კვირის ამბები

აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტის უფროსი ტურისტულ სეზონზე

11.07.2015 • 2622
აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტის უფროსი ტურისტულ სეზონზე

 

 

მამუკა ბერძენიშვილი
მამუკა ბერძენიშვილი

ბატონო მამუკა, რა პროექტები აქვს მიმდინარე სეზონზე დეპარტამენტს დაგეგმილი და რა განხორციელდა აქედან ამ ეტაპზე?


უმრავლესობა პროექტებისა, რომლებიც მიმდინარე წელს იყო დაგეგმილი, განხორციელდა ან განხორციელების პერიოდშია. ძირითადად არის ის სარეკლამო, მარკეტინგული ღონისძიებები, რომლებიც ჩვენ ჩავატარეთ ცხრა სამიზნე ბაზარზე, ახლა ვიწყებთ შიდა ბაზარზე, ანუ საქართველოსთვის. ამას ემატება იმ პროფესიონალების ჩამოყვანა, რომლებიც ჩვენ პრესტურებისა და ტურისტული ოპერატორების საშუალებით ჩამოგვყავს ბათუში, დაახლოებით 100 ადამიანი წლის ამ მონაკვეთისთვის. შესაბამისად იმავე რაოდენობის პროფესიონალი ჩამოვა წლის ბოლომდე. ამას ემატება სხვადასხვა მარკეტინგული ღონისძიება. ახლახან ახალი ვებგვერდი ჩავუშვით, რომლითაც შესაძლებელია ჩვენი ყველა არსებული პროდუქტის მიღება. 

ტურისტულ ცენტრებს დავამატეთ ერთი ცენტრი და რვა ტურისტული ცენტრით ვართ ახლა წარმოდგენილი, სადაც ტურისტებს საშუალება ექნებათ შეიძინონ ჩვენი ახალი პროდუქტი – ფასდაკლების ბარათი. ამ ფასდაკლების ბარათით თითქმის ყველა ტურისტულ ობიექტზე ჩვენს ტურისტებს ექნებათ შესაძლებლობა მიიღონ ფასდაკლება. ჩვენ ჯამში გვაქვს რვა ახალი ტურისტული საინფორმაციო ცენტრი, ორი ბათუმში.

 

რა ეღირება ფასდაკლების ბარათი და როდის შეძლებენ ტურისტები მისით სარგებლობას?


ეს არ იქნება უფასო, ექნება კონკრეტული საფასური, რისი საშუალებითაც ტურისტი მიიღებს რამდენიმე ათეულ ტურისტულ ობიექტზე სხვადასხვა სახის და რაოდენობის ფასდაკლებას. ფასდაკლების ბარათი გაიყიდება ჩვენს ტურისტულ საინფორმაციო ცენტრებში. ფასზე გამოცხადდება ტენდერი და ამ ტენდერის შედეგები უკვე კონკრეტული ფასის დაწესების საშუალებას მოგვცემს. ივლისის შუა რიცხვებიდან იქნება შესაძლებელი ამ პროდუქტის შეძენა ჩვენს საინფორმაციო ცენტრებში.

 

ტურისტული სეზონის ერთი თვე უკვე გავიდა. რატომ ვერ მოხერხდა აქამდე ამ სერვისის მიწოდება?


 ამ სერვისთან იყო სხვადასხვა სახის გამოწვევები, რაც ძირითადად გულისხმობდა იმ მოთამაშეების ჩართვას ამ პროცესში. მოგეხსენებათ ობიექტების დიდი რაოდენობა, რომლებიც სეზონურად იხსნება, არ არის ხელმისაწვდომი სეზონამდე. შესაბამისად ჩვენ არ გვქონდა იმის საშუალება, რომ ამ ადამიანებთან, მფლობელებთან გვქონოდა ურთიერთობა სეზონამდე და შევთანხმებულიყავით კონკრეტულ დეტალებზე. მას შემდეგ, როცა მათი უმეტესობა ჩაერია ბიზნესში და უფრო კონკრეტული გეგმები დასახეს, გაგვიცხადეს თანხმობა. არ გვინდოდა ყოფილიყო მხოლოდ რამდენიმე კონკრეტული სერვისი თუ პროდუქტი წარმოდგენილი ამ ბარათში და ამიტომაც ეს პროცესი მოვიდა დღემდე. მაგრამ მე ამაში პრობლემას ვერ ვხედავ. იქიდან გამომდინარე, რომ მსგავსი პორდუქტი არ ყოფილა აქამდე, წელს პირველი წელია და ჩვენ გვექნება ხარვეზების გამოსწორებისა და ახალი შესაძლებლობების შემოწმების საშუალება, შესაბამისად შემდგომ უკვე უფრო ადრე ჩაეშვება.

 

ტურისტული პროდუქტებისა და სერვისებისთვის მილიონზე მეტი ლარია გათვალისწინებული ბიუჯეტში. კონკრეტულად რა ახალ პროდუქტს შესთავაზებთ ტურისტებს გარდა ამ ახალი ფასდაკლების ბარათებისა?


წელს ჩვენ დავამთავრეთ ხუთი ახალი მარშრუტის სრულყოფა და მარკირება. რაც გულისხმობს მარშრუტების როგორც ფიზიკურ მარკირებას, ასევე მის ელექტრონულ ვერსიას. მალე მარშრუტები, კერძო სექტორის დახმარებით, ექსპლუატაციაში შევა. ანუ ის ადამიანები, რომლებიც ტურიზმის მსგავსი სერვისებით არიან წარმოდგენილნი ბაზარზე, იქნებიან აქტიურად დაკავშირებული ჩვენს მარშრუტებთან და შესაბამისად მოხდება ამ მარშრუტების კომერციალიზაცია. მარშრუტები მოიცავს მთიან აჭარას, შუახევისა და ხულოს მუნიციპალიტეტებს, სადაც, როგორც მოგახსენეთ, განვითარებულია სამი სახეობის მარშრუტი – საფეხმავლო, საველოსიპედო და მაღალი გამავლობის მანქანებისთვის. ასევე ხორციელდება არსებული ტურისტული პროდუქტების გამრავალფეროვნება.

 

 საერთაშორისო ტურისტულ მარკეტინგზე მინდა გკითხოთ, გასული წლის მაგალითზე თუ შეგიძლიათ მითხრათ რამდენად წარმატებული იყო თქვენ მიერ წარმოებული კამპანია და წელს რატომ ვერ მოხერხდა არსებული ცხრა ქვეყნის გარდა სხვა ქვეყნებზე გასვლა?


 ჩვენ მიერ წარმოებულ წარმატებულ კამპანიაზე საუბრის საშუალებას თქვენ მოგცემთ არსებული სტატისტიკა. ბოლო ხუთი თვის მონაცემებით ჩვენ გვაქვს 3 %-იანი მატება. ეს ნიშნავს იმას, რომ არსებული სოციალურ-ეკონომიკური მდგომარეობით ჩვენ სამიზნე ქვეყნებში, ზოგადად, პოსტსაბჭოთა სივრცეში ჩვენ მიერ წარმოებულმა კამპანიებმა იქონია შედეგი და ჩვენ შარშანდელი ნაკადი შევინარჩუნეთ. უფრო მეტიც, ცოტათი გავაუმჯობესეთ კიდეც. ის მიზანი, რაც გვქონდა დასახული, შევასრულეთ და ეს სხვაობა სახეზეა 2014 და 2015 წლების შედარებით.

 

რაც შეეხება მეორე კითხვას, ვერ მოხერხდა არა, არ მოხერხდა. შეგნებულად გაკეთდა იგივე ცხრა ქვეყანაზე კამპანიების წარმოება, იმიტომ, რომ ეს ცხრა ქვეყანა [თურქეთი, აზერბაიჯანი, სომხეთი, უკრაინა, ბელორუსია, ისრაელი, ყაზახეთი, პოლონეთი და რუსეთი], რომელიც სამიზნედ მიგვაჩნია, უკვე მესამე წელია სრულად არ აგვითვისებია იმ გეგმიდან გამომდინარე, რომელიც ჩვენ გვაქვს. იგეგმება კიდევ უფრო გაძლიერება მარკეტინგული კამპანიისა მომავალ წელს და ასევე დიდი ალბათობით შეიძლება მათი რაოდენობაც გაიზარდოს მომავალი წლისთვის. რა თქმა უნდა, წელს ეს არ მოხერხდება, რადგანაც კამპანიების დიდი ნაწილი უკვე დასრულებულია. თუმცა ჩვენ ახალი ბიუჯეტის მომზადების პროცესში ვართ და შესაბამისად ერთ-ერთი საკითხი, რომელიც მნიშვნელოვანი იქნება ჩვენი მარკეტინგული კამპანიებისთვის, რა თქმა უნდა ნიშნავს ჩვენი სამიზნე ბაზრების დივერსიფიკაციას და თუ გვექნება რაიმე სიახლე, შეგატყობინებთ.

 

რეგიონის ტურისტული პოტენციალის რეკლამირებისთვის ქვეყნის შიგნით ბიუჯეტში 240 ათასი ლარი გაქვთ გათვალისწინებული. ბოლო ექვსი თვის განმავლობაში რა ტიპის რეკლამა გააკეთა დეპარტამენტმა, სად განათავსეთ?


შიდა ბაზარზე რეკლამირება ახლა იწყება. მოხდება ზაფხულის სეზონის სტიმულირება და მეორე ტალღა ამ რეკლამებისა იქნება უკვე ზამთრის სეზონის სტიმულირებისთვის. ეს, რა თქმა უნდა, განხორციელდება სხვადასხვა სახის მარკეტინგული საშუალებებით, როგორიც არის ტრადიციული მარკეტინგული ხერხები, ასევე ონლაინმარკეტინგული საშუალებები. ტენდერს გამოვაცხადებთ სამ ივლისს, შემდგომ ტურისტებისათვის კი ეს ყველაფერი ხელმისაწვდომი იქნება უკვე ივლისის შუა რიცხვებიდან.


 გამომდინარე იქიდან, რომ უკვე სეზონის მეორე თვეა, ხომ არ ფიქრობთ, რომ დაგვიანებულია შიდა ბაზარზე სარეკლამო კამპანიის დაწყება?


 რა თქმა უნდა, არა. ჩვენ ეს შეგნებულად მოვახდინეთ ზაფხულის სეზონზე, იქიდან გამომდინარე, რომ ზოგადად ბოლო სამი წლის განმავლობაში შიდა ტურისტების რაოდენობის ზრდის დინამიკა არ არის სახარბიელო. ჩვენ გავაკეთეთ აქცენტი შიდა ტურიზმის რეკლამაზე მაშინ, როცა ყველაზე დიდი საშუალება აქვს სერვისებისა და პროდუქტების ფართო სპექტრის მიწოდებისა ჩვენ რეგიონს. ამიტომაც წლის ამ მონაკვეთზე გაკეთდა აქცენტი. თუმცა მაშინ, როცა ჩვენ პროდუქტებისა და სერვისების რაოდენობა გაგვეზრდება რეგიონის სხვა ნაწილში, მოგეხსენებათ გოდერძის უღელტეხილის პირველი ნაწილი დასრულდება და ექსპლუატაციაში შედის, ჩვენ უკვე მომავალ წელს ამ მიმართულებით ვიქნებით ფოკუსირებული. შემდგომ რა თქმა უნდა, მოხდება მსგავსი ტურისტული სერვისებისა და პროდუქტების რეკლამირება ჩვენს ბაზარზე. იქნება გარე რეკლამები, მუნიციპალურ ტრანსპორტზე განთავსდება, სატელევიზიო რეკლამა იქნება რეგიონულ ტელევიზიებში და რა თქმა უნდა, ინტერნეტრეკლამა.

 

ბათუმის მერიას დაგეგმილი აქვს ფესტივალების ე.წ. „ჰიტ სეზონის“ ჩატარება. რამდენად კოორდინირებულად მუშაობთ მათთან?


ტურიზმის დეპარტამენტი ამ პროცესებში თავიდანვე იყო ჩართული და ერთ-ერთი მთავარი მოვალეობა დეპარტამენტის არის ამ „ჰიტ სეზონის“ შესახებ შიდა და უცხოურ ბაზრებზე ინფორმაციის მიწოდება. ჩვენი შიდა ტურიზმისა და ონლაინმარკეტინგის პროგრამა დიდ წილად მოხმარდება იმას, რომ ეს ივენთკალენდარი იყოს მისაწვდომი და ცნობადი ტურისტებისთვის. სწორედ ამ კუთხით, ამ ჭრილში დავგეგმავთ ყველა არსებულ მარკეტინგულ კამპანიას.

 

 აჭარის ტურიზმისა და კურორტების დეპარტამენტის ბიუჯეტში ტურიზმის დარგში მომსახურების საუკეთესო პრაქტიკის დამკვიდრების ხელშეწყობისათვის 30 ათასი ლარია გამოყოფილი. ტურისტები აღნიშნავენ, რომ ხშირად ფასი და სერვისი აჭარაში არ შეესაბამება ერთმანეთს. ამ კუთხით რა უფლებები გაქვთ, რას აკეთებს დეპარტამენტი?


გეთანხმებით. არაადეკვატური შეიძლება ითქვას. მოგეხსენებათ ამ კუთხით საკანონმდებლო დონეზე არავითარი რეგულაცია არ არსებობს. დეპარტამენტს პირდაპირი ბერკეტები არ აქვს, ამ შემთხვევაში მე ვგულისხმობ ეკონომიკურ ინტერვენციას ამ ბაზარზე, მაგრამ სერვისის ამაღლების კუთხით ჩვენი კომპეტენციის ფარგლებში შეგვიძლია წვლილი შევიტანოთ, რაც გამოიხატება ჩვენი ტრენინგების საშუალებით, თუმცა საჭიროა ასევე უფრო კომპლექსური მიდგომა, რაც ზოგადად გულისხმობს განათლების სისტემაში ტურიზმის განვითარებას, პროფესიული სკოლების უფრო ფართო სპექტრის განვითარებას და ა.შ. თუ დღევანდელ სიტუაციას შევადარებთ 2010 წლის სიტუაციას, რა თქმა უნდა, გაცილებით უკეთეს სიტუაციაში ვიმყოფებით, ამიტომ მე ვფიქრობ, განვითარება მიმდინარეობს სწორად, მაგრამ ეს საკმარისი არ არის იმისთვის, რომ ჩვენმა ტურისტმა განაცხადოს, რომ ფასი და ხარისხი არის შესაბამისი.

 

რამდენ ტურისტს ელოდებით მიმდინარე სეზონზე?


ჩვენ შარშან მივიღეთ დაახლოებით 430 ათასი ტურისტი, ვვარაუდობთ იმ ტენდენციის შენარჩუნებას, რომელიც აქამდე გაგვაჩნდა. მე ვფიქრობ, წლის ბოლოს გვექნება ტურისტების რაოდენობის 5%-იანი ზრდა.

 

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: