სტრუტურული ცვლილებები და უსამსახუროდ დარჩენილები მუნიციპალიტეტებში

 

მუნიციპალიტეტების საკრებულოს წევრებმა მხარი დაუჭირეს გადაწყვეტილებას მუნიციპალიტეტში შემავალი ტერიტორიული ორგანოების გაუქმების შესახებ, რის შედეგადაც სოფლების თემებისა და უბნების რწმუნებულები თანამდებობიდან გათავისუფლდებიან. გადაწყვეტილების მიზეზად ახალი კოდექსით გათვალისწინებული  სტრუქტურული მოწყობა დასახელდა.

 

დავით კოპინაძე
დავით კოპინაძე

 

რას ითვალისწინებს კოდექსი  და რა ბედი ელით იმ საჯარო მოხელეებს, რომლებიც ამ დრომდე სოფლლის რწმუნებულის თანამდებობაზე მუშაობდნენ?-„ბათუმელების“ კითხვებს  ხელვაჩაურის გამგეობის სამართლებრივი უზრუნველყიფის განყიფილების უფროსი დავით კოპინაძე პასუხობდა.

 

 

 


ბატონო დავით რის საფუძველზე გეგმავს გამგეობა თემების რწმუნებულების თანამდებობებიდან გათავისუფლებას?

თვითმმართველობის შესახებ ორგანული კანონი ითვალისწინებდა ტერიტორიულ ერთეულებს, იგივე თემებს. ამ კანონის ძალადაკარგულად გამოცხადების შემდეგ მივითეთ ახალი კოდექსი თვითმმართველობის შესახებ, რომელშიც ნახსენებიც კი არ არი ტერიტორიული ერთეულები ან თემი. გამომდინარე აქედან  ყველა მუნიციპალიტეტი ვალდებულია თემის ინსტიტუტი საერთოდ გააუქმოს. შესაბამისად ტერიტორიულ ერთეულებში დასაქმებულები გათავისუფლდებიან თანამდებობებიდან.

 ადგილობრივი თვითმმართველობის შესახებ კოდექსის თანახმად მუნიციპალიტეტის სოფლებში დაინიშნებიან გამგებლის წარმომადგენლები. ახალი კოდექსით შესაძლოა გამგებელს რამდენიმე სოფელში ერთი წარმომადგენელი ჰყავდეს.

 

 

თემის სტატუსის გაუქმების შემდეგ სოფლებს რა სტატუსი ექნება?

დაიყოფა ადმინისტრაციულ ერთეულებად. ამ ადმინისტრაციულ ერთეულებში გამგებელს თავისი წარმომადგენლები ეყოლება. მაქსიმუმ 37 ასეთი შტატი იქნება ხელვაჩაურში.

 

და რამდენი რწმუნებული ჰყავდა გამგებელს სტრუქტურული ცვლილების განხორციელებამდე?

81 რწმუნებული. მათ შორის 11 თემის რწმუნებული და სპეციალისტები.

 

დაახლოებით რა ვადაში შეარჩევს გამგებელი თავის წარმომადგელებს სოფლებში?

შემდეგ კვირაში გამგებელმა სოფლებში თავისი წარმომადგენლები უნდა დანიშნოს.

 

გამგებელმა გააკეთა სატელევიზიო კომენტარი, რომ ის აპირებს ყოფილი რწმუნებულებიდან აარჩიოს თავისი წარმომადგენლები

არ არის გამორიცხული რომ ასე მოხდეს. ადგილოლობრივი თვითმმართველობის კოდექსის თანახმად არჩევნების შედგების გამოცხადების დღიდან 120 დღის განმავლობაში მუნიციპალიტეტმა საშტატო ერთეულები უნდა შეამციროს.  ხუთას ამომრჩეველზე ინიშნება ერთი საჯარო მოხელე. ამას ემატება 30 საშტატო ერთეული და მაჟორიტარული ოლქებიდან თითო წარმომადგენელი ეს ჯამში 140 ადამიანს შეადგენს .

 

 

გამგებელს შეუძლია ისინი თავისი სურვილისამებრ შეარჩიოს თუ  კოდექსი კონკურსის გამოცხადებას ითვალისწინებს?

ისინი მოვალეობის შემსრულებლად დაინიშნებიან. მათი დანიშვნა გამგებლის პირდაპირი დისკრეციული უფლებამოსილებაა. თვითონ უნდა განსაზღვროს რამდენი სოფლის გაერთიანება შეუძლია და რამდენ სოფელში რამდენი წარმომადგენელი სჭირდება. გამგებლის წარმომადგენლების ხელფასი დარიცხვით 790 ლარი იქნება, ადრე რწმუნებულის ხელფასი 1000 ლარს შეადგენდა.

 

 

ხომ არ შეგიძლიათ გვითხრათ რამდენი ადამიანი შეინარჩუნებს სამსახურს ყოფილი რწმუნებულებიდან?

ვერ გეტყვით რადგან ჯერ არ დაწერილა მათი გათავისუფლების და  დანიშვნის ბრძანებები.

 

 

ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტში ახლარჩეულმა გამგებელმა თავისი კადრები უკვე დანიშნა?

რეგორგანიზაციის დაწყება ფაქტობრივად შემდეგ კვირაში იგეგმება. გამგეობის ახალი დებულების ძალაში შესვლიდან რეორგანიზაციასთან დაკავშირებით გაფრთხილებული იქნება ყველა თანამშრომელი. რაც შეეხება მოადგილეებს და სამსახურის უფროსებს ამ თანამდებობეთან დაკავშირებით გადაწყვეტოლების მიღება გამგებლის დისკრეციული უფლებამოსილებაა, რაც იმას ნიშნავს რომ მას ყოველგვარი გაფრთხილების გარეშე შეუძლია მათი გათავისუფლება და დანიშვნა. ამ შემთხვევაში არ მოქმედებს საჯარო სამსახურის შესახებ კანონი  და არც წინასწარი გაფრთხილებაა საჭირო. სავარაუდოდ ამ უფლებამოსილებასაც  გამგებელი შემდეგ კვირაში გამოიყენებს. 

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი


ცაგო კახაბერიძე