ნეტგაზეთი • RU

ფრონტზე მარცხის გამო კრემლს საკუთარი პროპაგანდისტები აკრიტიკებენ – ISW

რუსეთის მარცხი ხარკოვსა და ლიმანში რუსული საინფორმაციო სივრცეს ცვლის, კრემლის პროპაგანდისტებმა სამხედრო ხელმძღვანელობის კრიტიკა დაიწყეს – მიიჩნევს აშშ-ის ომის კვლევის ინსტიტუტი (ISW).

„რუსეთის მარცხმა ხარკოვის ოლქსა და ლიმანში, ამავე დროს კრემლის უუნარობამ ეფექტიანად და სამართლიანად ჩაეტარებინა „ნაწილობრივი მობილიზაცია“, მნიშვნელოვანი გავლენა მოახდინა რუსულ საინფორმაციო სივრცეზე. კრემლის მიერ დაფინანსებული მედიასაშუალებები და რუსი სამხედრო ბლოგერები ლიმანის დაკარგვას გლოვობენ და „ნაწილობრივი მობილიზაციის“ ბიუროკრატიულ ხარვეზებს აკრიტიკებენ.

კრემლის წყაროები და სამხედრო ბლოგერები ლიმანთან და ხარკოვის ოლქში მარცხს იმით ხსნიან, რომ რუსეთის სარდლობამ ვერ მოახერხა, სათანადოდ გაეძლიერებინა რუსული ძალები დონბასის ჩრდილოეთით,“ – წერენ ინსტიტუტის ექსპერტები და დასძენენ, რომ კიდევ ერთი უკმაყოფილობა ომის შესახებ ინფორმაციის გაუმჭვირვალობას უკავშირდება.

ISW-ის ანალიტიკოსებს მაგალითად მოჰყავთ 1-ელი ოქტომბრის გადაცემა რუსეთის ტელევიზიით, რომელშიც ზოგიერთმა სტუმარმა უკრაინის ოთხი ოლქის ანექსიაზე პუტინის გადაწყვეტილება გააკრიტიკა.

„კრემლის პროპაგანდისტები უკვე არ მალავენ იმედგაცრუებას მობილიზაციის მიმდინარეობით, ხშირად განიხილავენ რეზერვისტების უკანონო გაწვევის ფაქტებს და ყურადღებას ამახვილებენ ახალმობილიზებულს შორის ალკოჰოლისადმი დამოკიდებულების პრობლემაზე,“ – მიუთითებს ISW-ი. – „ზოგიერთმა პირდაპირ ერთერში გამოსვლისას შეშფოთება გამოთქვა, რომ შესაძლოა, მობილიზაციით რუსეთმა საკმარისი ძალები ვერ მოაგროვოს ბრძოლის ველზე ინიციატივის დასაბრუნებლად.“

ინსტიტუტის ანალიტიკოსები აღნიშნავენ, რომ ლიმანში მარცხმა უფრო დიდი ნეგატივი და უკმაყოფილება გამოიწვია რუსეთის საინფორმაციო სივრცეში, ვიდრე რუსების გამოსვლამ კიევიდან, კუნძულ ზმეინიდან და ხარკოვიდანაც კი.

ISW-ის დასკვნით, რუსეთის საინფორმაციო სივრცე მნიშვნელოვნად დაშორდა კრემლისა და თავდაცვის უწყების განცხადებებს იმის შესახებ, რომ სიტუაცია ჯამში კონტროლს ექვემდებარება.

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი
გაზეთი "ბათუმელები" გამოდის 2001 წლიდან.