ბათუმის მუნიციპალურ ავტობუსში უბილეთოდ მგზავრობისთვის ჯარიმა 20 ლარამდე გაიზარდა


„ბათუმის ავტოტრანსპორტის“ ინიციატივა მუნიციპალური ავტობუსით უბილეთოდ მგზავრობისთვის საჯარიმო სანქციის სახით გათვალისწინებული თანხის ოდენობის გაზრდაზე ბათუმის საკრებულოს უმრავლესობამ დღეს, 19 სექტემბერს, დაამტკიცა. ამ გადაწყვეტილებით, ფაქტობრივად, ჯარიმა გაოთხმაგდა, რადგან ამ დრომდე კანონდამრღვევს, მხოლოდ ხუთი ლარით აჯარიმებდნენ, დღეიდან კი ჯარიმა 20 ლარი იქნება.

„ბათუმის ავტოტრანსპორტის“ იურისტის განმარტებით, ცვლილება ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსში ცვლილებამ განაპირობა [ეს კოდექსი არეგულირებს ადმინისტრაციულ ჯარიმებს]. თუმცა ეს იმას არ ნიშნავს, რომ კოდექსით ითვალისწინებდა ამ თანხის გაოთხმაგებას.

საიას თავმჯდომარის ანნა მდინარაძის განმარტებით, თანხის ოდენობის დადგენა ამ შემთხვევაში საკრებულოს დისკრეციული უფლებაა და შესაძლებელი იყო ჯარიმის ოდენობა მხოლოდ ათ ლარამდეც გაეზარდათ: „ ეს უკვე მიზანშეწონილობის ამბავია,“ – ამბობს ანნა მდინარაძე.

დადგენილების მიხედვით, დაჯარიმებულმა მითითებული თანხა 30 დღის განმავლობაში უნდა გადაიხადოს, წინააღმდეგ შემთხვევაში, მას საურავი დაერიცხება. საურავის ოდენობად შესაბამის დადგენილებაში 50 ლარი მიუთითეს. ჯარიმისა და საურავის  გადაუხდელობის შემთხვევაში მოქალაქის მიმართ დაიწყება  კანონით გათვალისწინებული პროცედურები.

დაჯარიმებისას ავტოტრანსპორტი მოქალაქის იდენტიფიცირებას პირადობის დამადასტურებელი მოწმობით ახდენს. იმ შემთხვევაში კი, თუ მოქალაქე ასეთ დოკუმენტს არ წარადგენს, კონდუქტორს ევალება მისი იდენტიფიცირებისთვის საპატრულო პოლიცია გამოიძახოს.

სხდომაზე ამ საკითხის განხილვისას საკრებულოს წევრმა არჩილ მამულაძემ გაიხსენა ფაქტი, როცა მოქალაქეს პირადობის დამადასტურებელი მოწმობა თან არ ჰქონდა და ის მცირეწლოვანი შვილის თანდასწრებით პოლიციამ განყოფილებაში გადაიყვანა. საკრებულოს წევრმა მოითხოვა „ბათუმის ავტოტრანსპორტმა“  გააკონტროლოს ეს საკითხი: „მსგავსი შემთხვევები რომ აღარ მოხდეს“.

მოგვიანებით „ბათუმის ავტოტრანსპორტის“ იურისტმა, მარად  სანიკიძემ განმარტა, რომ ეს კანონით განსაზღვრული პროცედურაა და „ასეთი რამ ვინმეს ხუშტურით არ ხდება.“

საკითხის განხილვის შემდეგ „ბათუმის ავტოტრანსპორტის“ იურისტმა თქვა ისიც, რომ დადგენილება მისი დამტკიცების დღიდან, ანუ დღეიდან ამოქმედდება. დადგენილებას კი აწერია, რომ ის მისი გამოქვეყნებისთანავე უნდა ამოქმედდეს. გამოქვეყნებამდე კი დადგენილება კიდევ რამდენიმე კანონით გათვალისწინებულ პროცედურას გადის,  რაც იმას ნიშნავს, რომ მისი დღეიდან ამოქმედება შეუძლებელია. როცა სიახლის შესახებ ამომრჩევლის ინფორმირებულობის აუცილებლობაზე ვკითხეთ, ბათუმის ავტოტრანსპორტის იურისტმა თქვა ისიც, რომ ამის შესახებ განცხადებები გამოკრულია მუნიციპალიტეტის ავტობუსებში.

როგორ გამოაკრა „მუნიციპალურმა ტრანსპორტმა“ განცხადებები დაუმტკიცებელი სიახლის შესახებ და რა მოხდებოდა მაშინ, თუ კი საკითხს საკრებულო არ დაამტკიცებდა? – ამ კითხვაზე  იურისტმა განმარტა, რომ „ბათუმის ავტოტრანსპორტმა“ გადაწყვეტილების შესახებ მის დამტკიცებამდე გამოაქვეყნა, რადგან ცვლილება საქართველოს პარლამენტის გადაწყვეტილებას ეყრდნობა.

მოგვიანებით მან განმარტა, რომ დადგენილების ამოქმედება იმას არ ნიშნავს, რომ უბილეთო მოქალაქეებს 20 ლარით დღეიდან დააჯარიმებენ.

„ბათუმის ავტორანსპორტის“ ინფორმაციით უბილეთო მგზავრობისთვის თვეში 2000-მდე პირი ჯარიმდება, ორგანიზაციაში იმედოვნებენ, რომ ჯარიმის გაზრდა ამ სტატისტიკას გაანახევრებს.

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი