ენმ-ის აზრით, კორუფციულ ნიშნებს შეიცავს ტენდერი, რომელიც „იბიარდიმ“ ავტობუსების შესაძენად ჩაატარა


ბათუმის საკრებულოს წევრმა „ნაციონალური მოძრაობიდან“ მირდატ ქამადაძემ დღეს, 3 სექტემბერს, ბრიფინგი გამართა, სადაც განაცხადა, რომ მერიამ ახალ, მუნიციპალურ ავტობუსებში თვითღირებულებაზე მეტი გადაიხადა. მისი თქმით, მერია ავტობუსების შესყიდვასთან დაკავშირებულ დოკუმენტაციას არ ასაჯაროებს.

„ჩვენ მივმართეთ მერიას ოფიციალურად და გამოვითხოვეთ ხელშეკრულება, თუმცა ხელშეკრულება არ მოგვაწოდეს. მოგვაწოდეს მხოლოდ ზოგადი ინფორმაცია, რომლის თანახმად, ეს ავტობუსები შეძენილია უკრაინული კომპანია „ჩერკასკი ავტობუსისგან“. ფასთა განშლა სადაც არის წარმოდგენილი, იქ ჩანს, რომ ერთი ავტობუსის (ევრო 5 „ისუზუს) ღირებულება  76 ათას ევროს შეადგენს.

ჩვენ ინტერნეტში, ამ კომპანიის ოფიციალურ ვებ-გვერდზე მოვიძიეთ ინფორმაცია, სადაც მითითებულია, რომ მსგავსი ტიპის ავტობუსის ერთი ერთეულის საცალო ღირებულება ორი მილიონ 100 ათასს გრივნას შეადგენს, რომელიც 63 328 ევრო გამოდის“.

მირდატ ქამადაძის თქმით, მსგავსი ავტობუსები თურქეთშიც იწარმოება, სადაც ყველაზე მაღალი ფასი – 397 760 ლირაა მითითებული, „რაც 52 ათას ევროს შეადგენს“.

მირდატ ქამადაძის თქმით, მერია ხელშეკრულების პირობებს ასაიდუმლოებს. „არ ვიცით ვინ მონაწილეობდა ტენდერში, იყო თუ არა ტენდერი საჯაროდ გამოცხადებული, ჰქონდა თუ არა სხვადასხვა კომპანიას შესაძლებლობა ტენდერში მონაწილეობა მიეღო. ამ ყველაფერზე ვერ მივიღეთ მერიისგან ინფორმაცია, რაც აჩენს საფუძვლიან ეჭვს, რომ ადგილი ჰქონდა კორუფციულ გარიგებას.“

„ჩვენ მოვუწოდებთ „იბიარდის“ საქართველოს წარმომადგენლობასაც, რომ დაინტერესდნენ ამ საკითხით“, – ამბობს მირდატ ქამადაძე.

„ბათუმის ავტოტრანსპორტის“ განმარტებით, ავტობუსების შეძენაზე თანხა გამოყო ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკმა, „ტენდერი გამოაცხადა „იბიარდმა“, რომელიც იყო ღია და გამჭვირვალე. სანამ ტენდერი გამოცხადდებოდა, მიდიოდა მოკვლევა, გვყავდა მათი კონსულტანტები, რომლებიც ტექნიკურ მახასიათებლებს სწავლობდნენ და ეს დავალება იყო მკაცრი და სტანდარტების შესაბამისი“, – გვითხრეს „ბათუმის ავტოტრანსპორტში“.

„ბათუმელების“ ინფორმაციით, ავტობუსების შესყიდვაზე ტენდერი მართლაც ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკმა [EBRD] გამოაცხადა და არა ბათუმის მერიამ. ტენდერის გამოცხადების შესახებ „ბათუმელები“ 2018 წლის 31 იანვარს წერდა.

რაც შეეხება ფასებს, „ბათუმის ავტოტრანსპორტის“ განცხადებით, ფასებთან დაკავშირებით სრულ ინფორმაციას ვებგვერდიდან ვერ მიიღებ.

„ბევრი ტექნიკური მახასიათებელი ვებგვერდზე მითითებული არ არის, ამიტომ მაქედან აღებულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით ვერ ვიმსჯელებთ. ახალ ავტობუსებში კონდინციონერებია, ვიდეოთვალები და ა.შ. ეს ყველაფერი შესწავლილია „იბიარდის“ კონსულტანტების მიერ და ტენდერიც მათ გამოაცხადეს. ისინი ყველა დეტალს და წვრილმანს ყურადღებას აქცევენ“.

ბათუმისთვის ახალი ავტობუსების შესყიდვაზე ტენდერში წინადადებების მიღება 2018 წლის 15 მარტს შეწყდა. ბათუმის მერიის ინფორმაციით, ტენდერში წინადადება მხოლოდ ერთმა კომპანიამ წარადგინა.

მერიის ინფორმაციით, წინადადება უკრაინულ-იაპონურმა კომპანიამ  – „ჩერკასკი ავტობუსმა“ წარმოადგინა, რომელიც მერიას „ისუზუ ატამანის“ მოდელის  ავტობუსების მიწოდებას სთავაზობდა.

15 ახალი ავტობუსი ბათუმის პორტიდან ქალაქში 22 აგვისტოს შემოვიდა, წლის ბოლომდე კი კიდევ 25 ერთეული ახალი ავტობუსი უნდა შემოვიდეს.

ამავე თემაზე:

როგორი ფერის ავტობუსი უნდა მოძრაობდეს ბათუმში – მერია მოსახლეობის გამოკითხვას აპირებს

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი
ლელა დუმბაძე, ჟურნალისტი. ტელ: [0042] 27 45 12. lelabatumelebi@gmail.com