ნეტგაზეთი • RU

ვის ეკუთვნის რეგიონული მედია?

 

დღეს, დემოკრატიის ჩართულობის ცენტრში, საერთაშორისო გამჭვირვალეობა – საქართველოს მიერ ჩატარებული კვლევის – “ვის ეკუთვნის რეგიონული მედია?”-ს პრეზენტაცია გაიმართა. ანგარიშის მიზანს წარმოადგენდა წარმოეჩინა წამყვანი ქართული მედიასაშუალებების მფლობელების გავლენიანი კავშირები და კორპორატიული ინტერესები.

ანგარიში საჯარო დოკუმენტებს, მედიაში გავრცელებული ცნობების ანალიზს და რეგიონული მედიასაშუალებების წარმომადგელებთან ინტერვიუებს ეფუძვნება.

 

კვლევის შედეგად დადგინდა, რომ რეგიონული მედიასაშუალებების მფლობელობა არის გამჭვირვალე – ” არც ერთი მედიასაშუალების მლობელი არ იმალება ოფშირული კომპანიების მიღმა, თუმცა ფინანსური სტაბილურობის კუთხით რჩება გარკვეული პრობლემები. ტელემაუწყებლები სარეკლამო ბაზრის 4%-ს იკაებენ, ხოლო რადიომაუწყებლები ეროვნული სარეკლამო ბაზრის 3%-ს, რაც დაბალ მაჩვენებელად ითვლება და ეს რეგიონალურ მედიასაშუალებებს, ფინანსური სტაბილურობის მხრივ პრობლემებს უქმნის და ბუნებრივია ფინანსური დამოუკიდებლობის გარეშე, მედიასაშუალებებს ძალიან გაუჭირდებათ იყონ მიუკერძოებლები” – ამბობს ანა დაბრუნდაშვილი, კვლევის ერთ-ერთი თანაავტორი.

ანგარიშის მიხედვით ბაზრის კონცენტრაციის მდგომარეობა, შეშფოთების საფუძველს არ იძლევა და დღეის მონაცემებით, პოლიტიკურად აქტიური სუბიექტები არც ერთ მედიასაშუალებას არ ფლობენ, არ აკონტროლებენ და არც აფინანსებენ. თუმცა კვლევის ერთ ერთი თანაავტორის თქმით, 2012 წლის საპარლამენტო არჩევნებამდე რამდენიმე მედიასაშუალება მუნიციპალიტეტებთან და “ერთიან ნაციონალურ მოძრაობასთან” იყო დაკავშირებული.

 

ანგარიშში ოცამდე რეგიონული ტელეკომპანიის, ხუთი ადგილობრივი რადიო სადგურის, ათამდე რეგიონული გაზეთისა და ონლაინ მედიასაშუალების საკუთრებისა და პროგრამირების საკითხებია განხილული. ანგარიში ასახავს მფლობელობის მდგომარეობას 2014 წლის 30 აპროილის მონაცემებით.

ანგარიშის სრულად სანახავათ, გადადით ბმულზე.

მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
"ბათუმელები"