ორგანიზაციის მთავარმა ანალიტიკოსმა ერეკლე ურუშაძემ ისაუბრა კვლევაზე სახელწოდებით: „პოლიტიკოსები ბიზნესში და ბიზნესი პოლიტიკაში“:
„ამ თემაზე იმიტომ გავამახვილეთ ყურადღება, რომ ის კორუფციის ერთ-ერთ წყაროდ იქცევა ხოლმე. აღმოვაჩინეთ, რომ კომპანიები, ბიზნესმენები, რომლებიც დაკავშირებული არიან თანამდებობის პირებთან, მთელი რიგი შეღავათებით სარგებლობენ სახელმწიფოსგან. ჩვენი რეკომენდაციაა, მაქსიმალურად შეიზღუდოს სუბიექტური გადაწყვეტილებების შესაძლებლობა სახელმწიფო ორგანოებში. სახელმწიფო შესყიდვები არ უნდა ტარდებოდეს ტენდერის ავლით, პრივატიზება აუქციონის გზით უნდა ხდებოდეს და არა პირდაპირი მიყიდვის წესითა და კომპანიების თვითნებურად შერჩევით.“
გამარტივებული შესყიდვების შესახებ ისაუბრა „გამჭვირვალობის“ კიდევ ერთმა ანალიტიკოსმა გიორგი ჭანტურიამ:
„კვლევის ფარგლებში გავაანალიზეთ 450 ათასი გამარტივებული კონტრაქტი. მათ შორის ბათუმის მერიის მიერ დადებული კონტრაქტები. აღმოჩნდა, რომ არჩევნების პერიოდში ბათუმის მერია აქტიურად აწარმოებდა გამარტივებულ ანუ არაკონკურირებად შესყიდვებს“.
მიუხედავად იმისა, რომ არსებობს საკანონმდებლო ნორმები, რომლებიც თანამდებობის პირთა ინტერესთა კონფლიქტებს არებულირებს ბიზნესში, გამჭვირვალობის ანალიტიკოსები მიიჩნევენ, რომ ეს ნორმები არ ხორციელდება პრაქტიკაში. კანონმდებლობის შეცვლის რეკომენდაციით ისინი საქართველოს პარლამენტს მიმართავენ.
სამომავლოდ „საერთაშორისო გამჭვირვალობა საქართველო“ ამ კუთხით რეგიონული მონაცემების კვლევას გეგმავს.