romanadze 1

მაჟორიტარი კანდიდატი: ქობულეთს უნდა ჰყავდეს თავისი არჩეული მერი

გიორგი რომანაძე ქობულეთის 71-ე სარჩევნო ოლქში მაჟორიტარი კანდიდატია აჭარის უმაღლეს საბჭოში, პარტიიდან „ქართული ოცნება – დემოკრატიული საქართველო“. საბანკო სფეროში მრავალწლიანი გამოცდილების შემდეგ ის პირდაპირ ქობულეთის გამგებლად დაინიშნა. ამბობს, რომ ეს თანამდებობა მისმა მეგობარმა, არჩილ ხაბაძემ შესთავაზა. 2014 წლიდან  გიორგი რომანაძე აჭარის გზების დეპარტამენტს ხელმძღვანელობდა. „გზა ისევ მთავარი პრობლემაა ქობულეთში,“ – ამბობს მმართველი პარტიის კანდიდატი.

პოლიტიკური გამოცდილება არ მაქვს ნამდვილად. ვერ ვიტყვი, რომ ეს პლიუსია. ვერც იმას ვიტყვი, რომ ძალიან დიდი მინუსია. მხოლოდ პოლიტიკა არ არის რეალურად მთავარი. რისი გამკეთებელი ხარ, ეს აინტერესებს ხალხს. მოსახლეობის დიდი ნაწილისთვის ის უფროა მნიშვნელოვანი, როცა პოლიტიკით მოწამლული არ ხარ. ვთვლი, რომ პოლიტიკასაც აქვს თავისი წესები, რომლებსაც თანდათან ვეცნობი და ვსწავლობ.

2013 წელს პარტია „ქართული ოცნების“ წევრიც გახდით და გამგებელიც. აქედან ჩანს, რომ თქვენ პარტიამ მიგიზიდათ თავისი იდეოლოგიით, თუ ასე მოხდა იმიტომ, რომ არჩილ ხაბაძის მეგობარი იყავით?

არჩილ ხაბაძე ახლაც ჩემი მეგობარია… არჩილი მიცნობდა ბანკიდან. იცოდა რეალურად, რის გამკეთებელიც ვიყავი. იმ პერიოდში იყო ვაკანსია ქობულეთში გამგებლის პოზიციაზე და გამიშვა. იმ გუნდის წევრი ვიყავი, წარმადგინეს გამგებლად და სავალდებულოდ ჩავთვალე, რომ გავმხდარიყავი პარტიის წევრიც. არავის დაუვალებია, შემოდი პარტიაშიო. თითქმის ნახევარ წელიწადზე მეტი ხანი ვიყავი გამგებლად, როცა პარტიაში შევედი. ამით დავადასტურე, რომ ვიყავი ამ გუნდის წევრი. ეს რომ არ გამეზიარებია, ვინ მამუშავებდა გამგებლად? გამგებელი როცა ხარ, გამოდის, რომ იზიარებ კიდეც მმართველი პარტიის შეხედულებებს.

ფიქრობთ, რომ გამგბელი აუცილებლად პარტიული უნდა იყოს?

როდესაც გუნდის წევრი ხარ, რაღაც ეტაპზე იზიარებ კიდეც მათ შეხედულებებს, მაქსიმალურად უნდა ეცადო, რომ გაიზიარო…

კონკრეტულად რა პრობლემის გააქტიურებას აპირებთ, თუკი მოხვდებით უმაღლეს საბჭოში?

მაქსიმალური ჩართულობაა საჭირო, მაგალითად, ნაპირსამაგრ სამუშაოებზე, რომელიც ძირითადად აწუხებს ფიჭვნარის დასახლებას… სოფლებში ყველაზე დიდი პრობლემაა გაზი, წყალი და გზა. საუბედუროდ, 21-ე საუკუნეში ეს პრობლემებია ისევ 80 პროცენტი. მხოლოდ რამდენიმე სოფელი იყო ისეთი, სადაც პრობლემად ინტერნეტის არქონა დამისახელეს. საბავშვო ბაღებიც პრობლემაა. ბაღები რომ უფასო გახდა, მოთხოვნა გაიზარდა გეომეტრიული პროგრესიით. მინიმალური იყო გადასახადი – 25 ლარი, მაგრამ, როგორც ჩანს, ესეც პრობლემა ყოფილა.

კონკრეტული ფინანსური გათვლები თუ გაქვთ, რა რესურსით შეიძლება მოგვარდეს ესა თუ ის პრობლემა?

მე ვეუბნები ხალხს, რომ მაქსიმალურად ჩავერთვები ბიუჯეტის შედგენის დროს. ვიცი, როგორ ხდება პრიორიტეტების განსაზღვრა, მედიატორობას ვთავაზობ ხალხს. როცა ადამიანი მეუბნება, რომ არ მაქვს გზა, ვპირდები, რომ მაქსიმალურად ვეცდები პრობლემა უახლოეს პერიოდში მოვუგვარო.

რატომ უნდა დაიჯეროს ამ სახის დაპირება ამომრჩეველმა?

ვეუბნები, რომ არჩევენებამდე საკმაოდ ბევრი დრო არის და მოიკითხე, ვარ თუ არა გამკეთებელი-მეთქი… ამომრჩეველს ვეუბნები იმასაც, რომ 100 პროცენტით ჩემზე არაა დამოკიდებული დაფინანსდება თუ არა, მაგალითად, გზის დაგება. მე უნდა დავარწმუნო საბჭოს სხვა წევრებიც, რომ, მაგალითად, სოფელ ჯიხანჯურში გზის გაკეთება აუცილებელია…

საკანონმდებლო დონეზე რა შეიძლება შეცვალოთ, რაც პოზიტიურად აისახება ქობულეთზე?

ქობულეთს უნდა ჰქონდეს თვითმმართველი ქალაქის სტატუსი. მნიშვნელოვანია ეგ, რომ ქალაქის და სოფლების ბიუჯეტები იყო გამიჯნული. თვითმმართველი ქალაქის სტატუსი აძლევს მუნიციპალიტეტს რეგულაციებს, რაც განავითარებს ქალაქს… ქობულეთს უნდა ჰყავდეს თავისი არჩეული მერი, რომელიც უშუალოდ მიხედავს ქალაქს.

კონკრეტულად საკანონმდებლო სივრცეში რა შეიძლება შეცვალოთ, როგორც კანონმდებელმა?

სიმართლე გითხრა, ამ ეტაპზე მაგაზე არ მიფიქრია. სხვა მიმართულებით ვმუშაობთ. იქნება დრო, რომ მაგაზეც ვიფიქრებთ.

P.S. გიორგი რომანაძეს დამთავრებული აქვს ბათუმის რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ფინანსები და ბანკების სპეციალობა. 1997 წლიდან ის საბანკო სექტორში მუშაობდა, იყო რამდენიმე ბანკის მმართველი. 2013 წლის 24 აგვისტოს გიორგი რომანაძე ქობულეთის გამგებლად დაინიშნა. 2014 წლიდან იგი აჭარის გზების სახელმწიფო დეპარტამენტს ხელმძღვანელობდა.

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი