ნეტგაზეთი • RU

რა სიახლეს გეგმავს „ბათუმიველო“ მომხმარებლისთვის?

 

ბათუმის ველოპარკი 2011 წლის შემდეგ არ განახლებულა და როგორც „ბათუმიველოს“ ადმინისტრაციაში ამბობენ, უახლოეს მომავალში ახალი ველოსიპედების შეძენა არ იგეგმება. ველოპარკში ამ დროისთვის ფრანგული წარმოების 370 ველოსიპედია, რომლებიც ქალაქის სხვადასხვა ადგილზე განთავსებულ 23 ტერმინალში დგას. დაარსებიდან დღემდე „ბათუმიველოს“ 31 ათასზე მეტი აბონენტი ჰყავს დარეგისტრირებული. აქედან 1500-ზე მეტი აქტიური მომხმარებელია. „ბათუმიველომ“ ყველაზე მაღალი შემოსავალი – 197 ათასი ლარი, 2013 წელს მიიღო.

 

 

„ბათუმიველო“, ისევე როგორც „ბათუმის ავტოტრანსპორტი“, მერიის ორგანიზაციაა და ერთი ადმინისტრაციის მიერ იმართება. თუმცა, როგორც ორგანიზაციის ხელმძღვანელი პაატა დუმბაძე ამბობს, „ბათუმის ავტოტრანსპორტისგან“ განსხვავებით, „ბათუმიველოს“ საბიუჯეტო სუბსიდია არ სჭირდება და საკუთარი შემოსავლებით უზრუნველყოფს ხარჯების დაფარვას. დირექტორის თქმით, ველოპარკს ამ დროისთვის 370 ველოსიპედი აქვს საკუთრებაში. ბოლო ხუთი წლის განმავლობაში მხოლოდ ორი ველოსიპედი დაიკარგა, ამის შესახებ ინფორმაცია პოლიციას მიაწოდეს, თუმცა დაკარგული ველოსიპედები ჯერ არ უპოვიათ.

 

პაატა დუმბაძის თქმით, ველოსიპედების გაქირავებით მიღებულმა შემოსავალმა გასულ წელს 133 ათასი ლარი შეადგინა, მიმდინარე წელს კი – 96 ათასი ლარი. „ყველაზე შემოსავლიანი წელი იყო 2013, ამ წელს 187 ათასი ლარი შემოვიდა ბიუჯეტში. წელს ასეთი მაღალი შემოსავალი არ დაფიქსირებულა. აქტიური ტურისტული სეზონი დასრულდა, თუმცა, ვფიქრობთ, წლის ბოლომდე ეს ციფრი კიდევ გაიზრდება.“

 

 

დაზიანებული ველოსიპედების შესახებ დაზუსტებული მონაცემები „ბათუმიველოს“ ადმინისტრაციაში არ აქვთ. პაატა დუმბაძე ამბობს, რომ შესწავლის პროცესი ახლა მიმდინარეობს: „ბუნებრივია, ველოსიპედები ზიანდება, რადგან ბევრი მომხმარებელი გვყავს. სარემონტო ხარჯსაც ეტაპობრივად გამოვყოფთ, იმის მიხედვით, თუ რამდენი ველოსიპედი საჭიროებს შეკეთებას. ძირითადად საკვანძო დეტალები –  სახელურები, სიგნალები, მაშუქები და სავარძელი ზიანდება. ამ ნაწილებს ვიძენთ და ვაახლებთ ველოსიპედებს“.

 

პაატა დუმბაძის ინფორმაციით, 2013 წელს ველოსიპედების შესაკეთებლად 30 ათასი ლარი დაიხარჯა, გასულ წელს კი – სამი ათასი.
„იმ შემთხვევაში თუ მომხმარებელი ველოსიპედს დაკარგავს, მას პასუხისმგებლობა დაეკისრება და ზარალის ანაზღაურება მოუწევს. საჯარიმო თანხა ფიქსირებული არ არის, დაზიანებული ნივთის ექსპლუატაციის ვადის მიხედვით განისაზღვრება. ამის შესახებ მომხმარებელი ინფორმირებულია, რადგან ველობარათის გაცემის დროს მასთან ხელშეკრულებას ვაფორმებთ. თუ ველოსიპედით მომხმარებელი დაზიანდა, დაეხაჯა რაიმეს და ტრავმა მიიღო, პირველად სამედიცინო დახმარებას უფასოდ გაუწევენ. თანხას სადაზღვევო კომპანია ანაზღაურებს, სადაზღვევო კომპანიის ცხელი ხაზის ნომერი ტერმინალის შკალაზეა განთავსებული“.

 

პაატა დუმბაძის თქმით, დაზღვევის პრაქტიკა შარშან ზაფხულში დაინერგა და მხოლოდ ტურისტულ სეზონზე იყო გათვლილი, თუმცა შემდეგ ყოველწლიური გახდა.

 

 

დირექტორის თქმით, ველოსიპედით დაზიანების გამო სადაზღვევოსთვის ჯერ არც ერთ აბონენტს არ მიუმართავს.
ველოსიპედით სარგებლობის ტარიფები არ შეცვლილა – ერთი საათი ორი ლარი ღირს. მომხმარებელს ველობარათით სარგებლობა ერთი წლის განმავლობაში შეუძლია. უცხოელი ტურისტებისთვის დამზადებულია როგორც ერთდღიანი, ასევე ათდღიანი ბარათები. პაატა დუმბაძის თქმით, ტურისტები ძირითადად ათდღიანი ველობარათებით სარგებლობენ. ბარათების შეძენა მომხმარებელს „ბათუმიველოს“ ადმინისტრაციაში შეუძლია. თუმცა, როგორც დირექტორი ამბობს, მომავალი წლიდან როგორც ტურისტებს, ასევე ადგილობრივ აბონენტებს ველობარათებით სარგებლობა სწრაფი გადახდის აპარატების მეშვეობით შეეძლებათ. „ფრანგულ კომპანიასთან ვთანამშრომლობთ და სწრაფი გადახდის აპარატებში ახალი სისტემის დასანერგად აპლიკაციას ვაკეთებთ“.

 

დირექტორი ამბობს, რომ უახლოეს მომავალში ახალი ველოპარკების განთავსება არ იგეგმება. „წლის განმავლობაში ტერმინალი გამორთული იყო ახალი ბულვარის ტერიტორიაზე, რადგან დენის მიწოდების პრობლემა იყო. ეს პრობლემა მოგვარებულია და ტერმინალიც მალე ჩაირთვება. ქალაქის ცენტრალური უბნების გარდა ველოპარკი მხოლოდ ჯავახიშვილის ქუჩაზე და ბოტანიკურ ბაღშია დამატებული“.

 

რაც შეეხება ბათუმის შემოერთებულ ტერიტორიებს, პაატა დუმბაძე ამბობს, რომ შესაბამისი ინფრასტრუქტურის არარსებობის გამო ამ ტერიტორიებზე ველოპარკი ვერ განთავსდება.

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ლელა დუმბაძე