კვირის ამბები

ექსპერიმენტული თეატრის ფესტივალი ფოთში

06.11.2014 • 1703
ექსპერიმენტული თეატრის ფესტივალი ფოთში

 

საუკეთესო დრამატურგი ალექსანდრე ბაგრატიონ-დავითაშვილი გახდა პიესით „სუფთა ორბიტით მომავლისაკენ – ანუ პიესო“.  საუკეთესო რეჟისორად სალომე ჯოგლიძე დასახელდა, რომლის რეჟისურით დაიდგა „გაჩერება ნომერი 2“.  ქალის როლის საუკეთესო შემსრულებლად მარიკა ბუკია  დასახელდა „გაჩერება ნომერი 2“-ში შესრულებული როლისთვის. მამაკაცის როლის საუკეთესო შემსრულებლი  შოთა სასანია გახდა „სუფთა ორბიტით მომავლისაკენ – ანუ პიესო“-ში შესრულებული როლით. საუკეთესო მხატვრის სტატუსი დავით  პაპავას ერგო სპექტაკლისთვის „გაჩერება ნომერი 2“.  

 

გამარჯვებულებს ფოთის ვალერიან გუნიას სახელობის პროფესიული სახელმწიფო თეატრი საკუთარ სცენას დაუთმობს და ერთობლივი ექსპერიმენტული სპექტაკლის დადგმის საშუალებას მისცემს.

 

 

“24-საათიანი, ექსპერიმენტული თეატრის ფესტივალის” ფორმატის მიხედვით, წინასწარ შერჩეულმა ხუთმა დრამატურგმა ერთ ღამეში მოცემულ თემაზე დაწერა პიესა, რომელიც თეატრის ხუთმა რეჟისორმა, მხატვრებთან და ფოთის დრამატული თეატრის მსახიობებთან ერთად, ერთ დღეში, ფოთის პროფესიული, სახელმწიფო თეატრის სცენაზე დადგეს.

 

 

 „24-საათიანი, ექსპერიმენტული თეატრის ფესტივალი“ ნინო მაღლაკელიძის თანამედროვე ხელოვნების კვლევის ლაბორატორია – CARL-ის, საქართველოში ამერიკის საელჩოს და ფოთის ვალერიან გუნიას სახელობის პროფესიული სახელმწიფო თეატრის ერთობლივი პროექტია.

 

ამერიკულ ფორმატის  „24 – საათიანი პიესების ფესტივალი“ (ამჟამად – 24 საათიანი ექსპერიმენტული თეატრის ფესტივალი)  რუსთაველის თეატრში, 2011 წელს დაარსდა. საზოგადოების მხრიდან დიდი დაინტერესების გამო ფესტივალის ორგანიზატორების გადაწყვეტილებით კი  ყოველწლიური გახდა.

 

ერთ-ერთი ორგანიზატორის, ნინო მაღლაკელიძის განცხადებით, პროექტი მიზნად ისახავს ამერიკული კულტურის გაცნობას  საქართველოში და ამ ორ ქვეყანას შორის შემოქმედებითი თანამშრომლობის გაუმჯობესებას. ასევე ახალგაზრდა ხელოვანების პროფესიონალიზმის ამაღლებას, სხვადასხვა შემოქმედებით სფეროს წარმომადგენელი არტისტების ლაბორატორიული  მუშაობის შედეგად, ახალი შემოქმედებითი ფორმების ჩამოყალიბებას (დრამატურგიაში, რეჟისურაში, სცენოგრაფიაში, სამსახიობო ხელოვნებაში) და თანამედროვე ხელოვნების კვლევის ხელშეწყობას.

 

 

ფოტო: ალექსანდრე ბაგრატიონ-დავითაშვილი, სერა ძნელაძე

 

გადაბეჭდვის წესი