Batumelebi | როგორ აკონტროლებენ სატვირთოს მძღოლებს – კორონავირუსი როგორ აკონტროლებენ სატვირთოს მძღოლებს – კორონავირუსი – Batumelebi
RU | GE  

როგორ აკონტროლებენ სატვირთოს მძღოლებს – კორონავირუსი

18 ივნისს გამოვლენილი კორონავირუსის 5 ახალი შემთხვევიდან 4 სატვირთო მანქანის მძღოლია – ამის შესახებ თბილისის ინფექციური საავადმყოფოს კლინიკურმა ხელმძღვანელმა მარინა ეზუგბაიამ განაცხადა.

რა წესები მოქმედებს სატვირთო ავტომანქანების მძღოლებისთვის საქართველოს საზღვარზე, ვინ აკონტროლებს ქვეყნის ტერიტორიაზე შემოსულ მძღოლებს, მათ გადაადგილებას და რამდენადაა დაცული სხვა მოქალაქე ამ გზით შემოტანილი/იმპორტირებული ახალი კორონავირუსისგან?

საქართველოში მოქმედი წესების მიხედვით, საზღვარზე მძღოლებს უტარდებათ თერმოსკრინინგი. თუ უცხო ქვეყნის მოქალაქე მძღოლს დაუფიქსირდა მაღალი ტემპერატურა, მას ქვეყანაში არ შემოუშვებენ; საქართველოს მოქალაქე მძღოლი კი, თუ მას აქვს მაღალი ტემპერატურა, გადაჰყავთ ცხელების ცენტრში, სადაც გრძელდება მისი გამოკვლევა კორონავირუსზე.

თუ მძღოლს საზღვარზე შემოსვლისას არ დაუფიქსირდა ტემპერატურა, ის ექვემდებარება ახალ კორონავირუსზე სწრაფ მარტივ ტესტირებას ანტიგენსა და ანტისხეულზე სპეციალურ სამედიცინო პუნქტში.

მაგალითად, სარფიდან შემოსული მძღოლი, თუ მას არ აქვს საზღვარზე შემოსვლისას მაღალი ტემპერატურა, ავტოსატრანსპორტო საშუალებასთან ერთად გადაჰყავთ გაფორმების ეკონომიკურ ზონა „ბათუმის“ საბაჟო კონტროლის ზონაში, სადაც სამედიცინო პერსონალი მძღოლს ახალ კორონავირუსზე სწრაფ და მარტივ ტესტირებას ჩაუტარებს ანტიგენსა და ანტისხეულზე.

შემოსავლების სამსახურში „ბათუმელებს“ უთხრეს, რომ თუ ტესტირების შედეგად არ გამოვლინდა ახალი კორონავირუსით ინფიცირება, მძღოლი ტოვებს გაფორმების ეკონომიკურ ზონას. თუმცა, მოქმედი წესების მიხედვით, მძღოლი ტესტირების მომენტიდან 14 დღის განმავლობაში ექვემდებარება ყოველ 72 საათში ერთხელ ახალ ტესტირებას [სწრაფი მარტივი ტექნოლოგიით ანტიგენსა და ანტისხეულზე] შესაბამის სამედიცინო დაწესებულებაში.

ამ ახალი ტესტირებ[ებ]ის საფასური კი უნდა გადაიხადოს თავად მძღოლმა, მისმა დამსაქმებელმა, შესაბამისმა იმპორტიორმა/ექსპორტიორმა ან სხვა დაინტერესებულმა პირმა [ერთ-ერთი დამსაქმებლის ინფორმაციით, ტესტირებაში 20 ლარი გადაიხადა].

იმ შემთხვევაში, თუ მძღოლი უარს განაცხადებს სწრაფ მარტივ ტესტირებაზე, ის გადაჰყავთ 14-დღიან სავალდებულო კარანტინში.

მძღოლს, რომელსაც საზღვარზე ტემპერატურა, ხოლო ტესტირებით კორონავირუსი არ დაუფიქსირდა, მაგრამ ტესტირებიდან 72 საათის განმავლობაში ტოვებს საქართველოს ტერიტორიას [შემდეგი საერთაშორისო გადაზიდვის განხორციელების მიზნით], მას არ მოეთხოვება ხელახალი ტესტირება.

„ბათუმელები“ დაინტერესდა:

  • ქვეყანაში შემოსული მძღოლი 14 დღის განმავლობაში [როცა მას ევალება ყოველ 72 საათში ჩაიტაროს ახალი ტესტირება] თავისუფლად გადაადგილდება თუ არა საქართველოს ტერიტორიაზე – ანუ აქვს თუ არა მას შეხება სხვა მოქალაქეებთან?
  • თავისუფლად გადაადგილდებიან თუ არა 72 საათის განმავლობაში ის მძღოლებიც, რომლებმაც ამ პერიოდში უნდა დატოვონ ქვეყანა ტვირთის გადაზიდვის მიზნით?
  • ასევე, თავისუფლად გადაადგილდებიან თუ არა ტრანზიტად მოძრავი ავტომობილების მძღოლები?

ზემოთ აღნიშნულ კითხვებზე პასუხის მისაღებად „ბათუმელები“ სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტოს დაუკავშირდა, საიდანაც ეკონომიკის სამინისტროში გადაგვამისამართეს. ამ სამინისტროში გადაგვამისამართა მთავრობამაც. ეკონომიკის სამინისტროდან კი ამ დრომდე პასუხი ვერ მივიღეთ.

„ბათუმელები“ დაავადებათა კონტროლისა და საზოგადოებრივი ჯანმრთელობის ეროვნული ცენტრის გენერალურ დირექტორს, ამირან გამყრელიძეს დაუკავშირდა. მძღოლი, რომელსაც არ დაუდასტურდება კორონავირუსი, „მიდის თვითიზოლაციაში და თუ 72 საათში არ ტოვებს ქვეყანას, 14 დღის განმავლობაში ყოველ 3 დღეში უნდა გაიკეთოს ტესტი“, – მოგვწერა ამირან გამყრელიძემ.

საერთაშორისო სატვირთო გადაზიდვების განმახორციელებელი ავტოსატრანსპორტო საშუალებების მძღოლების [გარდა ტრანზიტისა] ეპიდემიოლოგიური კონტროლისა და კარანტინის წესები დამტკიცებულია საქართველოს ეკონომიკის, ჯანდაცვისა და ფინანსთა მინისტრების ერთობლივი ბრძანებით და ის 2020 წლის 15 ივლისამდე მოქმედებს.

ეს წესები არ ვრცელდება საქართველოს ტერიტორიაზე ტრანზიტულად მოძრავი სატვირთო ავტოსატრანსპორტო საშუალებების მძღოლებზე. სატრანზიტო მძღოლები, რომლებსაც ტესტირებით არ აღმოაჩნდებათ კორონავირუსი, აგრძელებენ გზას მომდევნო პუნქტამდე შეუჩერებლივ. ისინი ვალდებულნი არიან მარშრუტი [გაჩერებები] შეუთანხმონ სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტოს და ამასთან, შეზღუდულ ვადებში [24 საათში] დატოვონ საქართველოს ტერიტორია.

მძღოლების ეპიდკონტროლისა და კარანტინის წესები დეტალურად ნახეთ აქ:

საქართველოში შემოსვლისას მძღოლები ექვემდებარებიან თერმულ სკრინინგს. ტემპერატურის დაფიქსირების შემთხვევაში უცხო ქვეყნის მოქალაქეობის მქონე მძღოლი არ დაიშვება საქართველოს ტერიტორიაზე, ხოლო საქართველოს მოქალაქეობის მქონე მძღოლი გადაყვანილ იქნება შესაბამის ცხელების ცენტრში, სადაც განხორციელდება მისი სპეციფიკური ლაბორატორიული პოლიმერაზული ჯაჭვური რეაქციის (PCR) ტექნოლოგიით ახალ კორონავირუსზე ტესტირების მიზნით, შესაბამისი ბიოლოგიური მასალის აღება. აღნიშნული მძღოლი ტესტირების პასუხის მიღებამდე დროებით განთავსებულია ცხელების ცენტრში.

საბაჟო გამშვებ პუნქტზე (გარდა „სარფისა“) შემოსვლის შემდეგ, თუ თერმული სკრინინგის შედეგად არ დაფიქსირდა ტემპერატურა, მძღოლი ექვემდებარება ახალ კორონავირუსზე სწრაფ მარტივ ტესტირებას ანტიგენზე და ანტისხეულზე შესაბამისი სამედიცინო პერსონალის  მიერ სპეციალურ სამედიცინო პუნქტში.

საბაჟო გამშვებ პუნქტ „სარფიდან“ შემოსული მძღოლი კი, თუ მას თერმული სკრინინგის შედეგად არ დაუფიქსირდა ტემპერატურა, ავტოსატრანსპორტო საშუალებასთან ერთად გადაყვანილი იქნება 12 კილომეტრის რადიუსში განთავსებულ გაფორმების ეკონომიკურ ზონა „ბათუმის“ საბაჟო კონტროლის ზონაში, სადაც შესაბამისი სამედიცინო პერსონალის მიერ განხორციელდება მძღოლის ახალ კორონავირუსზე სწრაფი მარტივი ტესტირება ანტიგენსა და ანტისხეულზე.

თუ არ გამოვლინდა ახალი კორონავირუსით ინფიცირების შემთხვევა, საჭიროებისამებრ, მძღოლის გადაყვანას ცხელების ცენტრიდან მის სატვირთო სატრანსპორტო საშუალებამდე განახორციელებს სსიპ – სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტო.

თუ ტესტირების შედეგად არ გამოვლინდა ახალი კორონავირუსით ინფიცირების შემთხვევა, აღნიშნული ტესტირების მომენტიდან საქართველოს მოქალაქეობის მქონე მძღოლი ექვემდებარება ყოველ 72 საათში ერთხელ ახალ ტესტირებას [სწრაფი მარტივი ტექნოლოგიით ანტიგენზე და ანტისხეულზე] შესაბამის სამედიცინო დაწესებულებაში, საქართველოში შემოსვლიდან 14 კალენდარული დღის განმავლობაში, გარდა: ა] იმ შემთხვევისა, როდესაც მძღოლი უარს აცხადებს სწრაფ მარტივ ტესტირებაზე; ბ] იმ შემთხვევისა, როდესაც მძღოლი უკანასკნელი შესაბამისი ტესტირებიდან 72 საათის განმავლობაში დატოვებს საქართველოს ტერიტორიას, შემდეგი საერთაშორისო გადაზიდვის განხორციელების მიზნით.

სწრაფი მარტივი ტესტირების შედეგად ახალი კორონავირუსის დადასტურების შემთხვევაში, განხორციელდება საქართველოს მოქალაქეობის მქონე მძღოლის სპეციფიკური ლაბორატორიული პოლიმერაზული ჯაჭვური რეაქციის (PCR) ტექნოლოგიით ახალ კორონავირუსზე ტესტირების მიზნით, შესაბამისი ბიოლოგიური მასალის აღება. აღნიშნული მძღოლი ტესტირების პასუხის მიღებამდე დროებით განთავსებულია ცხელების ცენტრში. აღნიშნული ტესტირების შედეგად უარყოფითი პასუხის მიღების მომენტიდან,  72-საათიანი ვადის ათვლა დაიწყება თავიდან.

ტესტირებისათვის შესაბამისი მომსახურების საფასურის გადახდას უზრუნველყოფს თავად მძღოლი, მისი დამსაქმებელი, შესაბამისი იმპორტიორი/ექსპორტიორი ან სხვა დაინტერესებული პირი.

თუ საქართველოს მოქალაქეობის მქონე მძღოლი უარს აცხადებს ტესტირებაზე, ამ შემთხვევაში აღნიშნული მძღოლი დაექვემდებარება საკარანტინო სივრცეში განთავსებას საქართველოში შემოსვლიდან 14 კალენდარული დღის განმავლობაში, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესის შესაბამისად. აღნიშნული მძღოლი ვალდებულია მისი უარის თაობაზე შეატყობინოს სსიპ – სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტოს, რომელიც მძღოლს განუსაზღვრავს შესაბამის საკარანტინო სივრცეს და იქ გამოცხადებისთვის აუცილებელ გონივრულ ვადას, პირის ფაქტობრივი საცხოვრებელი მისამართის ან მისი ფაქტობრივი ადგილსამყოფლის გათვალისწინებით, რომელიც საერთო ჯამში არ უნდა აღემატებოდეს მძღოლის უკანასკნელი შესაბამისი ტესტირებიდან 72 საათს.

საქართველოს ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაცია ვალდებულია სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტოს მიაწოდოს ინფორმაცია საკარანტინო სივრცეების (შესაბამისი სასტუმროების), მათ შორის, ადგილების რაოდენობის თაობაზე.

სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტოს უფლება აქვს, შესაბამისი გაუთვალისწინებელი ან სხვა ობიექტური გარემოებების არსებობისას, ცალკეულ შემთხვევებში საქართველოს მოქალაქეობის მქონე მძღოლებს განუსაზღვროს ამ მუხლით გათვალისწინებული ვადებისგან განსხვავებული ვადები, რომლის შესახებ ინფორმაცია აღირიცხება შესაბამის პროგრამულ მოდულში.

ტესტირების შესახებ ინფორმაციას სამედიცინო დაწესებულება ასახავს შესაბამის პროგრამულ მოდულში.

შენიშვნა:

საქართველოს სახმელეთო სახელმწიფო საზღვრის მონაკვეთის საბაჟო გამშვებ პუნქტთან განთავსებულ M2, M3, N2 და N3 კატეგორიის ავტოსატრანსპორტო საშუალებების (ცალკე, ნახევარმისაბმელით ან მისაბმელით) ავტოსადგომებზე შესაბამისი სატრანსპორტო საშუალების გაჩერების შემდგომ, დაუშვებელია (გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც აღნიშნული ავტოსადგომის ტერიტორიის დატოვება ხორციელდება საქართველოს ტერიტორიიდან დადგენილი წესით გასვლის მიზნით) აღნიშნული ავტოსადგომის ტერიტორიის დატოვება იმ მძღოლის მხრიდან, რომელსაც განსაზღვრული აქვს შესაბამისი ვადა.

უცხო ქვეყნის მოქალაქეობის მქონე მძღოლის დამატებითი ეპიდემიოლოგიური კონტროლი

უცხო ქვეყნის მოქალაქეობის მქონე მძღოლი, ასევე შესაბამისი ტვირთის მფლობელი, ექსპორტიორი, იმპორტიორი ვალდებულია, დროულად განახორციელოს შესაბამისი სატრანსპორტო/ლოჯისტიკური ოპერაციები და პროცედურები, რათა საქართველოს ტერიტორიის დატოვება მოხდეს „ახალი კორონავირუსით გამოწვეული დაავადების შემთხვევებზე ოპერატიული რეაგირების გეგმით“ დადგენილ ვადებში.

უცხო ქვეყნის მოქალაქეობის მქონე მძღოლი, რომელსაც არ დაუდასტურდა ახალი კორონავირუსით ინფიცირების შემთხვევა, შესაბამის იმპორტიორს ან ექსპორტიორს წარუდგენს ინფორმაციას ამ წესების შესაბამისად, ჩატარებული ტესტირებ(ებ)ისა და საქართველოს ტერიტორიაზე შემოსვლის დროის თაობაზე.

თუ საქართველოში საქონლის შემოტანისა და ჩამოტვირთვის შემდეგ სატვირთო ავტოსატრანსპორტო საშუალება დაიტვირთება საქართველოდან საქონლის გატანის მიზნით, აგრეთვე, უცხო ქვეყნის მოქალაქის მიერ სატვირთო ავტოსატრანსპორტო საშუალების გადაადგილების სხვა შემთხვევებში (გარდა ტრანზიტისა), მძღოლი ვალდებულია უზრუნველყოს ახალ კორონავირუსზე ტესტირება (სწრაფი მარტივი) შესაბამის სამედიცინო დაწესებულებაში, მისი უკანასკნელი შესაბამისი ტესტირებიდან ყოველ 72 საათში ერთხელ (გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც მძღოლი უკანასკნელი შესაბამისი ტესტირებიდან 72 საათის განმავლობაში დატოვებს საქართველოს ტერიტორიას).

ამ შემთხვევაში ახალ კორონავირუსზე ტესტირებისათვის  შესაბამისი მომსახურების საფასურის გადახდას უზრუნველყოფს თავად მძღოლი, შესაბამისი იმპორტიორი/ექსპორტიორი ან სხვა დაინტერესებული პირი.

სპეციალური სამედიცინო პუნქტები და ცხელების ცენტრი

„სპეციალური სამედიცინო პუნქტი“ – საბაჟო გამშვებ პუნქტზე, საზღვაო ნავსადგურში ან საბაჟო კონტროლის ზონაში განთავსებული დროებითი სამედიცინო პუნქტი, სადაც განთავსებულია ახალ კორონავირუსზე სწრაფი მარტივი ტესტირების სათანადოდ ჩასატარებლად (ანტიგენზე და ანტისხეულზე) ყველა საჭირო აღჭურვილობა. სპეციალური სამედიცინო პუნქტები, მათ შორის, განთავსდება შემდეგ საბაჟო გამშვებ პუნქტებში: „წითელი ხიდი“, „ყაზბეგი“, „სადახლო-საავტომობილო“, „სარფი“, „ნინოწმინდა“, „კარწახი“, „ვალე“ და ლაგოდეხი“. აგრეთვე აღნიშნული პუნქტები განთავსდება ფოთის და ბათუმის საზღვაო ნავსადგურებში.

„ცხელების ცენტრი“ – „იზოლაციისა და კარანტინის წესების დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს მთავრობის დადგენილებით დამტკიცებული „იზოლაციისა და კარანტინის წესებით“ გათვალისწინებული შესაბამისი სამედიცინო დაწესებულება.

ამ წესების შესაბამისად, სპეციალურ სამედიცინო პუნქტში მძღოლის სწრაფ მარტივ ტესტირებას განახორციელებს სსიპ – შემოსავლების სამსახურის შესაბამისი კვალიფიკაციის მქონე უფლებამოსილი პირი, რომელსაც გავლილი აქვს სათანადო გადამზადება.

სპეციალურ სამედიცინო პუნქტებში სწრაფი მარტივი ტესტირების განმახორციელებელ უფლებამოსილ პირთა რაოდენობას განსაზღვრავს სსიპ – შემოსავლების სამსახური საქართველოს ოკუპირებული ტერიტორიებიდან დევნილთა, შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროსთან შეთანხმებით.

სპეციალური სამედიცინო პუნქტების უზრუნველყოფას სწრაფი მარტივი ტესტირების ჩასატარებლად საჭირო საშუალებებით, მათ შორის, პირადი დაცვის აღჭურვილობით და დისტანციური თერმომეტრებით, ახორციელებს საქართველოს ოკუპირებული ტერიტორიებიდან დევნილთა, შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრო.

პასუხისმგებლობა

იმ შემთხვევაში, თუ საქართველოს მოქალაქეობის მქონე მძღოლი დაარღვევს ამ წესების დადგენილ ვადებსა და მოთხოვნებს, აღნიშნულის თაობაზე სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტო ან შემოსავლების სამსახური ინფორმაციას აწვდის საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს, რის საფუძველზეც საქართველოს მოქალაქეობის მქონე მძღოლი დაჯარიმდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესის შესაბამისად.

სამართალდამრღვევი პირი დამატებით ექვემდებარება სწრაფ მარტივ ტესტირებას შესაბამის სამედიცინო დაწესებულებაში.

ამ წესების დარღვევისთვის გათვალისწინებულია პასუხისმგებლობა საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად.

საბაჟო კონტროლის ზონაში დარღვევის გამოვლენის შემთხვევაში, შესაბამისი პირისათვის ადმინისტრაციული სახდელის დადებას ახორციელებს შემოსავლების სამსახურის უფლებამოსილი პირი.

 

19 ივნისის მონაცემებით საქართველოში:

  • კორონავირუსის დადასტურებული შემთხვევა არის სულ – 895, მათგან გამოჯანმრთელებულია – 741, გარდაიცვალა – 14;
  • კარანტინშია – 2891 ადამიანი;
  • სტაციონარში მეთვალყურეობის ქვეშ იმყოფება – 256.

 

მთავარი ფოტო: „ბათუმელების“ არქივიდან
ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი
ავტორი
თედო ჯორბენაძე, ჟურნალისტი მობ.: 599 139 412 ელ/ფოსტა: tedobatumi@gmail.com