სიახლეები

Facebook-ი მედიის წინააღმდეგ

30.05.2012 •
Facebook-ი მედიის წინააღმდეგ

ავტორი (მოქალაქე ჟურნალისტი)  გიგლა ახალაია.

Facebook_ის საშუალებით ჩვენ შევძელით ჩაგვეტარებინა გამოკითხვა მომხმარებლებს შორის და გაგვერკვია რამდენად ეხმარებოდა მათ და რამდენად კონკურენტუნარიანი იყო მედიასთან მიმართებაში.

 მომხმარებლების 95%–მა უპასუხა, რომ Facebook-ი არის მათთვის კარგი ინფორმაციის წყარო. ის სწრაფი საშუალებაა იმისთვის, რომ არ ჩამორჩე ცხოვრების დინებას, ეცნობოდე იმ პროცესებსა და მოვლენებს რაც ხდება მსოფლიოში.

 5% მიიჩნევს, რომ ტელესივრცე მათთვის უფრო ხელმისაწვდომია და ურჩევნიათ მედიის საშუალებით გაიგონ მსოფლიოში მომხდარი ცვლილებების შესახებ. ზემოთ მოცემული სტატისტიკა მოწმობს რომ Facebook-მა შეძლო მოეწყვიტა ტელევიზორისთვის საზოგადოების საკმაოდ დიდი ნაწილი. აქ საინტერესო ის ფაქტია, რომ სწორედ სოციალურ ქსელში დარეგისტრირებულია ეს 5% რომლებიც მიიჩნევს ტელევიზიას სიახლეების გაგების საშუალებად. თავისთავად ეს ცოტა უცნაურია…

 რეალურად ინფრომაციის მიწოდების წყარომ ადგილი შეინაცვლა, სხვა განზომილებაში გადავიდა. ეს გამოწვეულია იმით, რომ სოციალური ქსელი ადვილად ათვისებადია და ხელმისაწვდომია თითქმის ყველა ფენისთვის. სწორედ ამ თვისებების გამო Facebook-მა მსოფლიოში სწრაფად მოიპოვა აღიარება და ამას მოწმობს ისიც, რომ 800 მილიონზე მეტი აქტიური წევრი ერთმანეთს უზიარებს „ზღვა“ ინფორმაციას. ნებისმიერი სიახლე იმ წუთშივე იტვირთება Facebook-ის სერვერზე.

 ადამინები რომლებიც ნაკლებად იყვნენ დაინტერესებული ინტერნეტ სივრცით ამ კონკრეტულ შემთხვევაში უძლური აღმოჩდნენ Facebook-ის მიმზიდველობის წინაშე. საზოგადოების პასიური წევრებიც აქტიურად ჩაერთნენ ვირტუალური სამყაროს ცხოვრებაში.

 ვფიქრობ ძნელი მისახვედრი არ უნდა იყოს, რომ საზოგდოება გადაერთო ახალ უფრო მოხმარებად  სოციალურ ქსელში, რომელსაც რეალური კონკურენტები ნაკლებად ჰყავს. ეს გასაკვირი არ არის, თანამედროვეობაში მომხდარი ცვლილებები განაპირობებს ყოველივე ამას. როგორც გასულ საუკუნეში რადიო ჩაანაცვლა ტელევიზორმა ასევე დღეს-დღეობით ტელევიზორს ანაცვლებს სოციალური ქსელი. ისტორიული განვითარების შესაბამისად ვითარდება ინფორმაციის გაცვლის წყაროებიც.

ავტორი (მოქალაქე ჟურნალისტი)  გიგლა ახალაია.

Facebook_ის საშუალებით ჩვენ შევძელით ჩაგვეტარებინა გამოკითხვა მომხმარებლებს შორის და გაგვერკვია რამდენად ეხმარებოდა მათ და რამდენად კონკურენტუნარიანი იყო მედიასთან მიმართებაში.

 მომხმარებლების 95%–მა უპასუხა, რომ Facebook-ი არის მათთვის კარგი ინფორმაციის წყარო. ის სწრაფი საშუალებაა იმისთვის, რომ არ ჩამორჩე ცხოვრების დინებას, ეცნობოდე იმ პროცესებსა და მოვლენებს რაც ხდება მსოფლიოში.

 5% მიიჩნევს, რომ ტელესივრცე მათთვის უფრო ხელმისაწვდომია და ურჩევნიათ მედიის საშუალებით გაიგონ მსოფლიოში მომხდარი ცვლილებების შესახებ. ზემოთ მოცემული სტატისტიკა მოწმობს რომ Facebook-მა შეძლო მოეწყვიტა ტელევიზორისთვის საზოგადოების საკმაოდ დიდი ნაწილი. აქ საინტერესო ის ფაქტია, რომ სწორედ სოციალურ ქსელში დარეგისტრირებულია ეს 5% რომლებიც მიიჩნევს ტელევიზიას სიახლეების გაგების საშუალებად. თავისთავად ეს ცოტა უცნაურია…

 რეალურად ინფრომაციის მიწოდების წყარომ ადგილი შეინაცვლა, სხვა განზომილებაში გადავიდა. ეს გამოწვეულია იმით, რომ სოციალური ქსელი ადვილად ათვისებადია და ხელმისაწვდომია თითქმის ყველა ფენისთვის. სწორედ ამ თვისებების გამო Facebook-მა მსოფლიოში სწრაფად მოიპოვა აღიარება და ამას მოწმობს ისიც, რომ 800 მილიონზე მეტი აქტიური წევრი ერთმანეთს უზიარებს „ზღვა“ ინფორმაციას. ნებისმიერი სიახლე იმ წუთშივე იტვირთება Facebook-ის სერვერზე.

 ადამინები რომლებიც ნაკლებად იყვნენ დაინტერესებული ინტერნეტ სივრცით ამ კონკრეტულ შემთხვევაში უძლური აღმოჩდნენ Facebook-ის მიმზიდველობის წინაშე. საზოგადოების პასიური წევრებიც აქტიურად ჩაერთნენ ვირტუალური სამყაროს ცხოვრებაში.

 ვფიქრობ ძნელი მისახვედრი არ უნდა იყოს, რომ საზოგდოება გადაერთო ახალ უფრო მოხმარებად  სოციალურ ქსელში, რომელსაც რეალური კონკურენტები ნაკლებად ჰყავს. ეს გასაკვირი არ არის, თანამედროვეობაში მომხდარი ცვლილებები განაპირობებს ყოველივე ამას. როგორც გასულ საუკუნეში რადიო ჩაანაცვლა ტელევიზორმა ასევე დღეს-დღეობით ტელევიზორს ანაცვლებს სოციალური ქსელი. ისტორიული განვითარების შესაბამისად ვითარდება ინფორმაციის გაცვლის წყაროებიც.

გადაბეჭდვის წესი