კვირის ამბები

„შავი ზღვის აუზში ტურიზმის მდგრადი განვითარების ქსელის ფორმირება“ – პროექტის პრეზენტაცია

23.03.2014 • 2849
„შავი ზღვის აუზში ტურიზმის მდგრადი განვითარების ქსელის ფორმირება“ – პროექტის პრეზენტაცია

 

პროექტი ხორციელდება ევროკავშირის შავი ზღვის აუზის საზღვრისპირა თანამშრომლობის ფარგლებში. ეს არის კოალიციურ პროექტი – „Black Sea Network for Sustainable Tourism – Strategies for joint tourism marketing and development in the Black Sea region (BS NST)“ „შავი ზღვის აუზის ტურიზმის მდგრადი განვითარების ქსელი – რეგიონში ტურიზმის განვითარებისა და მარკეტინგის ერთობლივი სტრატეგიები“, რომელიც მიზნად ისახავს ეკო/აგროტურიზმის განვითარების ხელშეწყობას და ერთობლივი მარკეტინგული სტრატეგიის შემუშავებას.

პროექტი დაფინანსებულია „შავი ზღვის აუზის პროგრამა – 2007-2013“-ს მიერ ევროკავშირის ევროპის სამეზობლო და საპარტნიორო პოლიტიკის ინსტრუმენტის (ENPI) ფარგლებში. ეს არის რეგიონალური პროექტი, რომელიც განხორციელდება 18 თვის განმავლობაში 5 ქვეყნის ორგანიზაციების თანამშრომლობით – საქართველო, მოლდოვა, უკრაინა, ბულგარეთი და თურქეთი. საქართველოს მხრიდან პროექტს ახორციელებს ორგანიზაცია – საერთაშორისო ბიზნესის განვითარების და ინვესტიციების ხელშეწყობის ცენტრი (IBDIPC),  აჭარის არ ტურიზმის და კურორტების დეპარტამენტთან თანამშრომლობით.

 

პროექტის პარტნიორები  

 

– ბიზნესსაკონსულტაციო ინსტიტუტი (BCI), მოლდოვა, კიშინიოვი;

– საერთაშორისო ბიზნესის განვითარებისა და ინვესტიციათა ხელშეწყობის ცენტრი (IBDIPC), საქართველო, აჭარის არ;

– აჭარის ტურიზმისა და კურორტების დეპარტამენტი, საქართველო, აჭარის არ;

– ბურგასის მუნიციპალიტეტი, ბულგარეთი;

– რეგიონალური განვითარების სააგენტო (ARD), უკრაინა, ოდესის რეგიონი;

– აღმოსავლეთ შავი ზღვის განვითარების სააგენტო  (DOKA), თურქეთი, აღმოსავლეთ შავი ზღვის რეგიონი.

 

პროექტის ძირითადი მიზნები და ამოცანები

 

– რეგიონში საერთო სტრატეგიის დაგეგმარების, კოორდინაციისა და განხორციელების შესაძლებლობების გაუმჯობესება;

– საბაზრო მოთხოვნაზე ორიენტირებული ტურისტული პროდუქტების შექმნისა და პრომოუშენის ხელშეწყობისთვის ეფექტური ინფრასტრუქტურული ქსელის შექმნა;

– ცოდნის/კვალიფიკაციის ამაღლება და ტურისტული პროდუქტების განვითარება პარტნიორ რეგიონებში საერთაშორისო ბაზარზე არსებული საჭიროებების მიხედვით;

– რეგიონალური სპეციფიკის გათვალისწინებით შავი ზღვის აუზში ტურიზმის მდგრადი განვითარებისთვის საჭირო კოალიციური გარემოს შექმნა;

– ტრანსსასაზღვრო ეკონომიკური თანამშრომლობის გაძლიერება ტურიზმის საშუალებით.

 

სამიზნე ჯგუფ(ებ)

 

– საჯარო სექტორი – ტურიზმის დეპარტამენტები, რეგიონალური ხელმძღვანელობები, მუნიციპალიტეტები და სხვ;

– არასამთავრობო ორგანიზაციები, რომლებიც ტურიზმის სფეროში მუშაობენ – ტურისტული ასოციაციები, ტურიზმის განვითარების ორგანიზაციები და სხვ;

– კერძო სექტორი – ტუროპერატორები და ტურისტული სააგენტოები, სასტუმროების მეპატრონეები, სასტუმროები და სხვ.

 

პროექტის ძირითადი აქტივობები

 

  1. ერთიანი მარკეტინგული სტრატეგიების განვითარება

 

– მარკეტინგული კვლევები – მარკეტინგული კვლევების შედეგად თითოეულ რეგიონში მოიპოვება საჭირო ანალიტიკური ინფორმაცია. ეს სასარგებლო იქნება ერთობლივი მარკეტინგული სტრატეგიის განვითარებისთვის, ასევე, შეგროვილი მონაცემები გამოიყენება პროექტის ფარგლებში შექმნილი ონლაინ ვებპორტალისთვისაც (საჭირო ტურისტული ინფორმაციის შესავსებად);

 

– ახალი პროდუქტებისა და ტრანს-სასაზღვრო რეგიონებში ტურპროდუქტების პოტენციალის შესწავლა – მსგავსი ტურპროდუქტების შესაძლებლობების ანალიზი მაგ.: მოლდოვა/უკრაინა/ბულგარეთი, საქართველო/თურქეთი – ერთობლივი ტურისტული პაკეტი, რომელსაც შესთავაზებენ ადგილობრივ და უცხოელ ტურისტებს;

– ერთობლივი მარკეტინგული სტრატეგიის განვითარება პარტნიორი ქვეყნების ტურპროდუქტების პრომოუშენის და ერთობლივი ტურისტული პაკეტების ხელშეწყობისათვის.

 

2. ტურიზმის სფეროში კვალიფიკაციის გაუმჯობესება

 

– ტრენინგები პროფესიული უნარ-ჩვევების გაუმჯობესებისთვის – შეიქმნება ოთხი ტრენინგპაკეტი და ჩატარდება ტრენინგები შემდეგი თემატიკის მიხედვით:

 

I პაკეტი – ტრენინგები ტურისტული ადგილებისა და ინტერნეტ/სოციალურ მედიამარკეტინგში (3 დღე);

II პაკეტი – ღვინის/ეკო ტურიზმის სპეციფიკა, მარკეტინგი და სხვ;

III პაკეტი – ტრენინგები/ვორკშოპები PPP (კერძო და სახელმწიფო სექტორს შორის) პარტნიორობის მეშვეობით ტურიზმის მდგრადი განვითარების სტრატეგიაში;

IV პაკეტი – ვორკშოპი ტურიზმის პროდუქტების ერთობლივი პრომოუშენისთვის- საჯარო/კერძო სექტორს შორის თანამშრომლობა.

– პარტნიორ ქვეყნებს შორის გაცვლითი ვიზიტები გამოცდილების გაზიარების მიზნით.

– ვორკშოპები ტურიზმის სფეროში PPP (კერძო და სახელმწიფო სექტორის პარტნიორობა) განვითარებაზე – პროექტის მიმდინარეობის პერიოდში ჩატარდება 2 ვორკშოპი ტურისტული პროდუქტების განვითარებისა და მარკეტინგული სტრატეგიის შემუშავებისთვის ტურიზმის სტეიკჰოლდერებთან (მაგ.: ტურიზმის ასოციაციები, კერძო ტურ კომპანიები, ადგილობრივი ექსპერტები, მთავრობა და სხვ).

 

3. ეფექტური ონლაინპლატფორმის შექმნა ტურიზმის პროდუქტების ერთობლივი პრომოუშენისთვის

 

ტურიზმის საინფორმაციო მონაცემთა ბაზის შექმნა – თითოეული პარტნიორი IT პლატფორმისთვის აგროვებს შესაბამის მონაცემებს, მაგ.: მარშრუტების რუკები, ადგილობრივი ხელისუფლების იდენტიფიკაცია, ტურიზმის პროდუქტები, სიახლეები, ფესტივალები და სხვ.

 

IT პლატფორმის/ვებგვერდის შექმნა და განვითარება – წარმოდგენილი იქნება ინფორმაცია პროექტის განმავლობაში შეგროვებული მონაცემების შესახებ: მარკეტინგული სტრატეგიები, ტურისტული მიმართულებები, ტენდენციები, სიახლეები, ფესტივალები და სხვ. პორტალი ასევე იმუშავებს, როგორც საკომუნიკაციო პლატფორმა პროექტის პარტნიორებისა და ადგილობრივ სტეიკჰოლდერებს შორის, ახალი ტურპროდუქტების პრომოუშენისთვის და სხვ.

 

პროექტის ფარგლებში სოციალური მედიის პლატფორმის განვითარება – სოციალური მედიასაშუალებების პაკეტი (Blog, Facebook, Twitter, Youtube, Flickr და IT პლატფორმასთან.

 

4. პროექტის საინფორმაციო PR აქტივობები

 

– პრესკონფერენციები და საგაზეთო ჩანართები – თითოეულ ქვეყანაში ორგანიზებული იქნება პრესკონფერენციები, პროექტის უმთავრესი აქტივობების მედიაგაშუქება, ვებპორტალის პრეზენტაცია და სხვ;

– პარტნიორების მიერ რეგიონალურ ტურიზმის ბაზარზე BS ტურიზმის პროექტის შესახებ კატალოგისა და საინფორმაციო მასალის გავრცელება;

– შავი ზღვის ტურიზმის ფინალური კონფერენცია – ჩატარდება ბულგარეთში (ბურგასი) და ეს იქნება ფიზიკური პლატფორმა ყველა პარტნიორისთვის, ტრადიციულ და ახალი ტურისტულ პროდუქტების პრომოუშენისთვის;

პროექტის ფარგლებში მიმდინარე აქტივობების შესახებ ინფორმაცია პერიოდულად გამოქვეყნდება საგაზეთო ჩანართის ფარგლებში და ასევე ორგანიზაციის ვებგვერდზე და ფეისბუქგვერდზე (www.biaff.org, www.facebook.com/biaffbatumi).

 


 


მომზადებულია საერთაშორისო ბიზნესის განვითარების და ინვესტიციების ხელშეწყობის ცენტრის (IBDIPC)  მიერ. პროექტი დაფინანსებულია ევროკავშირის ევროპის სამეზობლო და საპარტნიორო პოლიტიკის ინსტრუმენტის (ENPI) ფარგლებში – „შავი ზღვის აუზის პროგრამა – 2007-2013“. ჩანართის ტექსტში გამოთქმული  მოსაზრებები შესაძლოა არ ემთხვეოდეს ევროკავშირის მოსაზრებებს.

 

“Black Sea Network for Sustainable Tourism – Strategies for joint tourism marketing and development in the Black Sea region” (BS NST)

MIS-ETC 2605

საკონტაქტო ინფორმაცია:

IBDIPC

Tel: 599-482 181

E-mail: ibdipc@gmail.com; Web: www.ibdipc.org;

 

 

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: