდებელი აუცილებლობაა. ასეთი აუცილებლობის არარსებობის შემთხვევაში კი გადადგას ნაბიჯები გარკვეული მომსახურებების ტენდერის გზით მიღებაზე: ეს შეამცირებს როგორც ადმინისტრაციულ დანახარჯებს, ასევე დაზოგავს საბიუჯეტო სახსრებს.

გადახედოს არსებულ პრაქტიკას და იხელმძღვანელოს საზოგადოებრივი ინტერესების გათვალისწინებით, რათა ეფექტიანი მენეჯმენტისა და გონივრული საკადრო პოლიტიკის პირობებში მაქსიმალურად გააუმჯობესოს მუნიციპალური სერვისების ხელმისაწვდომობა და ხარისხი;

განაგრძოს სპორტული გუნდების პრივატიზაციის პრაქტიკა, რაც ადმინისტრაციის ხარჯების დაზოგვას შეუწყობს ხელს და ასევე, სპორტული გუნდების განვითარებას განაპირობებს.

 

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: