მთავარი,სიახლეები

ვირტუალური მოდელი ბათუმის სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის განვითარებისთვის

21.11.2016 • 2840
ვირტუალური მოდელი ბათუმის სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის განვითარებისთვის

დღეს, 21 ნოემბერს, ბათუმში, სასტუმრო „შერატონში“ ბათუმის ტრანსპორტის მოდელის და შინამეურნეობების მობილობის კვლევის შედეგების პრეზენტაცია იმართება. სამუშაოები ჩატარდა პროექტის – „ინტეგრირებული მდგრადი სატრანსპორტო სისტემების განვითარება ქალაქ ბათუმისა და აჭარის რეგიონისათვის“ ფარგლებში.

DSCN3676

პრეზენტაცია / როინ გუნდაძის ფოტო

პროექტის ხელმძღვანელის, ლაშა ნაკაშიძის განცხადებით, სატრანსპორტო მოდელი არის კომპიუტერული, ვირტუალური მოდელი ბათუმის სატრანსპორტო სისტემისა, რაც გულისხმობს იმას, რომ ვიდრე ქალაქის ხელმძღვანელობა რაიმეს გადაწყვეტს  ამ სფეროში განახორციელოს, – ვთქვათ, ინვესტიცია ან სატრანსპორტო პროექტი  – ჯერ ამ ღონისძიების ტესტირება მოხდება მოდელში, რაც მოგვცემს შედეგის დადებით ან უარყოფით შეფასებას. ამის  საფუძველზე კი შემდგომ იქნება მიღებული შესაბამისი გადაწყვეტილება.

პრეზენტაცია / როინ გუნდაძის ფოტო

პრეზენტაცია / როინ გუნდაძის ფოტო

„კომპიუტერულ მოდელში ხდება ასეთი პროექტების ტესტირება და ეს მოდელი უკვე მომზადდა ბათუმისთვის. ევროპის ბევრ ქალაქში სავალდებულოც კი არის რომ მოდელში ტესტირებული ღონისძიებები განხორციელდეს. ფაქტობრივად, ეს გვაძლევს საშუალებას ვიღაცის სუბიექტურ მსჯელობაზე დაყრდნობით კი არ მივიღოთ გადაწყვეტილება, არამედ   მოდელი  გვაჩვენებს ობიექტურად გრძელვადიან პერსპექტიაშიც კი, თუ რა შედეგს მოგვცემს კონკრეტული ღონისძიება“ – ამბობს „ბათუმელებთან“ ლაშა ნაკაშიძე.

მისივე თქმით, ამ პროგრამას აქვს ფუნქცია სტრატეგიული ღონისძიებების მოდელირება მოხდეს როგორც მთელი ქალაქის მასშტაბით, ასევე  კონკრეტული ღონისძიების მოდელირება, რომელიმე ერთი გზაჯვარედინის ან ქალაქის უბნის შემთხვევაშიც: „პროგრამა იძლევა სხვადასხვა სცენარების ტესტირების საშუალებას, მაგალითად, ჩატარდეს ექსპერიმენტი, თუ რა შედეგს მოგვცემს ძველი ბათუმის საფეხმავლოდ გადაკეთება და. ა.შ. სატრანსპორტო მოდელი არის საკმაოდ მოცულობითი პროგრამული უზრუნველყოფა, რომელსაც მძლავრი კომპიუტერული სისტემა სჭირდება. ეს ყველაფერი არის მზად და  გადავცემთ ჩვენ ქალაქის მერიას რათა განკარგონ. ასევე მერიის 5-6 თანამშრომელაც გადავამზადებთ იმ კუთხით, რომ დამოუკიდებლად შეძლონ ამ მოდელის გამოყენება“.

პროექტის ხელმძღვანელის თქმით, მომავალი წლის მაისის თვემდე სამუშაოები გაგრძელდება და აღნიშნული მოდელის საფუძველზე შემუშავდება:

  • ქალაქისთვის პარკირების ახალი სტრატეგია და პოლიტიკა;
  • საზოგადოებრივი ტრანსპორტის ოპტიმიზაციის სქემა;
  • გორგილაძის და ჭაჭავაძის ქუჩებისთვის საპილოტე ღონისძიებების შემუშავება -რაც გულისხმობს ამ ქუჩებზე საცობები შემცირებას, რომ ამ ქუჩებზე საზოგადოებრივ ტრანსპორტს, ანუ ავტობუსებს მიეცეს  გადაადგილების დროს უპირატესობა, აქ მოიაზრება პარკირების შეზღუდვაც ამ ქუჩების გასწვრივ, თუმცა ამ ყველაფრის ტესტირება მოხდება სატრანსპორტო მოდელში;
  • ბათუმში ველოსისტემის ოპტიმიზაციის  სქემის შემუშავება;
  • ბათუმისთვის ელექტროტაქსის სისტემის  მიზანშეწონილობის  კვლევის ჩატარება…

„ამ ყველაფერთან ერთად ბათუმისთვის შევიმუშავებთ 2030 წლამდე  ურბანული ტრანსპორტის განვითარების სტრატეგიას და  სამოქმედო გეგმას. ყველა გეგმა მზად იქნება მაისის ბოლოს და მერიას საშუალება ექნება დაიწყოს უკვე ინფრასტრუქტურული ნაწილის განხორციელება, ძირითადად, საკუთარი, ანუ ქალაქის ბიუჯეტის სახსრებით – ამბობს ლაშა ნაკაშიძე – პროექტის ფარგლებში გამოიკითხა 1500 ოჯახი, დაახლოებით 6 ათასი ადამიანი, რათა შეგვესწავლა თუ როგორ გადაადგილდებიან, რა ტრანსპორტით, მათი სოციალურ-ეკონომიკური მდგომარეობა, ავტოსაშუალებების ფლობა და ა.შ. ქალაქი დაიყო 75 სატრანსპორტო ზონად და თითოეულში დაახლოებით 20 ოჯახი გამოიკითხა უშუალო  ინტერვიუს მეთოდით. ეს გაანალიზდა და წარმოადგენს ამ სატრანსპორტო მოდელის ასე ვთქვათ ერთ-ერთ საყრდენს“.

15145271_1259540527452471_29838430_o

ბათუმი, რუსთაველის ქუჩა / როინ გუნდაძის ფოტო

პროექტი ხორციელდება გაეროს განვითარების პროგრამის (UNDP) მიერ, გლობალური გარემოსდაცვითი ფონდის (GEF) დაფინანსებით. განმახორციელებელი პარტნიორები არიან საქართველოს გარემოსა და ბუნებრივი რესურსების დაცვის სამინისტრო და ქალაქ ბათუმის მუნიციპალიტეტის მერია. პროექტის სრული ბიუჯეტი შეადგენს 1 მილიონ 133 ათას აშშ დოლარს. პროექტის განხორციელება 2015 წლის სექტემბრიდან დაიწყო და 2019 წლის აგვისტომდე დასრულდება.

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: