Batumelebi | მუფთი გადადგომას არ აპირებს მუფთი გადადგომას არ აპირებს – Batumelebi

მუფთი გადადგომას არ აპირებს


გასულ კვირას გავრცელებულ ინფორმაციას დასავლეთ საქართველოს მუფთის, ჯემალ პაქსაძის გადადგომის მოთხოვნით ხელმოწერების შეგროვების შესახებ, თავად მუფთიც ადასტურებს. „ბათუმელებთან“ ჯემალ პაქსაძე ამბობს, რომ ეს ინიციატივა პოლიტიკურად იყო მოტივირებული და მუფთის გადაყენება ხელმოწერებით არ ხდება. ჯემალ პაქსაძე გასულ კვირას ადიგენის მუნიციპალიტეტის სოფელ მოხეში განვითარებული მოვლენების გამო, ნერვიულობის შედეგად, საავადმყოფოშიც მოხვდა. ამჟამად მისი ჯანმრთელობის მდგომარეობა სტაბილურია. 

 

 

ჯემალ პაქსაძე- აჭარის მუფთი
ჯემალ პაქსაძე- აჭარის მუფთი

გავრცელდა ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ დაიწყო ხელმოწრები თქვენი გადაყენების მოთხოვნით. იცით ამის შესახებ?


მეც ინტერნეტის საშუალებით გავიგე. ესაა ერთი-ერთი მეჩეთის წინამძღვარი. რამდენდაც ვიცი, არავის ხელი არ მოუწერია, მეორეც – თუნდაც მოაწეროს, ჩვენ გვყავს 19-კაციანი რელიგიის საბჭო სრულად საქართველოს მუსლიმთა სამმართველოში, რომელიც ირჩევვს მუფთს. მრევლისა და პიროვნებების გადაწყვეტლებებით მუფთი არც გადადგება და არც დაინიშნება. აქ  უნდა შედიოდეს ყველა რაიონის მუფთი. სასულიერო პირის გადადგომა, ერთი პიროვნების რაღაც პოლიტიკური ნიშნით, როგორც თვითონ ფიქრობს და რაღაც განცხადებს აკეთებს, ეს არის პოლიტიკური, ვიღაც უკანმდგომი ჰყავთ…  ვხვდები,  რომ ეს მისი საკუთარი აზრებიც არ არის.

 

აპირებთ გადადგომას?


ამ ეტაპისთვის არ ვაპირებ.

 

ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ მოხეში, ყოფილი მეჩეთის შენობაში ბიბლიოთეკის გახსნაზე ადგილობრივმა ხელისუფლებამ თანხმობა თქვენგან მიიღო, სწორია?  


არავითარ შემთხვევაში. ჩვენთან ამაზე ოფიციალური მოლაპარაკება არ ყოფილა, ჩვენ ვერ შევთანმხდით, ასე ჩავთვალოთ. ჩვენ გვაქვს მეჩეთები, საკულტო ნაგებობები, რომლებიც არის საქართველოს ფინანასთა და ეკონომიკის სამინისტროს ბალასზე და გვინდა, რომ გადმოგვცეს სახელწიფომ უსასყიდლოდ და გაგვათავისუფლონ გადასახადიდანაც, რადგან ჩვენ დაფინანსება არ გაქვს და სამუფთო ვერ გადაიხდის ამ გადასახადებს.

 

გუბერნატორი რას გთხოვდათ?


გუბერნატორი შეგვხვდა, გაგვეცნო, გაგვაცნო საკითხები. მე ვიყავი ადრე იქ, დაახლოებით ოთხი-ხუთი თვის წინ, მოსახლეობასთან შეხვედრაზე. არის ერთ მხარე, სადაც ცხოვრობენ რაჭველები, მართლმადიდებელი მოსხლეობა და არის ჩვენი, მუსლიმანი მოსახლეობა. სიმართლე გითხრათ, მეც მანტერესებს ეს შენობა ვინ ააგო, იქ ლოცვა შესრულდა თუ არ შესრულდა, უნდა დავიწყოთ ისტორიკოსებთან მუშაობა. იყო ასეთი საკითხი გუბერნატორის მხრიდან დასმული, რომ ვთქვათ, არ იყოს სადაო და იყოს ბიბლიოთეკა, რომელსაც ორივე მხარე გამოიყენებს, მართლმადიდებლებიც და მუსლიმებიც.

 

დოკუმენტი, რომელსაც თქვენ ხელი მოაწერეთ, ნიშნავს თუ არა იმას, რომ ბათუმში მეჩეთის აშენება არ არის საჭირო?


ჟურნალისტებმა მკითხეს, რომ მართალია თუ არა, რომ ეს წერილი სპეცსსამსახურების თანამშრომლებმა მომიტანეს ხელის მოსაწერად. ეს ჩვენ შევადგინეთ, შემიძლია წმინდა ყურანს დავადო ხელი.  

 

წლებია ვდაობთ, რომ გვინდა მეჩეთი. ჯერ ერთი, მუფთი როგორ იტყვის ამას, როცა მთელი ჩემი შეხვედრები პრემიერთან, ყოფილ მთავრობასთან, მარტო მოთხოვნა არის მეჩეთის. ჩვენ გვინდა მეჩეთი, გვინდა  სამუფთო რეზიდენცია, თეოლოგიური ფაკულტეტი, სადაც ბავშვები აქ ისწავლიან და აქ მიიღებენ განათლებას და სამუფთო სამმართველო გასცემს სერტიფკატი იქნება თუ დიპლომი. არის ერთი მიწა, სადაც გვინდა საქორწინო დარბაზთან ერთად მეჩეთი. საქორწინო დარბაზი ნიშნავს იმას, რომ ჩვენი სარწმუნოებიდან გამომდინარე, არ უნდა იყოს ალკოჰოლი და ა.შ. გვინდა ეს საკითხები მოვაგვაროთ. ღმერთმა დაგვიფაროს, მე მეჩეთი არ მოვითხოვო. ეს გამორიცხულია, რომ მე მეჩეთი არ მინდა და ამ შენობის გამო უარი ვთქვი.   

 

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
"ბათუმელები"