ბულვარის დირექტორი: „ბულვარში არ უნდა იყოს ბევრი ისეთი რამ, რაც დღეს არის“


ბათუმის ბულვარის ადმინისტრაციის ახალ დირექტორს, ირაკლი ჯინჭარაძეს, ბულვარში ბევრი რამ არ მოსწონს. შედის თუ არა მის ჩამონათვალში თონე პლაჟზე და რესტორნიდან გამომავალი ხმამაღალი რუსული მუსიკა  ან როგორ აპირებს იმ ყველაფრის შეცვლას, რაც არ მოსწონს? – „ბათუმელების“ კითხვებს ირაკლი ჯინჭარაძე პასუხობს.

ბატონო ირაკლი, რას შეცვლის ბათუმის ბულვარში ახალი  დირექტორი?

კონკურსის ერთ-ერთი პირობა იყო, რომ უნდა წარგვედგინა ბულვარის განვითარების ჩვენეული ხედვა. ვინაიდან მე ერთ-ერთი მენეჯერი ვიყავი მანამდეც [2017 წლიდან ირაკლი ჯინჭარაძე ბულვარის ადმინისტრაციაში დირექტორის მოადგილედ მუშაობდა] და ვკურირებდი ფინანსურ საკითხებს, ჩემთვის ბულვარის პრობლემები ნაცნობი იყო. მოკლე პრეზენტაციის სახით მოვამზადე ჩემი ხედვები – ეს, ალბათ, ჩემი დიდი პლუსი იყო. ბევრს ჰგონია, რომ ბულვარი მარტივი სამართავია, ეს არის ერთ-ერთი ურთულესი სტრუქტურა. ჩემთვის უპირველესია ბულვარის ლანდშაფტური სახე, ასევე, ინფრასტრუქტურა. პირველი, რასაც გავაკეთებ, ეს არის სტანდარტებსა და რეგულაციებზე მუშაობა, თუ ჩვენ არ გავიზიარებთ სხვა ქვეყნების გამოცდილებას ამ მიმართულებით, ვერ განვავითარებთ ბულვარს.

რა რეგულაციები გჭირდებათ?

ეს შეიძლება შეეხოს ადამიანის უსაფრთხოებასაც, როდესაც შემოდის ვიზიტორი, სკვერია ეს თუ ბაღი და შემოდის ბავშვთან ერთად, ის უნდა იყოს უზრუნველყოფილი უსაფრთხოების კუთხით. გარდა ამისა, ჩვენ ვხედავთ, რომ ბათუმის ბულვარის ტერიტორიაზე გადაადგილდება სანდასუფთავების, ასევე დისტრიბუციის დიდი ავტომანქანები, ასევე ელექტრომობილები, ბულვარში შემოსული ვიზიტორები მანქანებმა და  გამონაბოლქვმა არ უნდა შეაწუხოს.

დასუფთავების მანქანას აღარ შეიყვანთ?

ვერ ვიტყვი, რომ ხვალიდან დასუფთავების მანქანა აღარ შემოვა ბათუმის ბულვარში, ჩვენ სანდასუფთავებასთან და ბათუმის მერთან, ბატონ ლაშასთან ერთად მოგვიწევს მუშაობა ამაზე, შემდეგ კი საკრებულოში წარვადგენთ პროექტს დასამტკიცებლად. მაგალითად, ნიუ იორკის ცენტრალური პარკი ათჯერ დიდია ბათუმის ბულვარზე, იქ მხოლოდ ელექტრომობილები შედიან, მოწყობილია ურნები პარკებით და ამ პარკებიდან გადადის ნარჩენები ელექტრომობილში. უნდა მოეწყოს ადგილები, სადაც იქნება შემნახველი ბუნკერი იმისთვის, რომ მანქანა ტერიტორიაზე არ გადაადგილდეს. ეს ალბათ ხვალ არ იქნება, მაგრამ თუ არ დავიწყეთ, ვერასოდეს გავაკეთებთ. უმოკლეს დროში ჩვენ დავდებთ კონცეფციას, რომელიც დასუფთავებასაც მოიცავს. ბულვარის ტერიტორია უნდა იყოს ყველაზე მოწესრიგებული და უფრო პრაქტიკულად აწყობილი.

მე, როგორც მოქალაქეს, არ მსიამოვნებს, როდესაც სეირნობ პრომინადზე და ამ დროს მოდის დიდი სანდასუფთავების მანქანა, მაგრამ დღეს სხვა გზა არ მაქვს… რაც შეეხება დისტრიბუციას, რომლებიც აქ კვების ობიექტებს ამარაგებენ, მათთვის გვექნება უფრო მკაცრი რეგულაციები.

კიდევ რა მიმართულებით გჭირდებათ რეგულაციები?

თქვენ, ალბათ იცით, როგორი პრეტენზიები აქვს საზოგადოებას თუნდაც კვების ობიექტებთან დაკავშირებით. როგორ ვუთხრა მე რომელიმეს თქვენ არა და თქვენ კი –  როდესაც იქნება უკვე დამტკიცებული სტანდარტი, მაშინ შევძლებთ მოვთხოვოთ, თუ გინდათ ჩვენს ტერიტორიაზე ბიზნესი აწარმოოთ, ამ სტანდარტებს უნდა აკმაყოფილებდეთ.

ასევე, ვფიქრობ, დაშვებული არ უნდა იყოს შემოღობვები და ბევრი ისეთი რამ, რაც დღეს არის. გარკვეული დროის შემდეგ შეიძლება მე არ ვიყო ბულვარის დირექტორი და ეს არ უნდა იყოს ხელმძღვანელი პირების გემოვნებაზე აწყობილი. ჩემთვის მნიშვნელოვანია, რომ ჩემს პერიოდში შევქმნა ფუნდამენტური დოკუმენტები, ვიდრე ინფრასტრუქტურით პიარი გავიკეთო, ინფრასტრუქტურის პროექტებით გავაოცო მოქალაქეები ან ვიზიტორები. ვფიქრობ, დოკუმენტმა უნდა განუსაზღვროს მენეჯერს, როგორ განავითაროს ბულვარი.

 ამ ეტაპზე თქვენ თვითონ რა არ მოგწონთ ბულვარში?

ბევრი რამ არ მომწონს, მაგრამ ეს იმას არ ნიშნავს, რომ მანამდე ვინც იყო ხელმძღვანელი, მისი ბრალია. არც მე გავურბივარ პასუხისმგებლობას. შემიძლია ვთქვა, რა არ მომწონს, მაგრამ ეს მიმანიშნებელი იქნება ბიზნესისთვის, ამიტომ არ ვიტყვი.

თქვენი წინამორბედი ღიად ამბობდა, რომ არ მოსწონდა, მაგალითად, „პიერ ბათუმის“ წინ არსებული მაღაზიები…

ადამიანი, რომელიც ხელმძღვანელ თანამდებობაზე მოვა ბულვარში და მოეწონება ის, რაც „პიერ ბათუმის“ გარშემო ხდება და არამარტო „პიერ ბათუმის“ გარშემო, არ უნდა იმუშაოს ბულვარის ადმინისტრაციის უფროსის თანამდებობაზე.

ფილებისა და სკამების დაზიანებაზეა მუდმივად საუბარი, რატომ ზიანდება ასე ხშირად, უხარისხოა?

ვერც ერთი ბათუმელი და სტუმარი ვერ იტყვის, რომ ბულვარი მოუვლელია. რაც შეეხება ფილებისა და სკამების დაზიანებას, ჩემი მოსაზრებაა, რომ პატარა ტერიტორია გავაკეთოთ და ხარისხიანად, – არის ხარისხის პრობლემა, ძალიან ცუდ მდგომარეობაშია ანბანის კოშკის მიმდებარე ტერიტორია,  შემდგომ მოვლის ბრალია თუ რაიმე სხვა მიზეზი არ ვიცი, საგარანტიო  ვადა უკვე გასულია. მუნიციპალიტეტი ცალკე მუშაობს იმაზე, რომ ეს პრობლემა მოგვარდეს. თუმცა, როცა გყავს ათიათასობით ვიზიტორი ერთ სეზონზე, იქ ურნაც გატყდება და სკამიც დაზიანდება. ბულვარი ცოცხალი ორგანიზმია, მაგისთვის არის ბულვარის ადმინისტრაცია, რომ ეს აღმოფხვრას.

მთავარი საკითხი მაინც არის კონსერვაცია, კონსერვაციის გარეშე შეუძლებელია მომავალ გეგმებზე საუბარი, უნდა შემუშავდეს არსებულ იერსახესა და ლანდშაფტზე მორგებული კონსერვაციის გეგმა, ამას სჭირდება კვლევები და სპეციალისტების ჩართვა. კვლევებს შევისყიდით.

უახლოეს მომავალში ვაპირებთ საპირფარეშოების დამატებას ბულვარში. გამოცხადებული გვქონდა პროექტირებაზე ტენდერი და ჩავარდა. ვაპირებთ ისევ გამოვაცხადოთ – მინიმუმ სამ ადაპტირებულ საპირფარეშოს დავამატებთ, რომლებსაც ასევე ექნება ბავშვთა გამოსაცვლელი ოთახი.

ასევე არის ინფორმირებულობის პრობლემა, მანიშნებლებზე მაქვს საუბარი, რომლებიც უმარტივებს ვიზიტორებს გადაადგილებას. მე  დავდივარ სხვადასხვა ქვეყანაში და  შეიძლება არ ვიცი ენა, თუმცა არ მიჭირს გადაადგილება. ჩვენთან შემოსული ვიზიტორი ვერ ხვდება რა მიმართულებით წავიდეს, რომ ნახოს „ალი და ნინო“. ამის დაპროექტებაზე ჩვენ უახლოეს დღეებში გამოვაცხადებთ ტენდერს.

ვიდრე შეგარჩევდნენ ამ თანამდებობაზე, მთავრობის თავმჯდომარე თუ შეგხვდათ? 

არა, მას არ შევხვედრივარ. კონკურსი ფინანსთა და ეკონომიკის სამინისტრომ ჩაატარა, კომისიას მინისტრის მოადგილე არჩილ ვანაძე ხელმძღვანელობდა.

საკადრო ცვლილებები იქნება – ახალი მოადგილეები გყავთ უკვე?

მე ჩართული ვიყავი აქ რესტრუქტურიზაციის პროცესში და კადრებს ყველას ვიცნობ, ამიტომ არ ვაპირებ ამ პროცესის წამოწყებას, თუმცა რეორგანიზაცია იქნება. სტრუქტურა უნდა იყოს უფრო მოქნილი და პრაქტიკული. იმიტომ არ ვცვლი სტრუქტურას, რომ მაშინ არ ვეთანხმებოდი, იმ დროისთვის ისე იყო საჭირო. დაველოდებით მოადგილეების დანიშვნას. მე მოქნილი სტაფი მინდა.

რამდენია წელს ბულვარის ბიუჯეტი, რა სამუშაოებია უკვე შესრულებული და რა არის დასასრულებელი?

ათ მილიონზე მეტია წელს ბიუჯეტი, სამუშაოების 90 პროცენტია შესრულებული – ყველაზე მნიშვნელოვანი პროექტი, რაც შეჩერებულია, ეს არის ბათუმის ბულვარის ველობილიკის რეაბილიტაცია. პროექტი მოიცავს მილიონ 700 000 ლარს. ამ პროექტის განხორციელებაზე ტენდერი გამოცხადდა და ჩავარდა. ვფიქრობთ, არის პროექტში რიგი პრობლემები, რაც უნდა დაიხვეწოს.

ბულვარის ინფრასტრუქტურა, განსაკუთრებით პლაჟის გასწვრივ სავაჭრო ობიექტები ბევრს არ მოსწონს. თქვენ მოგწონთ პლაჟზე თონე?

საზოგადოების უკმაყოფილება, რა თქმა უნდა, ჩვენთვის მისაღები იყო. თუმცა ისინი კერძო მესაკუთრეები არიან და ბიზნესს ასე მარტივად ვერ შევეხებით, ვერ მივცემთ მითითებას, რომ ლუქსკლასის სამზარეულოები გააკეთონ. სწორედ იმისათვის გვესაჭიროება რეგულაციები, რომ იცით რა, მე არ მინდა ეს მუსიკა ამ კაფეში იყოს ან თონე, თუ როგორც შეერქვა შემდეგ ამ კვების ობიექტებს, ხაშლამის და სუპხარჩოს სუნის ტრიალი… მომწონს თუ არ მომწონს – როგორ გითხრათ? რა თქმა უნდა, არ მომწონს. ამიტომაც უნდა სტანდარტი.

ხმაურიც ერთ-ერთი აქტუალური პრობლემაა, რესტორნებიდან გამომავალი მუსიკის ძალიან მაღალი ხმა სეზონზე…

მუსიკაც რეგულაციებმა უნდა დაარეგულიროს, ჩვენ ვერ მივუთითებთ როგორი მუსიკა უნდა ჩართოს. გადა ამისა, ვფიქრობ, ასეთი ობიექტებით არ უნდა იყოს ბულვარი გადატვირთული, პირიქით ძალიან ცოტა უნდა იყოს.

ბულვარში რუსული მუსიკა ისმოდა ხშირად. მესმის, რომ ამას ვერ დაარეგულირებთ, მაგრამ თქვენი მოქალაქეობრივი პოზიცია როგორია?

მე თვითონ არ ვუსმენ რუსულ მუსიკას, არც რუსულად ნათარგმნ ფილმს ვუყურებ, თანავუგრძნობ და გვერდში ვუდგავარ ომში დაღუპულების ყველა ოჯახს. ისინი ჩემთვის  გმირები არიან.

 

 

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი