მთავარი,სიახლეები

ბსუ-ს სტუდენტი – „გეპეის კორპუსში 2003 წელია“

05.04.2023 • 2547
ბსუ-ს სტუდენტი – „გეპეის კორპუსში 2003 წელია“

19 წლის ილია აბულაძე ევროპისმცოდნეობას სწავლობს ბსუ-ში, ის მეორეკურსელია.

როგორც ილიამ გვითხრა, გასულ სემესტრებშიც და ახლაც, ლექცია-სემინარების ნაწილი იმ კორპუსში უტარდება, სადაც ბსუ-ს ტექნოლოგიური ფაკულტეტის სტუდენტები სწავლობენ და სადაც, ასევე, სტუდენტებს შუალედური და დასკვნითი გამოცდები უტარდებათ ელექტრონულად. ამ კორპუსს სტუდენტები მოიხსენიებენ როგორც „გეპეის“ [წლების განმავლობაში ამ შენობაში ტექნიკური უნივერსიტეტი მდებარეობდა, რომელსაც გეპეის უწოდებდნენ].

ილიამ ფეისბუქზე, უნივერსიტეტის ჯგუფში -„ბსუ 2023“-ში იმ დისკომფორტის შესახებ საჯაროდ დაწერა, რასაც „გეპეის“ კორპუსში სწავლისას აწყდება. მას „ბათუმელები“ სწორედ ამ თემაზე ესაუბრა.

  • ილია, კვირაში რამდენჯერ სწავლობთ „გეპეიში“?

ახლა უცხო ენებს ვსწავლობ „გეპეიში“, კვირაში ორჯერ.

ადრე სულ მიწევდა სირბილი. ჯერ ბსუ-ში მქონდა ლექცია/სემინარები და შემდეგ „გეპეიში“. ხშირად ვაგვიანებდი, განსაკუთრებით წვიმაში, როცა აგვიანებდა ავტობუსი და ა.შ.

ახლა ისე დალაგდა, რომ იმდენად სირბილი აღარ მიწევს. ამ სემესტრში ინგლისურსა და გერმანულს გავდივარ „გეპეიში“. მთელი დღე ერთ სივრცეში ვსწავლობთ მხოლოდ და ასე უკეთესია.

  • რა გიქმნით დისკომფორტს „გეპეიში“?

შესაძლოა, უხეში შედარება იყოს, მაგრამ „გეპეიში“ 2003 წელია და ბსუ-ს მთავარ კორპუსებში – 2023 წელი.

აქაური აუდიტორიები ხმის გამტარია, რაც არ მომწონს. რთულია მეცადინეობაც. პრაქტიკულად ვერსად ვნახე სამეცადინო ადგილი.

ახლახან ასეთი შემთხვევა მქონდა – ლექტორი კაბინეტიდან გამოვიდა, დერეფანში მიმოდიოდა და მობილურზე საუბრობდა. რა თქმა უნდა, ეს არ არის ჩემი საქმე, მე კი ძალიან კარგად მესმოდა, რაზეც საუბრობდა ხმის მაღალი ტემბრის გამო. მეც მიშლიდა ხელს მეცადინეობაში, უცხო ენაში სიტყვებს ვიმეორებდი და თან იქვე ლექცია მიმდინარეობდა, რომელსაც ასევე შეუშალა ხელი, ჩახუთულობის გამო ღია ჰქონდათ აუდიტორიის კარი.

ვთხოვე, რომ ხმადაბლა ესაუბრა ან სხვა სართულზე გადასულიყო. ავუხსენი, რომ ხელს მიშლიდა მეცადინეობაში და იქვე მიმდინარე ლექციასაც აფერხებდა. აუდიტორიის კარები დახურა, სადაც ლექცია მიმდინარეობდა და მითხრა – „შენ იცი მე ვინ ვარ?“ ვცდილობდი ამეხსნა, რომ ამ სივრცეში ყველანი თანაბრები ვართ. ლექციაზე შედიო, მითხრა. ვუხსნიდი, რომ ეს არ იყო ჩემი ლექცია და ვმეცადინეობდი, ის კი ჯიუტად მიმეორებდა -„ლექციაზე შედი“.

ამ ლექტორთან ურთიერთობისას, როცა მითხრა – „შენ იცი მე ვინ ვარ“, შთაბეჭდილება დამრჩა, რომ ძველ დროში დავბრუნდით, სადაც გლეხი და თავადი ეურთიერთობოდა ერთმანეთს. ეს, ბუნებრივია, არ მესიამოვნა.

  • არის კიდევ რაიმე, რაც გაწუხებთ „გეპეიში“?

„გეპეის“ კორპუსი არ არის სრულად ადაპტირებული. შშმ პირებისთვის პანდუსი მხოლოდ პირველ სართულზეა. სხვაგან უკვე აღარ ვხვდებით პანდუსებს.

არავის მოსწონს უნივერსიტეტის მთავარი კორპუსიდან აქ გადმოსვლა, ან პირდაპირ აქ მოსვლა ლექცია-სემინარებზე, რადგან შესვენება როცა გაქვს, იქ [ბსუ-ს მთავარ კორპუსში] დალევ ყავას, იქვეა ბუფეტი და შეგიძლია წახემსებაც, რომ შემდეგ ლექციასა თუ სემინარზე მოცოცხლებული იყო.

  • თქვენი აზრით, სტუდენტები ყოველთვის აპროტესტებენ იმას, რაც არ მოსწონთ უნივერსიტეტში?

სტუდენტების მხრიდან გაპროტესტება ამა თუ იმ საკითხის, რომელიც აწუხებთ, იშვიათია.

საუნივერსიტეტო საზოგადოება არ არის დაინტერესებული ქვეყანაში მიმდინარე მოვლენებითაც, რაც ცუდია და ცალსახად უნივერსიტეტის ბრალიცაა.

ვფიქრობ, უნივერსიტეტმა ხელი უნდა შეუწყოს და შექმნას ისეთი ინფორმაციული წყარო, რაც ყოველდღიურ ამბებს გააგებინებს სტუდენტებს. მე მინდოდა ამის გაკეთება, მაგრამ, სამწუხაროდ, ვერ ვიცლი ამისთვის და თანაც, რთულია ისეთი მეწყვილე იპოვო, რომელიც დაგეხმარება რაიმე საკითხის დამუშავებაში.

  • რისი შეცვლა გინდათ უნივერსიტეტში?

ვისურვებდი, რომ ბსუ-ში ყველა ლექტორს სათანადო დამოკიდებულება ჰქონდეს ნებისმიერი საკითხის მიმართ, ეს იქნება უნივერსიტეტში არჩევნები, მიმდინარე მოვლენები თუ პოლიტიკა.

ძალიან ცოტა ლექტორი უდგება სტუდენტს ისე, როგორც საჭიროა. ბევრი ლექტორი იკავებს თავს სიტუაციების შეფასებისგან ზოგადად და არ სურს, რომ „სახელი გაიფუჭოს“ ვიღაცასთან, მაგრამ არ ვიცი, ვისთან.

ვერ ვხედავ რექტორის განცხადებებსაც, მიმდინარე მოვლენებთან დაკავშირებით, რაც ძალიან სამწუხაროა. ვფიქრობ, ყველა სტუდენტმა უნდა მოუწოდოს რექტორს, გამოხატოს საკუთარი და უნივერსიტეტის პოზიცია მიმდინარე მოვლენებთან დაკავშირებით, რაც გადამწყვეტია საგანმანათლებლო სივრცეში.

ვისურვებდი, ბსუ-ს სათანადო თვითმმართველობას, რომელმაც, ჩემი აზრით, საბოლოოდ გაიტეხა სახელი, „უცხოური გავლენის აგენტების“ შესახებ კანონპროექტზე დუმილისას.

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: