განათლება,მთავარი,სიახლეები

კითხვაში, მათემატიკასა და სხვა საგნებში მოსწავლეთა მაჩვენებელი გაუარესდა – PISA

03.12.2019 • 2581
კითხვაში, მათემატიკასა და სხვა საგნებში მოსწავლეთა მაჩვენებელი გაუარესდა – PISA

შეფასების საერთაშორისო პროგრამა PISA-ს 2018 წლის ოფიციალური შედეგების მიხედვით, საქართველოს მაჩვენებელი კითხვაში, მათემატიკასა და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებებში ისევ გაუარესდა.

2017-2018 წლების კვლევის მონაცემებით საქართველოში სამივე პოზიციაზე ქვეყნის ქულებია:

  • კითხვა – 380 ქულა
  • მათემატიკა –  398
  • საბუნებისმეტყევლო მეცნიერებები – 383

2015-2016 წლების კვლევის მონაცემები საქართველოში

  • კითხვა – 401
  • მათემატიკა – 404
  • საბუნებისმეტყევლო მეცნიერებები – 411

ქვეყნის საერთო ქულა 2015-2016 წლებში იყო 405.3 ქულა.

ახალი კვლევის მიხედვით, სამივე კომპონენტში ლიდერობს ჩინეთი – 555, 591, 590 ქულით, შემდეგ მოდის სინგაპური და მაკაო.

დღეს, 3 დეკემბერს, კვლევის შედეგებთან დაკავშირებით განცხადება გააკეთა გამოცდების ეროვნულმა ცენტრმა. „პრობლემები გვაქვს წიგნიერების კომპონენტში, თუმცა გენდერული განსხვავებები კითხვაში გოგონებსა და ბიჭებს შორის წინა წლებთან შედარებით 60 ქულიდან 38 ქულამდე შემცირდა.

PISA კვლევის მიხედვით, საქართველოს მოსწავლეთა შეფასების მაჩვენებელი 2015-2016 წლებთან შედარებით გაუარესდა

PISA 2018-ის შედეგები გვაჩვენებს, რომ ათწლიან პერსპექტივაში საქართველოს აქვს პოზიტიური ტენდენცია – მათემატიკაში 19-ქულიანი, ხოლო საბუნებისმეტყველო საგნებში 10-ქულიანი გაუმჯობესებაა. პოზიტიური ტენდენციები იკვეთება თანასწორობის კუთხითაც. ეს იმას ნიშნავს, რომ დაბალი სოციო-ეკონომიკური სტატუსის მქონე უფრო მეტი მოსწავლე ახერხებს უკეთესი შედეგების ჩვენებას, ვიდრე ეს იყო 10 წლის წინ“, – განაცხადა ცენტრის ხელმძღვანელმა სოფიო გორგოძემ.

ცენტრის ინფორმაციით, PISA 2018 ციკლის კვლევაში  საქართველოში  326 სკოლიდან 5572-მა მოსწავლემ მიიღო მონაწილეობა.

კვლევაში 79 მონაწილე ქვეყნიდან 70 ქვეყნის, მათ შორის, საქართველოს სკოლების მოსწავლეებმა, ტესტი შეასრულეს კომპიუტერულ ფორმატში, ხოლო დანარჩენი ქვეყნის მოსწავლეებმა – ქაღალდზე.

კვლევის მიზანია, რამდენად კარგად აითვისეს მოსწავლეებმა ის ძირითადი ცოდნა და უნარები, რომელთა ფლობაც აუცილებელია ქვეყნის სოციალურ და ეკონომიკურ ცხოვრებაში ინდივიდის სრულფასოვანი მონაწილეობისთვის, რამდენად შეუძლიათ მათ ცოდნის გამოყენება ყოველდღიურ ცხოვრებაში, როგორც სკოლაში, ასევე, მის გარეთ და რამდენად ფლობენ მოსწავლეები ზოგად კომპეტენციებს: დამოუკიდებლად სწავლის, კომუნიკაციის, ადაპტაციის, პრობლემების გადაჭრისა და საინფორმაციო ტექნოლოგიების გამოყენების უნარებს.

PISA-2018 წლის კვლევა.

საქართველო მოსწავლეთა შეფასების საერთაშორისო პროგრამაში (PISA),  როგორც პარტნიორი ქვეყანა, 2009 წლიდან ჩაერთო.

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: