სპორტი

ავტოსპორტის აწმყო აჭარაში

20.01.2016 • 2785
ავტოსპორტის აწმყო აჭარაში

გური მუხიგული, გური ჩავლეშვილი და ვახო ხურციძე ავტოსპორტის აჭარის ნაკრების წევრები არიან. 2015 წელი მათთვის წარმატებული სეზონი აღმოჩნდა საქართველოს ჩემპიონატზე. 

 

 

ვახო ხურციძე

ვახო ხურციძე

ვახო ხურციძე

23 წლის დრიფტერი
საქართველოს ჩემპიონატის პრიზიორი
ასპარეზობა: პროფესიონალთა კლასი
ავტომობილი: BMW E36
ძრავის მოცულობა: 4.6

 

 


გური მუხიგული

გური მუხიგული

გური (გურამ) მუხიგული 

29 წლის დრიფტერი
საქართველოს ჩემპიონი
ასპარეზობა: მოყვარულთა კლასი
ავტომობილი: BMW E30
ძრავის მოცულობა: 3.2

 

 


გური ჩავლეშვილი

გური ჩავლეშვილი

გური (გურამ) ჩავლეშვილი

29 წლის მრბოლელი
ასპარეზობა: წყვილთა რბოლა, მოყვარულთა კლასი
ავტომობილი: Honda Civic
ძრავის მოცულობა: 1.8

 

  საქართველოს ჩემპიონატები, როგორც დრიფტში ასევე წყვილთა რბოლაში, რუსთავის საერთაშორისო ავტოდრომზე, ხუთ ეტაპად 2015 წლის გამავლობაში მიმდინარეობდა. ფინალური ასპარეზობები ოქტომბერ-ნოემბერსა და დეკემბერში გაიმართა.
დრიფტის ჩემპიონატს ორგანიზებას „BMW Club Georgia“ უწევდა, ხოლო, წყვილთა რბოლას –  „Mitsubishi Club Georgia“.
ვახო ხურციძე პროფესიონალებს შორის დრიფტში (მოცურებული ავტომობილის მართვა) მესამე ადგილზე გავიდა. ის 14 წლიდან ჩაერთო ავტოსპორტში, გასულ წელს მოყვარულთა შორის გაიმარჯვა და პროფესიონალებში გადაინაცვლა: „ხუთი ექვსი წელია აქტიურად ვარ ავტო-სპორტში, ვიღებ აჭარის ფარგლებში ჩატარებულ შეჯიბრებებში მონაწილეობას, ბოლო ორი წელია, კი საქართველოს მასშტაბითაც გამოვდივარ“ – ამბობს ვახო.
პირველი გამარჯვება აღმოჩნდა გური ჩავლეშვილისა და გური მუხიგულისთვის, მოყვარულთა კლასში.
გური ჩავლეშვილი: „2010 წლიდან ვასპარეზობ ავტოსპორტში. ვმონაწილეობდი აჭარა გურია, იმერეთის მასშტაბით, დასავლეთის ჩემპიონატებში. წელს პირველად მივიღე მონაწილეობა საქართველოს პირველობაზე“.
აჭარის ავტოსპორტის ფედერაციის პრეზიდენტის იური ლომთათიძის თქმით, ასეთი შედეგი სპორტსმენებს ავტოსპორტში აჭარიდან წლებია არ ჰქონიათ.
„80-იან წლებში საქართველოს ჩემპიონატი რომ ტარდებოდა მაშინ გვყავდა აჭარიდან საქართველოს ჩემპიონი. მას მერე მკვდარი იყო ყველაფერი [ავტოსპორტში]. ესენი გაიზარდნენ ჩვენთან ფედერაციაში, ბავშვები იყვნენ რომ მოვიდნენ. მერე თავიანთი ავტომობილები შეიძინეს, დიდი ფული დახარჯეს, ისინი საკუთარი სახსრებით მონაწილეობენ შეჯიბრებებში“.
აჭარის სპორტისა და ახალგაზრდობის საქმეთა დეპარტამენტმა პრიზიორებს ერთჯერადი ფულადი ჯილდო გადასცა, პირველ ადგილზე გასულებს ათას-ათასი ლარი, მესამე ადგილზე გასულს კი 600 ლარი.
თითოეული ეტაპზე მონაწილეობა ერთ მრბოლელს მინიმუმ 3000 ლარი, ხოლო ერთ სეზონზე 15 000 ლარი უჯდება. როგორც თვითონ ამბობენ მშობლებისა და მეგობრების ფინანსური დახმარებით ასპარეზობენ.
„წლიურად 20 000 ლარი მაინც უნდა იყოს გამოყოფილი თითო მრბოლელზე, საქართველოს ჩემპიონატისთვის. მადლობა მინდა გადავუხადო სპორტის დეპარტამენტს იმისთვის, რომ ბოლო ეტაპზე ერთჯერადი ფულადი ჯილდო გადასცეს. თუმცა რაც მოიგეს, ამ ბიჯებს სამი იმდენი დახარჯული აქვთ“.
გარდა იმისა, რომ სიძვირით გამოირჩევა ეს სპორტი, სპორტსმენებს დამატებით ხარჯებიც აქვთ. რადგან ბათუმში შესაბამისი ავტოდრომი და სავარჯიშო ტრასა არ არსებობოს, სავარჯიშოდ რუსთავში უწევთ ჩასვლა და ტრასის ქირაობა. ამიტომ მიღწეული შედეგები თითქმის წინასწარი მომზადების გარეშე მოიპოვეს. ბათუმში არის ავტოდრომი თუმცა როგორც ავტომოყვარულები ამბობენ ის არ არის სავარჯიშოდ საკმარისი ადგილი.
ვახო ხურციძე: „სანამ შეჯიბრების მორიგი ეტაპი დაიწყება მანამდე, ერთი კვირით ადრე ჩავდიართ რუსთავის ავტოდრომზე. სამი ოთხი დღით ვვარჯიშობთ, დღეში საშუალოდ თითო საათით, და მეხუთე დღეს გამოვდივართ შეჯიბრზე. სინამდვილეში, საჭიროა კვირაში ერთხელ მაინც რომ ვივარჯიშოთ. პატარა ადგილი არ არის საკმარისი გვეყოს, რადგან მართვის სწავლას ჩვენ არ ვაპირებთ“.
„მინიმუმ 100-120 კილომეტრი საათით უნდა იმოძრაო და მერე დაიწყო მოცურებითი სიარული, ასეთი სპორტია დრიფტი“ – განმარტავს გურამ მუხიგული.
იური ლომთათიძის თქმით, მათ აქვთ ევროპაზე ასპარეზობის შანსი, თუმცა განსაკუთრებული მომზადება სჭირდება ავტომობილებს და ფინანსური მხარდაჭერის გარეშე ეს შეუძლებელია.
მიუხედავად არსებული პირობებისა, ისინი მომავალ წელსაც აპირებენ ასპარეზობას.
გური ჩავლეშვილი: „ბევრი ადამიანია ვისაც შეუძლია ასპარეზობა, მაგრამ სწორედ ფინანსური მდგომარეობიდან გამომდინარე ვერ ახერხებენ მონაწილეობის მიღებას“.
„ერთხელაც მობეზრდება მეგობარს ამდენი ფულის გაცემა, მამასაც მობეზრდება, ვეღარ – გაწვდება. მაგრამ სახელმწიფო ტაშს რომ უკრავს [როცა ჩემპიონი გახდება სპორტსმენი], ხომ უნდა დაეხმაროს მათ? მომავალ თაობას რა ვუყოთ? 67 წევრი მყავს ამ წუთში ფედერაციაში, მათ შორის 8 წლის ბავშვებიც. სანამ შემიძლია ვასწავლი, მაგრამ როგორ უნდა ვასწავლო ტრასის გარეშე? ერთი წელია ვეღარ ვავარჯიშებ მათ, ამიტომ იკარგებიან პერპექტიული ახალგაზრდები“ – ამბობს იური ლომთათიძე. მას სურს, რომ ბათუმში საერთაშორისო სტანდარტების ტრასა მოეწყოს, სადაც შესაძლებელი იქნება როგორც ვარჯიში ასევე საერთაშორისო შეჯიბრებების ჩატარება.
ტრასის გეგმა

ტრასის გეგმა

იური ლომთათიძე: „ტრასის მოწყობას დაახლოებით 1 მილიონ 880 ათას ლარი დასჭირდება. ტრასა მოეწყობა 20 ჰექტარზე და გათვლილი იქნება, როგორც ავტოსპორტისთვის, ასევე ა~ველოსპორტისა და მოტოსპორტისთვისაც. ეს იქნება ყველაზე იაფიანი ტრასა, რაც შეიძლება გავაკეთოთ აჭარაში, თავისი კომპლექტებით“.
ფედერაციას ტრასის მოწყობის პროექტი მომზადებული აქვს და 2016 წლის ბიუჯეტში გასათვალისწინებლად აჭარის განათლების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს წარუდგენს.
ვახო ხურციძე / გური მუხიგული / გიორგი მკრტიჩიანი

ვახო ხურციძე / გური მუხიგული / გიორგი მკრტიჩიანი

ვახო ხურციძის ავტომობილი BMW E36

ვახო ხურციძის ავტომობილი BMW E36

გური მუხიგული

გური მუხიგული

გური მუხიგულის ჯილდო

გური მუხიგულის ჯილდო

 

 

გური ჩავლეშვილი (მარჯვნივ)

გური ჩავლეშვილი (მარჯვნივ)

ფოტოები აღებულია ვახო ხურციძის, გური მუხიგულისა და გური ჩავლეშვილის Facebook-გვერდიდან

გადაბეჭდვის წესი