სიახლეები

სასტუმროები უსაფრთხოების ნორმების გარეშე

21.05.2015 • 2229
სასტუმროები უსაფრთხოების ნორმების გარეშე

სასტუმრო ქობულეთში ხანძრის შემდეგ

თამაზ პატარაიას საოჯახო ტიპის სასტუმრო იმ სასტუმროს მეზობლადაა, რომელიც 10 მაისს ხანძრის შედეგად მთლიანად დაიწვა. სასტუმროს მფლობელი აღიარებს, რომ კანონით დადგენილი ნორმები შენობაში დაცული არ არის. „სახანძრო ბალონები არ გვაქვს, რადგან აქამდე არ დაგვჭირვებია. რაც შეეხება უსაფრთხოებას, ორი ადამიანი დილამდე მორიგეობს და ყველაფერს ამოწმებს“, – გვეუბნება ის. სასტუმროს მეპატრონე ამბობს, რომ ხანძარსაწინააღმდეგო გეგმას შენობის პროექტის დამტკიცების დროს უნდა მიექცეს ყურადღება, თუმცა არც ეს მოთხოვნებია ხშირად დაცული. „მე როგორც ვიცი, თუ სახანძრო სამსახურმა არ მოაწერა ხელი, სახლს ექსპლუატაციაში არ უშვებენ, მაგრამ როგორც ვხედავთ, მაინც შენდება ასეთი სახლები“, – ამბობს თამაზ პატარაია.

სასტუმრო „სავანეს“ მფლობელი თამილა ანთიძე პასუხისმგებლობას სახელმწიფოს აკისრებს, რადგან მისი აზრით, ამ ნორმების დაცვას სახელმწიფო უნდა უზრუნველყოფდეს. `საგადასახადო თუ შემოირბენს ათჯერ, ხომ შეიძლება სახანძრო სამსახურსაც შემოევლო და შეემოწმებინა, გვქონდა თუ არა ნორმის ფარგლებში ყველაფერი?“ – ამბობს ის.

თამილა ანთიძე ამბობს, რომ ხანძრის გამომწვევი მიზეზი ხშირად არაკონტროლირებადი დენია. „ძაბვა არის არასტაბილური. ნორმით განსაზღვრული დენი არ მოგვეწოდება. ზამთარში დალაგებულ, დაკეტილ ოთახში გაჩნდა ხანძარი ჩასართველში, მხოლოდ გამანაწილებელი იყო მიერთებული და იქედანაც კი ცეცხლი გაჩნდა. არასტაბილური დენის გარდა მასალებიც უხარისხოა და ხშირად იწვის“.

რაც შეეხება ხანძარსაწინააღმდეგო ნორმებს, 25-ადგილიან სასტუმროს ეზოში არსებული პატარა წყლის აუზი „იცავს“. „ბალონები მქონდა, მაგრამ რადგან არ ვიყენებდი, შენახული მაქვს. ახლა დავტენი და ჩამოვკიდებ კედელზე“, – ამბობს სასტუმროს მფლობელი.

სასტუმრო „რივიერას“ მფლობელი ლია ტაკიძეც ადასტურებს, რომ კანონით დადგენილი ხარძარსაწინააღმდეგო ნორმები შენობაში დაცული არ არის. შენობას არ აქვს საევაკუაციო გეგმა, არ არის აღჭურვილი სიგნალიზაციით და არც ხანძარსაწინააღმდეგო ბალონები აქვთ. „ერთი ბალონი მაქვს მხოლოდ სამზარეულოში. სისტემა არც ერთ სასტუმროში არ არის გაკეთებული და არც მე გამიკეთებია. აქამდე არაფერი მომხდარა და თუ მოთხოვნები არ იქნება, არაფრის შეცვლას არ ვაპირებ“, – გვეუბნება ლია ტაკიძე.

სასტუმრო ხშირად იღებს სტუმრებს, მათ შორის ბავშვების ჯგუფებსაც: `ტექნიკური დათვალიერება სეზონის წინ უტარდება შენობას. თუ სადმე არის დაზიანებული ან გამომწვარი ჩამრთველი ან სადენი, ვცვლით, სხვა რა უნდა გავაკეთო?!~
საოჯახო ტიპის სასტუმროს მფლობელია ნანი რომანაძეც. ის ხანძარსაწინააღმდეგო ნორმების დაცვაზე 10 მაისს მომხდარი ტრაგედიის შემდეგ დაფიქრდა: „აქამდე არავის გაუმახვილებია ნორმებზე ყურადღება და წელს ბალონებს ვიყიდი. სიგნალიზაციის გაკეთება არა მგონია მოხერხდეს“.

ბათუმის სახანძრო დაცვისა და საგანგებო სიტუაციათა სამსახურის უფროსის ხუსეინ სირაბიძის თქმით, სახანძრო სამსახურები ვალდებულნი არიან 100 და მეტადგილიანი სასტუმროები შეამოწმონ: „პატარა სასტუმროების მფლობელებმა კი თვითონ უნდა მოგვმართონ და რეკომენდაციებს ჩვენ მათ უსასყიდლოდ მივცემთ. შენობაში შესვლისა და დაჯარიმების უფლება ჩვენ არ გვაქვს.“

აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტის თავმჯდომარის პირველი მოადგილე, მამუკა ბერძენიშვილი ამბობს, რომ სასტუმროებს რეკომენდაციის სახით უსაფრთოების ნორმების დაცვაზე რჩევას დეპარტამენტიც აძლევს, თუმცა ამ რჩევებს ხშირად არ ითვალისწინებენ: „არის შემთხვევები, როდესაც მიდიან ტურისტული ჯგუფები კონკრეტულ სასტუმროში და არ მოსწონთ სასტუმროს მდგომარეობა. პრობლემაა ის, რომ ასეთ დროს მათ სასტუმროს შეცვლის შესაძლებლობაც არ ეძლევათ, რადგან ტურისტული სააგენტო მათ უკან ფულს აღარ უბრუნებს, რაც ძალიან ცუდად აისახება ქვეყნის იმიჯზე, რადგან 10 ან 20 უკმაყოფილო ტურისტი ამაზე უფრო მეტი პოტენციური ტურისტის დაკარგვას და არასასურველი ინფორმაციის გავრცელებას ნიშნავს“.

მამუკა ბერძენიშვილი ამბობს, რომ ისინი სასტუმროების უსაფრთხოებასთან დაკავშირებული საკითხების ლობირებას წელსაც გააგრძელებენ. ის მიიჩნევს, რომ თვითმმართველი ორგანოების მხრიდანაც უფრო მეტი ყურადღება უნდა დაეთმოს ამ თემას: „როდესაც ტურისტულ ბიზნესში ერთვება პირი, იქნება ეს სასტუმრო, რესტორანი თუ სატრანსპორტო საშუალების მფლობელი, ლიცენზირების დროს აუცილებელია გამკაცრდეს მოთხოვნები უსაფრთხოების ნორმების დაცვაზეც. უსაფრთხოების დაცვა ბიზნესის მფლობელის კეთილ ნებაზე არ უნდა იყოს დამოკიდებული, არამედ უნდა იყოს ვალდებულება, რომ ადამიანების სიცოცხლე იყოს დაცული“.

სასტუმრო ქობულეთში ხანძრის შემდეგ

სასტუმრო ქობულეთში ხანძრის შემდეგ

სამოქალაქო უსაფრთხოების შესახებ საქართველოს კანონის მიხედვით სახანძრო უსაფრთხოების დარღვევაზე პასუხისმგებელია ობიექტის მეპატრონე. თუმცა, ადგილობრივი თვითმმართველი ორგანოები ამავე კანონის მე-16 მუხლის მიხედვით, ვალდებულნი არიან, აწარმოონ სამოქალაქო უსაფრთხოების უზრუნველყოფის კამპანია. გამოუშვან სპეციალური ლიტერატურა და სარეკლამო პროდუქცია მოსახლეობის ინფორმირებულობის მიზნით. განახორციელონ სახანძრო უსაფრთხოების წესებისა და საგანგებო სიტუაციებში ქცევის წესების და ამ სიტუაციების მართვის ორგანიზების სწავლება.
კანონის მიხედვით, „სახანძრო უსაფრთხოების სფეროში აღმასრულებელი ხელისუფლების დაწესებულებები თავიანთი უფლებამოსილების ფარგლებში ვალდებული არიან, უზრუნველყონ მათდამი დაქვემდებარებულ ტერიტორიებზე სახანძრო უსაფრთხოების მოთხოვნების შესრულება და მოსახლეობისთვის სახანძრო უსაფრთხოების წესების სწავლება“. მოსახლეობა კი, ვალდებულია შეასრულოს სახანძრო უსაფრთხოებასთან დაკავშირებული კანონით დადგენილი ნორმები.

ქობულეთის მუნიციპალიტეტის გამგებლის სულხან ევგენიძის განცხადებით, შეიქმნება კომისია, რომელიც კონკრეტულ რეკომენდაციებს მისცემს სასტუმროს მეპატრონეებს. „კომისიაში იქნება „ენერგო-პრო ჯორჯიას“ თანამშრომელიც. ზაფხულის პერიოდში, როცა ენერგოსისტემების გადატვირთა ხდება, შესაძლებელია გაჩნდეს საფრთხეები, რადგან სასტუმროებში არ არის შესაბამისი დატვირთვის დამცველები დაყენებული, ამიტომ გარკვეული ნორმების დაცვაზე იქნება მითითება, ასევე შენობებში უნდა განთავსდეს სახანძრო სტენდები და დამონტაჟდეს სიგნალიზაცია“.

ხანძარსაწინააღმდეგო კამპანიის გააქტიურებას აუცილებელად მიიჩნევს ბათუმის მერი გიორგი ერმაკოვიც: „სამაშველო სამსახურთან ვაპირებთ მემორანდუმის გაფორმებას და დავიწყებთ პოპულარიზაციას, რომ ყველა ნორმა, რომლის დაცვაც აუცილებელია, იყოს დაცული. გარდა ამისა, მზადდება სამშენებლო კოდექსიც, რომელიც მალე შემოვა განხილვაზე და ამ კოდექსით ხანძარსაწინააღმდეგო ნორმების დაცვაც გამკაცრდება“ – ამბობს ქალაქის მერი.

გადაბეჭდვის წესი