„ეს კანონი მიღებულია არა კანონის გაუმჯობესების მიზნით, არამედ იმისთვის, რომ მოქმედი წევრები ახლით ჩაანაცვლონ. მე პირადად 2016 წლამდე მაქვს ვადა და უსკოს წევრების გადაყენების წესიც კანონით არის განსაზღვრული“- აცხადებს აჭარის უსკოს თავმჯდომარე არჩილ მიქელაძე.
არჩილ მიქელაძის განცხადებით, მიუღებელია უსკოს წევრთა დაკომპლექტების წესიც: „კომისიის წევრებს წარადგენენ არასამთავრობო ორგანიზაციები ან პოლიტიკურ პარტიები. ახლანდელი წევრები კი პროფესიული ნიშნით არიან შერჩეული. არჩევნების დროს კომისიის შემადგენლობა ცამეტამდე იზრდება და გამოდის რომ ცამეტკაციანი შემადგენლობა სულ პარტიული ნიშნით იქნება შერჩეული. ეს ეწინააღმდეგება საარჩევნო კოდექსს“.
არჩილ მიქელაძე ამბობს, რომ აღნიშნული კანონი არაკონსტიტუციურია და მას სასამართლოში გაასაჩივრებენ.
„ამ კანონის ნაჩქარევად მიღება არ იყოს საჭირო, რადგან ქვეყანაში მიმდინარეობს საარჩევნო კანონმდებლობის სრულყოფაზე მუშაობა და ერთიანობაში მოხდებოდა ეს ცვლილება“. – ამბობს მიქელაძე.
უმაღლესი საბჭის მიერ მიღებულ კანონთან დაკავშირებით განცხადება გააკეთა საქართველოს ცენტრალურმა საარჩევნო კომისიამაც. აჭარის უმაღლესი საბჭოს თავმჯდომარე, ავთანდილ ბერიძე ცესკოს თავმჯდომარის მიერ გაკეთებულ განცხადებებს შემდეგნაირად პასუხობს:
„ცენტრალური საარჩევნო კომისიის მიერ გაკეთებულ განცხადებაში წერია, „მოვითხოვთ“,- აი ეს არის ზეწოლა. ცესკო თავს უფლებას აძლევს, არჩეული ლეგიტიმური ორგანოდან რაღაც მოითხოვოს. ეს ხარატიშვილის არაკომპეტენტურობის ბრალია. იმიტომ, რომ მან არ იცის რა არის აჭარის უმაღლესი საბჭო, კონსტიტუცია და ის, რაზე ვართ უფლებამოსილი“.
ავთანდილ ბერიძის განცხადებით, საარჩევნო ადმინისტრაციის დაკომპლექსების წესი, შესაძლებელია განსხვავებული იყოს ქვეყნის ძირითადი კანონისგან: „იმიტომ, რომ ამ არჩვენებს ჩვენ ვატარებთ“. თუ ვინმე ეჭვს შეიტანს ჩვენს მიერ მიღებულ გადაწყვეტილებაში, ამისთვის არსებობს სასამართლო და თუ საკონსტიტუციო სასამართლო გადაწყვეტს, რომ არაკონსტიტუციურია ჩვენს მიერ მიღებული კანონი, სასამართლოს გადაწყვეტილებას დავემორჩილებით.“