მთავარი,სიახლეები

ჩამატებული სავარძლები – ყველაზე ხშირი დარღვევა ბათუმის სამარშრუტო მიკროავტობუსებში

25.06.2017 • 2791
ჩამატებული სავარძლები  – ყველაზე ხშირი დარღვევა ბათუმის სამარშრუტო მიკროავტობუსებში

ბათუმში სამარშრუტო მიკროავტობუსების ტექნიკური დათვალიერება დასრულდა. ბათუმის მერიის საქალაქო ტრანსპორტის განყოფილების უფროსი, ემზარ ქავჟარაძე ამბობს, რომ მონიტორინგის შედეგად დაფიქსირებული დარღვევების უმეტესობა სავარძლებს შორის დაშორების სტანდარტზე მოდიოდა, რისი მიზეზიც მიკროავტობუსებში ჩამატებული ადგილებია.

„ბათუმში ქალაქის ხაზებზე სულ 424 მიკროავტობუსი მოძრაობს, გარკვეული დარღვევები მათ 20%–ში დაუფიქსირდათ. დარღვევების 80% სავარძლებს შორის დაშორება იყო. ყველა სამარშრუტო ტაქსს ტექპასპორტში უწერია, თუ რამდენი სავარძელი უნდა ჰქონდეს და როცა კიდევ რამდენიმე სავარძელს ამატებენ, ეს იკავებს თავისუფალ სივრცეს და ირღვევა სავარძლებს შორის დაშორების სტანდარტი”. – ამბობს ის.

ბათუმის საკრებულოს დადგენილებით, მიკროავტობუსში სავარძლებს შორის დაშორება მინიმუმ 65 სანტიმეტრი უნდა იყოს. ასევე, სავარძლები არ უნდა იყოს დაბინძურებული, დაზიანებული ან მორყეული.

ემზარ ქავჟარაძის განმატებით, კიდევ ერთი პრობლემა, რაც მიკროავტობუსებში განსაკუთრებით ზაფხულში არის აქტუალური, ვინტილაციაა, რომელიც მიკროავტობუსში, სულ ცოტა, ორი გასაღები ფანჯრის საშუალებით მაინც უნდა ხდებოდეს. „საერთოდ რომ არ ჰქონოდათ, არ ყოფილა ასეთი შემთხვევა, მაგრამ იყო შემთხვევები, როცა ერთი ჰქონდათ და დამატება გახდა საჭირო” – ამბობს ემზარ ქავჟარაძე.

მძღოლებს ხარვეზების გამოსწორების ვადა მიმდინარე თვის ბლომდე აქვთ. პირველი ივლისიდან დაიწყება სამარშუტო ტაქსების შერჩევითი შემოწმება იმის დასადგენად, გამოასწორეს თუ არა ხარვეზი. „ვისაც არ ექნება გამოსწორებული – დავაჯარიმებთ. თუ არ სურთ გამოსწორება, შევწყვეტთ მათთან ხელშეკულებას,” – ამბობს ემზარ ქავჟარაძე.

სანებართვო პირობის დარღვევისთვის  მძღოლი ჯარიმდება 100 ლარით. მისი გადაუხდელობის შემთხვევაში მძღოლს ერიცხება საურავი 500 ლარის ოდენობით. ასეთი ჯარიმა ერთსა და იმავე მძღოლზე შესაძლოა გამოიწეროს იმდენჯერ, რამდენჯერაც დაფიქსირდება დარღვევა.

ქალაქში სამარშრუტო მიკროავტობუსებს ბათუმის მერია ყოველწლიურად ამოწმებს. როგორც ბათუმის მერიის საქალაქო ტრანსპორტის განყოფილებაში გვითხრეს, გასულ წელს დარღვევებისთვის მძღოლთან ხელშეკრულების შეწყვეტის შემთხვევა არ ყოფილა, მხოლოდ დაჯარიმდნენ: „შარშანდელთან შედარებით წელს უკეთესი შედეგი იყო, იმას თუ არ ჩავთვლით, რომ მთლიანობაში ავტოპარკი ერთი წლით მოძველდა, წელს უფრო მეტი პასუხისმგებლობით მოეკიდნენ მძღოლები ამ პროცესს, რაც შესაკეთებელი იყო, თუ შესაღები, დროულად გააკეთეს ყველაფერი“.

შედარებით რთული მდგომარეობაა სოფლებისა და საქალაქთაშორისო მიკროავტობუსებში, სადაც სავარძლების რაოდენობას, მათ შორის დაშორებას, ვინტილაციასა და სხვა სტანდარტებს არავინ ამოწმებს: „ბოლო წლებში ბევრად გამოსწორდა მდგომარეობა სოფლის მარშუტკების სალონებში. ახლაც არის შემთხვევები, როცა ჩამატებულია ერთი–ორი ადგილი, ან არაკომფორტული სავარძელია, მაგრამ როცა გეჩქარება, რამდენიმესაათიან გზაზე ამას აღარ უყურებ,” – ამბობს მაია კონცელიძე, რომელიც ბათუმი-ქედის ხაზით  ხშირად მგზავრობს.

ემზარ ქავჟარაძის თქმით, მგზავრების ქალაქგარეთ გადაყვანაზე  დაახლოებით 200 მიკროავტობუსი მუშაობს: „მხოლოდ თვითმმართველ ქალაქებში სამგზავრო გადაყვანას სჭირდება ნებართვა. დანარჩენი არარეგულირებად სფეროს განეკუთვნება 2006 წლიდან, არც სერტიფიცირებას, არც ნებართვას არ საჭიროებს, ამიტომაც არის ასეთი პრობლემა.”

ამავე თემაზე: ბათუმის მერია სამარშრუტო მიკროავტობუსებს ამოწმებს

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: