მთავარი,სიახლეები

ლიტერატურულ კონკურსში გამარჯვებული მეცხრეკლასელი

19.11.2016 • 2076
ლიტერატურულ კონკურსში გამარჯვებული მეცხრეკლასელი

ცოტნე ქართველიშვილი ლიტერატურული კონკურსის გამარჯვებულია. ის ქობულეთის მე-6 საჯარო სკოლის მეცხრე კლასში სწავლობს. ცოტნე ამბობს, რომ წიგნის სიყვარული მას ბავშვობიდან ასწავლეს. „თუ შენი მშობლები კითხულობენ, შენც აუცილებლად გეყვარება წიგნი და კითხვა“, – გვეუბნება ის. ცოტნემ ლიტერატურულ კონკურსში მეორედ გაიმარჯვა.

ლიტერატურულ კონკურსს ყოველ წელს აჭარის განათლების, კულტურისა და სპორტის სამინისტრო ატარებს. დღემდე ცოტნე კონკურსში სამჯერ მონაწილეობდა. პირველად მეორე ადგილი აიღო, მესამედ კი – პირველი ადგილი.

„ლიტერატურა ძალიან მიყვარს. კითხვა, ჩემთვის სიამოვნებაა“, –  გვეუბნება ის. მისი აზრით, კითხვის სიყვარულს ბავშვს გარემო უყალიბებს.  „მეც მშობლების გავლენით ჩამომიყალიბდა ეს დამოკიდებულება. იმიტომ, რომ ბავშვობიდან მაჩვევდნენ კითხვას. ზღაპრებიდან დავიწყე და შემდეგ დიდ წიგნებზე გადავედი“.

ცოტნე ამბობს, რომ პირველ რიგში, წიგნი მისთვის ცოდნის მიღებისა და აზროვნების საშუალებაა.  „ასევე, სულიერი განვითარების შესაძლებლობაც. მთავარი ის კი არ არის, რამდენი წიგნი წაიკითხე, არამედ, როგორ წაიკითხე. რა დატოვა მან შენში, რა ისწავლე მისგან. კითხვა მაშინ არის კარგი, თუ წიგნისგან რამე სასარგებლოს იღებ“, –  მიაჩნია ცოტნეს.

ცოტნე ამბობს, რომ წაკითხულ წიგნს პირველად ბებიასთან განიხილავს.  „ბებია ისტორიის მასწავლებელია, კარგი ოპონენტია და მასთან დისკუსია მომწონს“, – გვეუბნება ის. ცოტნეს აზრით, არის შემთხვევა, როცა გარკვეული გმირისა თუ ავტორის მიმართ ჩამოყალიბებულია სხვადასხვა სტერეოტიპი და მათი მსჯელობაც სწორედ ამას ეხება.  „ზოგჯერ მეც მივდივარ იმ მოსაზრებამდე, რომ ამა თუ იმ გმირის ირგვლივ ჩამოყალიბებული აზრი სწორია, ზოგჯერ მაქვს განსხვავებული პოზიცია. არის შემთხვევები, როცა რაღაცაზე პროტესტის გრძნობა მიჩნდება. ასეთ დროს თავიდან ვუბრუნდები ხოლმე ნაწარმოებს და ვცდილობ უფრო ღრმად გავაანალიზო პრობლემა“.

ცოტა ხნის წინ  „ანა ფრანკის დღიური“  წაიკითხა. როგორც ცოტნე გვეუბნება, ამ წიგნის შემდეგ კიდევ უფრო მეტი ინფორმაცია მიიღო იმაზე, თუ რა სასტიკად მოექცა ფაშისტური რეჟიმი ებრაელებს.  „ამ ნაწარმოებით კიდევ ერთხელ გავიხსენე მეორე მსოფლიო ომი, გადავხედე ისტორიასაც. ანას ჩანაწერებიდან ყველაზე ემოციური იმის გააზრება იყო, თუ რა საშინელება გამოიარა 13 წლის მოზარდმა ფაშიზმის გამო. ფაქტობრივად, ბავშვობა არ ჰქონია. მისი ოცნებები, მიზნები, მხოლოდ იმიტომ განადგურდა, რომ ჰიტლერს ებრაელები არ უყვარდა. ასეთი ნაწარმოებები გვეხმარება გავიაზროთ კონკრეტული ეპოქა, რეჟიმების სისასტიკე“, – გვეუბნება ცოტნე.

ცოტნე ამბობს, რომ აინტერესებს გენდერული საკითხებიც.  „არის ისეთი ნაწარმოებები, რომელიც ქალის მიმართ სტიგმას ხაზს უსვამს, – „ქალს ეს არ შეუძლია“. თუმცა, ისეთი ნაწარმოებებიც წამიკითხავს, რომელიც ამსხვრევს გენდერულ სტერეოტიპებს და გეხმარება პრობლემის დაძლევაში“.

ცოტნე წიგნების კითხვას ზაფხულის არდადეგებზე უფრო ახერხებს.  „სკოლის პერიოდში ნაკლები დრო მაქვს, გაკვეთილებია, კალათბურთზე, მუსიკაზე და ცეკვაზეც დავდივარ. ამიტომ, წიგნებს ზაფხულში ჩავუჯდები ხოლმე… რა წავიკითხო, ამას, ძირითადად, მე ვწყვეტ, თუმცა სხვების რჩევასაც ვითვალისწინებ“.

ცოტნეს აზრით, მოსაზრება, რომ ახალგაზრდებმა დაივიწყეს წიგნი და ტექნოლოგიებზე დამოკიდებული გახდნენ, ნაწილობრივ რეალურია.

„კი, გარკვეული ნაწილი მართლაც ძალიან დამოკიდებულია ტექნოლოგიებზე, მაგრამ  არის მეორე ნაწილიც, რომელსაც წიგნებიც ისევე აინტერესებს, როგორც ტექნოლოგიები. თუმცა, მე მაინც ვფიქრობ, რომ წიგნის სიყვარული ოჯახიდან იწყება. თუ მშობელი კითხულობს, ბავშვიც წაიკითხვას“.

ცოტნეს აზრით, კითხვის სიყვარულში სკოლასაც აქვს თავისი როლი, თუმცა არა იმდენი, რამდენიც ოჯახურ გარემოს.

ლიტერატურული კონკურსის გარდა, ცოტნე ქართულის ოლიმპიადის გამარჯვებულიცაა.

ლიტერატურულ კონკურსში გამარჯვებულ მოსწავლეებს ფასიან საჩუქრებს ახალი წლის შემდეგ გადასცემენ. განათლების სამინისტროს ინფორმაციით, პირველი, მეორე და მესამე ადგილის მფლობელები პლანშეტებით დასაჩუქრდებიან.

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: